„Kozmetiku vyberajte s ohľadom na typ klientely vášho hotela, dizajn, zameranie hotela,“ radí Michaela Kobzová, obchodná zástupkyňa pre Slovensko GM Group, medzinárodnej siete pôsobiacej v 70 krajinách. Dozviete sa, prečo nedolievajú kozmetiku do fliaš, čím sa líši kvalitná hotelová kozmetika od nekvalitnej, ale aj o doplnkoch pre luxusné hotely, ako sú miniatúry parfumov, lufy či manikúrové sety.
1.
Každá hotelová kozmetika musí mať certifikáciu, byť zdravotne bezchybná, prečo teda siahnuť po tej „lepšej“ a nie po cenovo najvýhodnejšej?
Akú hotelovú kozmetiku hotel hosťom ponúka je akoby jeho „podpis“. Ukážka toho, ako si hosťa váži. V Groupe GM dokážeme každému hotelu vybrať kozmetiku na mieru. Päťdesiatročné skúsenosti na trhu, partnerstvá s overenými kozmetickými značkami, neustály vývoj, ale aj záväzok nášho programu Care about Earth, teda byť šetrný k životnému prostrediu, sú možno kľúčové parametre, na ktoré by sa aj hotelieri mali pozerať. V Groupe GM napríklad nie je možnosť kozmetiku dolievať do fliaš. Prečo? Podľa správnosti by ste mali fľašu pred každým doliatím sterilizovať, nalepiť na ňu číslo šarže, očistiť aj zvonka. Radšej vyvíjame nové obaly, aby sa redukovali plasty a pritom zachovala kvalita náplne.
2.
Podľa čoho si má hotel vyberať kozmetiku?
Závisí to od toho, aké má hotel zameranie. Či je to wellness hotel, alebo kongresový hotel, hotel pre rodiny s deťmi. V kongresovom hoteli, kde je prevažná väčšina mužskej klientely, asi nebude vhodné dávať kozmetiku, ktorá je výrazná a vonia po kvetoch. Naopak, v hoteli, ktorý ponúka pobyty pre rodiny s deťmi, je vhodné mať na výber aj detskú kozmetiku. Záleží aj na dizajne izby, či preferuje kusovú kozmetiku, alebo v dávkovačoch, od prostredia hotela a napokon od ceny. V Groupe GM pracujú ľudia, ktorí ochotne hotelu poradia vybrať si. Ak by sme vyčerpali všetky možnosti, je tu aj možnosť pripraviť kozmetiku a doplnky podľa želania hotela. Teda vyrobiť náplň podľa vône, ktorá im vyhovuje a obal, napr. s menom alebo logom hotela. Takisto sa dajú personalizovať aj ostatné hotelové doplnky.
3.
Dáva sa na všetky izby rovnaká? Ak nie, ako sa kombinuje?
Túto filozofiu si určuje hotel sám. Niektoré hotely dávajú na každú kategóriu izieb iný druh kozmetiky a niektoré doplnky navyše. Napr. pri štandardných izbách sa ako doplnok dáva len odličovací set a tyčinky do uší, ale pri apartmánoch aj dentálny set alebo holiace potreby. Prípadne, ak sú v izbe najmenší hostia, pripravia im balíček detskej kozmetiky.
4.
Je pre hotelierov pri výbere dôležitejšia vôňa alebo ekológia?
Na Slovensku by som povedala, že cena 😊. Ale dôležitá je aj vôňa. Čoraz viac hotelierov siaha po kozmetike s prírodnou vôňou od lokálnych výrobcov. Hotely idú viac a viac „zelenou“ cestou, no musia si uvedomiť, že by to malo zahŕňať celý koncept. Neznamená to mať len kozmetiku vyrobenú u lokálnych dodávateľov v recyklovateľných fľašiach a toaletné doplnky v recyklovaných škatuľkách. Ale napríklad aj používať tašky na bielizeň z bambusových vláken, drevené obuváky namiesto plastových, papuče s korkovou podrážkou namiesto gumenej… V Groupe GM máme širokú ponuku ekologicky bezchybných doplnkov, dokonca máme toaletné doplnky, ktoré majú certifikáciu, že obsahujú 0 % plastu, teda ani uzatváranie na obale neobsahuje lepidlo s čiastočkami plastov.
5.
Čím je vaša hotelová kozmetika špecifická?
Každý kozmetický rad je vyrobený v súlade so smernicami EÚ. Výrobné postupy v kombinácii so zvučnými menami v oblasti kozmetiky zaručujú naozaj kvalitné produkty. Naša fabrika v Lyone vyrobí skoro 90 miliónov túb a fľaštičiek ročne. Od ingrediencií až po finálny produkt je proces neustále monitorovaný tímom špecialistov. Väčšina našej hotelovej kozmetiky je vyrobená z originálnych prírodných ingrediencií a kombinuje rôzne prírodné vône. To znamená, že ingrediencie, ako napr. kvety alebo bylinky, sa zbierajú v krajine, odkiaľ má značka pôvod.
6.
Koľko značiek máte v ponuke a čo majú spoločné?
V portfóliu máme vyše 40 značiek. Sú to buď luxusné značky zvučných mien, alebo aj menej známe značky. Každá značka je iná, originálna, s vlastným príbehom. Všetky sú vyrábané z kvalitných prírodných surovín s originálnym pôvodom.
7.
Na ktorú by ste zvlášť upozornili?
Úplnou novinkou v našom portfóliu je Fragonard. Maison Fragonard je parfumérska značka so sídlom v Grasse, ktorá je známa svojím 100-ročným dedičstvom, kvalitou používaných produktov a francúzskou zručnosťou. Každý parfum je originál. V spolupráci s Groupe GM vyvinuli dve hotelové línie. Vrai, inšpirovaná pulzujúcim duchom Stredomoria, a Figuier Fleur, ktorá vzdáva hold Provensálsku, domovu značky Fragonard. Ale je to aj česká kozmetická značka Manufaktura so svojou líniou Sedmokráska, inšpirovaná českou históriou, tradíciami a prírodou. Značka používa len vysokokvalitné domáce ingrediencie šetrné k pokožke. Jemná parfumácia kozmetiky vyvoláva pocit nevinnosti a detstva na lúke zakvitnutej sedmokráskami. Nebránime sa, samozrejme, nadviazať spoluprácu aj so slovenskými značkami.
8.
Keď sa kvalitný hotel rozhodne pre špičkovú hotelovú kozmetiku, uvítal by aj možnosti doplnenia, nečakanú pridanú hodnotu pre hosťa… Z akých značiek máte takéto niečo v ponuke?
Značky, ako Guerlain, Omnisens, Nuxe a iné, majú v ponuke okrem hotelovej kozmetiky aj rôzne doplnky, ako miniatúry parfumov, suchý olej, krém na tvár alebo na ruky, pleťovú vodu, odličovacie tonikum a iné. Patria k nim aj toaletné doplnky, ako hrebene, lufy, manikúrové sety alebo hotelové papuče.
9.
Aká hotelová kozmetika dominuje u slovenskej klientely a akej dávajú prednosť v zahraničí?
Na Slovensku je málo hotelov, kde používajú luxusnejšie značky z portfólia Groupe GM. Je to aj preto, lebo väčšina značiek, ako napr. Guerlain, si starostlivo vyberá hotely, kde umiestni svoju kozmetiku. Hotel je pre nich akoby výkladná skriňa k nákupu ďalších produktov. Neznamená to však, že kozmetika z portfólia samotného Groupe GM nie je kvalitná. Práve naopak. Je to kvalitná kozmetika inšpirovaná prírodou za dobrú cenu.
Na Slovensku sú hotelieri konzervatívnejší a stále používajú malú kozmetiku alebo klasické dávkovače v držiakoch. V zahraničí experimentujú s novinkami z dielne Groupe GM, ako napr. dávkovač Ecofill, kde po použití zostane iba 8 g plastové vrecko, ktoré sa nahradí novou náplňou. V zahraničí si tiež čoraz viac hotelov dáva „ušiť kozmetiku na mieru“ a pod svojím logom ju používa ako marketingový nástroj pre hostí.
10.
A na záver – 3 tipy pri výbere hotelovej kozmetiky:
- Vyžiadajte si vzorky a dajte ich vyskúšať všetkým zamestnancom.
- Kozmetiku vyberajte s ohľadom na typ hotelovej klientely.
- Podľa obsadenosti sa rozhodnite pre menšie balenia alebo väčšie dávkovače – aj týmto dokáže hotel ušetriť.
GM Group: Dobrodružstvo sa začalo v roku 1972, keď sa Georges Marchand (odtiaľ iniciály GM) rozhodol založiť si vlastný podnik na základe jednoduchej myšlienky: poskytnúť špecialistom v oblasti pohostinstva pridanú hodnotu tým, že im ponúkne kvalitné kozmetické produkty v spolupráci s renomovanými značkami. Dnes Groupe GM stále rozširuje a rozvíja svoje podnikanie s medzinárodnou sieťou výhradných zástupcov pôsobiacich vo viac ako 70 krajinách sveta.