Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Zákulisie raňajkovej scény
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Koncepty > Zákulisie raňajkovej scény
GastroKoncepty

Zákulisie raňajkovej scény

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 15. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Čo so zvyškami?

Žiadneho hosťa by ste nemali trestať za vyspávanie vyrabovaným bufetom s oschnutými mini-zvyškami. Je to, žiaľ, častá skúsenosť – a nielen v zahraničných plážových destináciách. Zároveň ale hotelier musí strážiť náklady a eliminovať plytvanie.

Ako sa to darí v praxi zosúladiť?

- Inzercia-
Ad image

Mentorka a školiteľka Iveta Pupišová sa na svojich pobytoch pri školeniach personálu stretáva väčšinou s úsporným správaním hotelov a reštaurácií. Zvyšky z raňajok sa väčšinou nevyhadzujú. „Jedlo sa buď ponúkne personálu, ktorý ho má gratis alebo má zaplatené raňajky, alebo ho zužitkujú v kuchyni. Z neskonzumovanej trochu oschnutej šunky sa orežú kraje a urobí sa šunková pena. Nakrájaná zelenina sa použije do obedového menu, alebo sa ugriluje. Keď si reštauračný manažér sleduje účasť hostí na raňajkách a vie, že už ich príde len zopár, namiesto dopĺňania stolov sa môže rozhodnúť ponúknuť oneskorencom a la card raňajky, čerstvú prípravu teplých jedál. Tu je ale dôležité podať to hosťovi ako výhodu, bonus a nie ako šetriaci režim,” zdôrazňuje I. Pupišová. Ponúknuť mu čerstvé miešané vajcia či opekanú slaninu, aby nemusel konzumovať dlhšiu dobu odstáte jedlo zo šafingu.

Touto cestou idú aj vo Wellness Penzión Strachan. „Keďže sa snažíme dokladať jedlo počas celých raňajok, aby aj poslední spachtoši prišli k plným bufetovým stolom, často sa stáva, že nám zvýši viac. Máme zaužívaný rituál so všetkými zamestnancami, ktorí sa vždy veľmi tešia na moment. Po 10. hodine si spolu sadneme a každý z nás si dopraje na 20 minút tzv. raňajkoobed zo švédskych stolov. Často tento čas slúži aj ako malá pracovná porada. Jediné, čo neskonzumujeme je zvyšok sektu, ktorým budíme našich hostí,“ hovorí spolumajiteľka Jana Strachanová.

Raňajky ako spojenec

Na Slovensku mal v minulosti možno ojedinelú, ale zaujímavú prax penzión v Rajeckých Tepliciach. Kým takmer vo všetkých podnikoch je zakázané vynášať jedlo z reštaurácie, tu to bolo naopak. Majiteľka pretavila do praxe svoju skúsenosť z krajiny vychádzajúceho slnka a učila zamestnancov pozerať sa na prevádzku najskôr očami klienta, až potom obchodníka:

- Inzercia -
Ad image

„V Japonsku, kde som prežila časť môjho života, je zvykom, že ľudia si nedojedené jedlo zabalia a vezmú domov. Z kabelky vytiahnu vlastné vrecká alebo boxy a zvyšky jedla si zoberú. Toto som sa svojho času rozhodla aplikovať aj nás. Hostia sa ráno najedli v reštaurácii a pokiaľ mali záujem, bez extra príplatku si mohli z raňajok vziať jedlo so sebou. Alebo sme im ochotne z ingrediencií vyrobili sendviče na cestu. Spokojnosť bola na oboch stranách. Pre záujemcov sme mali aj originál sendvič box s logom, ale to už za extra príplatok,“ objasňuje nezvyčajný postup a približuje aj svoju motiváciu. „Raňajky boli naším spojencom a štartérom na nasledujúce hodiny dňa.”

Vyprevadiť hosťa na cestu kávou s raňajok sa rozhodli napríklad aj niektoré sieťové hotely. Zobrať so sebou si ju môžete napríklad v NH Gate One Bratislava.

Predchádzajúca stránka123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Zážitková reštaurácia a hotel. Môže to fungovať?
IMESO: Technologické riešenia pre kávu a gastronómiu
BIVIO a jeho NENORMÁLNA POHODA
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Gurmán na Slovensku mení na Falstaff Slovakia
OZNAČENÉ:hotelové raňajky
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nasledujúci článok Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta