Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Hotelová izba III.
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Články > Téma > Interiér/Exteriér > Hotelová izba III.
Interiér/Exteriér

Hotelová izba III.

Zlatica Kramarová
Zlatica Kramarová Uverejnené: 14. septembra 2023
7 min. čítania
Zdieľať

Na objavenie slabých a silných miest vašej hotelovej izby nepotrebujete audit. Veľa vecí pochopíte, ak sa ubytuje na jednu noc v každej svojej izbe – napríklad aj to, kde vám unikajú peniaze. Je to celé o tom, akú službu chcete dať hosťovi a či vás zaujíma, ako sa v izbe cíti.

Obsah
PraktickosťDizajn s nápadomUžitočné detailyČo tak osobný mystery shopping?

Ak chceme, aby sa hosť cítil na izbe dobre, je nepochybne najdôležitejšie venovať pozornosť jej funkčnosti.

- Inzercia-
Ad image

Praktickosť

Okrem pevnej postele, kvalitných matracov a posteľnej bielizne je základom dobre navrhnutý úložný priestor, a tým je šatníková skriňa. Jej vybavenie zodpovedá štandardu a kategórii hotela. V zariadení každej kategórie by však mal mať dobrý prístup, aby sa dali dobre otvoriť dvierka a hosťovi umožniť prehľadne si uložiť okrem oblečenia aj svoje osobné veci. Jej súčasťou býva zvyčajne trezor, prípadne hotelová chladnička/bar s príslušenstvom, či náhradné deky a vankúše. V hoteloch vyššej kategórie sú to ďalšie užitočné predmety ako sú vrecúško na použitú bielizeň, obuvák, apod. Komoda pod televízorom ponúka ďalší úložný priestor. Ďalej je súčasťou izby pracovný stôl (nielen pre biznis klientelu) s vhodným svietidlom. Nočný stolík pri posteli je buď klasický kus nábytku, ktorý môže byť v rovnakom dizajne nábytku hotelovej izby, alebo je to samostatný dekoračný solitér. Pri vyššom štandarde izby je doplňujúcim nábytkom stôl, ktorý má výšku zodpovedajúcu stolovaniu s dvomi stoličkami pre možnosť ponúknutia služby room service.

Dizajn s nápadom

Dekorácie by mali doladiť priestor a zapadať do konceptu hotela. „Dizajnér má práve tu možnosť podčiarknuť, nechať vyniknúť prvky, ktoré zvýraznia claim – slogan hotela, ak ho má. Alebo ak majú hotelové izby, apartmány svoj vlastný príbeh, je možnosť, samozrejme, riešiť priestor v tomto individuálnom návrhu. Práve táto posledná možnosť dodáva nielen izbám, ale aj hotelu na výnimočnosti,“ myslí si interiérová architektka Katarína Fialová.

- Inzercia -
Ad image

„Keď vychádzam z návštev v asi stovke najlepších hotelov a penziónov na Slovensku, myslím si, že základné veci, ako kvalita postelí, posteľnej bielizne, nábytku, je všade dobrá a vyhovujúca. Nestretávala som sa s väčšími nedostatkami pri opotrebovanosti mobiliáru, nekvalitných posteliach a podobne. V čom sa izby líšia, to sú určite detaily, ktoré niekedy prezrádzajú, ako hotelu na jeho hosťoch záleží,“ hovorí dlhoročná hodnotiteľka hotelov pre bývalý rebríček Trend Hotelov a reštaurácií Slovenska Jarmila Horváthová. Podľa nej sú vždy prednosťou veľké izby, v ktorých je možnosť tráviť čas aj inde ako v posteli, čo sa však, samozrejme, nedá všade.

„Mám rada izby, ktoré sú v niečom zapamätateľné, páčia sa mi tematické izby, keď aspoň niečím korešpondujú so štýlom hotela. Hoci je to otázka vkusu, mnoho izieb je uniformných, v sivých, béžových a hnedých tónoch, kde sa pýta oživenie farebnými akcentmi alebo doplnkami. Myslím si, že doplnky sú celkovo dôležité. Bola som v hoteli, kde bola napríklad štuková stena za posteľami, ale z postele na mňa pozerala biela stena. No aj prílišná kreativita nie je vždy na osoh – raz sme boli v hoteli, ktorý bol v prírodnom štýle, naozaj pekné izby, ale na stenách boli povešané napodobeniny lebiek zvierat, a dieťa, s ktorým sme boli ubytovaní, sa ich bálo. Museli sme na ne povešať uteráky, ešteže mali rohy…“

Užitočné detaily

Kontroverzné bývajú výstredné riešenia nerešpektujúce súkromie sociálneho zariadenia – presklené steny v kúpeľniach či vaňa priamo v izbe. Ide síce o extrém, ale aj na Slovensku bežne nájdete hotely so zaťahovacími alebo inak slabo doliehajúcimi dverami na toaletu, presklenou stenou v kúpeľni či dokonca stenou oddeľujúcou kúpeľňu od izby, ktorá nedolieha až po strop, kde je z kúpeľne a WC počuť každý zvuk.

- Inzercia-
Ad image

Podľa J. Horváthovej hotely často zabúdajú na dôležité maličkosti. Napríklad keď majú v minibare víno, mali by doplniť aj poháre na víno, lebo piť víno z pohárov na vodu nie je pre hosťa zážitok. Rovnako máčať čajové vrecúško v maličkej kávovej šálke… Do plusu sa, naopak, dostanete vtedy, keď hosť dostane viac, ako očakáva a ako si zaplatil. Napríklad v penzióne kávový a čajový servis, fľašu pramenistej vody, fén, minibar alebo župany tam, kde ich neočakáva.

Častým nedostatkom našich hotelových izieb je málo informácií o službách hotela, otváracích hodinách jednotlivých prevádzok. Málokde nájde hosť zreteľnú informáciu o check out-e. Heslo na wifi pripojenie je tiež skôr výnimkou, aj informácia o ňom pri check in-e.

Informácií na izbe nemusí byť práve celá hotelová kniha, stačí pekne spracovaná jedna-dve strany. Ešte horšia je informovanosť o tom, čo sa dá vidieť v okolí. Tiež je dobré mať napríklad jedálny lístok reštaurácie v izbe, ktorý môže pôsobiť motivačne.

Drobnosťou, ktorou zjednodušíte hosťovi pobyt v jeho izbe, je zoznam televíznych programov, aby sa sám nemusel preklikávať. Veľa ubytovacích zariadení aj tieto zoznamy má, ale čísla kanálov sa nie vždy zhodujú s realitou.

Ak hosť potrebuje na obsluhu rôznych technológií v izbe dva, či dokonca tri ovládače, je dobré priložiť jednoduchý, ale jasný návod na ich použitie, aby sa nestávalo, že technika je múdrejšia ako on.

Čo tak osobný mystery shopping?

Detaily spomína aj Iveta Pupišová z Akadémie hoteliera. Zdá sa jej, že hotelier niekedy zabúda na to, že izba má slúžiť pre pohodlie hosťa od jeho vstupu. „Keď vstúpim do hotelovej izby, moja prvá cesta vedie do kúpeľne, umyjem si ruky a s kvapkajúcimi rukami idem cez celú izbu pre uterák na posteli, alebo si ich utriem do papierových obrúskov, ak sú tam. Uterák nemá čo robiť na posteli, má byť tam, kde ho hosť potrebuje – v kúpeľni,“ zdôrazňuje.

Na základe dlhoročných skúseností s hotelovým mystery shopping má presvedčenie, že ak by sa hotelier či manažér ubytoval na jednu noc v každej svojej izbe, veľa vecí by pochopil. Napríklad, že je slabý tlak vody, že je vodu treba dlho nechať odtiecť, a tak sa vodou neskutočne plytvá. Alebo keby si chcel dať večer v izbe čaj, tak zistí, že čierny a zelený je síce fajn, ale pred spaním si ho nedá, dal by si bylinkový, keby tam bol. A hotel so štyrmi hviezdičkami by mu tento komfort mal dopriať. Samozrejme, pri stovke hotelových izieb to manažér nezvládne, väčšina zariadení má však izieb oveľa menej. „Je to celé o tom, akú službu chce hotelier dať hosťovi, či ho zaujíma, ako sa v nej cíti. A, samozrejme, na prvom mieste je čistota bez kompromisov.“

Mohlo by sa vám páčiť

Hotelová izba II.

Hotelová izba I.

Tienenie alebo keď svieti až príliš…

Vinylové podlahy sú hitom

Od podlahy

Zlatica Kramarová 14. septembra 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Zlatica Kramarová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok „Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“
Nasledujúci článok Drevení strážcovia doliny
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Interiér/Exteriér

Hotelová izba II.

7. septembra 2023
Interiér/Exteriér

Hotelová izba I.

30. augusta 2023
Interiér/Exteriér

Tienenie alebo keď svieti až príliš…

25. júla 2023
Interiér/Exteriér

Vinylové podlahy sú hitom

6. mája 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?