Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    6. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Cestovný ruch > Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Cestovný ruchOsobnostiRozhovory

Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou

PR
PR
Uverejnené: 17. decembra 2024
11 min. čítania
Zdieľať

Od septembra je predsedníčkou predstavenstva BTB Nina Erneker. Kongresovému cestovnému ruchu a eventom sa venuje viac ako 20 rokov. Organizovala biznisové, protokolárne, športové i konferenčné podujatia od 20 do 5000 hostí. Stratégia udržateľného rozvoja turizmu v hlavnom meste, dôraz na kvalitu, a nie kvantitu, zjednotenie komunikácie mesta v oblasti destinačného marketingu, ale aj dôležitosť vybudovania kongresového centra – to sú len niektoré z cieľov nového vedenia oblastnej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB). V oblasti hotelierstva bude hlavným cieľom komunikácie „predať“ ubytovaciu kapacitu. Plné hotely totiž znamenajú vyšší výber dane za ubytovanie a lepšie možnosti na rozvoj cestovného ruchu v meste.

Výzvy, ciele a vízia nového vedenia

Aké sú podľa vás hlavné výzvy, ktorým čelí Bratislava ako mesto v oblasti cestovného ruchu a tiež Bratislava Tourist Board (BTB) v nasledujúcom období?

- Inzercia-
Ad image

Výziev je v súčasnosti veľa. Bratislava je stále pomerne neobjavenou destináciou, v porovnaní s okolitými krajinami máme menej prichádzajúcich turistov. Naše hlavné mesto má síce stále ďaleko k trendu tzv. overturizmu, no počas hlavnej sezóny sme skoro plní. Vnímame veľké resty v destinačnom manažmente, hlavne v oblasti riadenia turistických autobusov. Našou príležitosťou je mimosezóna a postupné zavádzanie koncepčných riešení. Hlavnou výzvou BTB v nadchádzajúcom roku je popasovať sa s vyrovnaným rozpočtom a zastabilizovať organizáciu tak, aby časom vznikali aj rezervy využiteľné na rast. Plánov je veľa, so zdrojmi musíme zaobchádzať zatiaľ opatrne.

- Inzercia-
Ad image

V septembri ste sa stali novou predsedníčkou predstavenstva BTB – aká je vaša vízia, čo sa týka riadenia tejto organizácie?

Ako som už naznačila, vízia sa dá presadzovať iba v stabilnom prostredí. Ak musíte hasiť, neviete tvoriť. Zmena vo vedení BTB sa týkala aj výkonnej pozície, a na miesto výkonného riaditeľa BTB nastúpil Lukáš Pucovský, ktorý má bohaté skúsenosti  z oblasti marketingu a komunikácie. Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že sa podarilo vybrať kompaktný tím, ktorý sa bude navzájom dopĺňať. Verím preto, že sa nám spoločne podarí presadiť zmeny v riadení. Jednou z nich je napríklad digitalizácia interných procesov, ktorá by nám mala pomôcť zefektívniť a sprehľadniť systém práce a uvoľniť ruky na kreatívu.

- Inzercia -
Ad image

Okrem plánovaného reštartu, je niečo, čo by ste pri fungovaní organizácie ponechali?

Ako bývalý zamestnanec BTB som nešla do úplne neznámeho prostredia. Organizácia vždy bola transparentná a vždy sa veľmi striktne dodržiavali rozpočtové pravidlá. Ešte stále si síce pamätám svoj prvý kultúrny šok pri kontakte s byrokraciou verejnej správy, to skoro až fyzicky bolelo 😊, no v prípade kontroly sme vždy ocenili, že máme „papiere v poriadku“.

Stúpne počet členov BTB

Aké sú vaše plány v oblasti komunikácie na súčasných a potenciálnych členov – čo pre nich môžete urobiť a čo naopak môžu oni urobiť pre BTB?

Počas prvých mesiacov vo vedení absolvujem desiatky osobných stretnutí s najrôznejšími stakeholdermi i potenciálnymi členmi. Veľmi akútne vnímam potrebu zmeniť uhol pohľadu z perspektívy „čo ja ako člen BTB z členstva mám“ na rovinu „s čím vám ja ako člen môžem pomôcť“. Destinačný marketing a manažment je úžasný nástroj, kde súčtom 1 + 1 môžete dostať aj viac ako 2. Potrebujeme naštartovať synergie a zamyslieť sa aj nad spoločnou komunikáciou smerom do zahraničia. Každý člen má svoju sieť obchodných partnerov a zákazníkov, robí vlastný marketing a PR, a už len taká maličkosť, ako spoločný claim, vie významne posilniť značku Bratislava. Preto sa v súčasnosti zamýšľame aj nad jednotným naratívom komunikácie mesta smerom navonok i dovnútra spolu s magistrátom, a to na základe získaných dát.

Aký je v súčasnosti počet členov BTB, plánujete rokovania s novými potenciálnymi členmi?

V súčasnosti máme 70 členov a zopár nových „na ceste“. Naším zámerom je mať širokú a rôznorodú základňu, no združovať hlavne členov so záujmom o spoluprácu naprieč sektorom. Vidím veľký priestor v práci s hoteliermi, ktorí svedomito platia daň za ubytovanie a tým priamo podporujú rozvoj cestovného ruchu v meste. Je teraz na nás nájsť spoločne udržateľný a obojstranne akceptovateľný spôsob na reinvestíciu časti tejto mestskej dane do cestovného ruchu.  

Čo ponúka Bratislava turistom

Čo sú podľa vás hlavné konkurenčné výhody Bratislavy – ktoré oblasti budete považovať za kľúčové v propagácii destinácie hlavného mesta?

Asi to bude znieť banálne, ale sme čistou, bezpečnou a dostupnou destináciou, máme pitnú vodu a dýchateľný vzduch. V uliciach centra stále stretávate lokálnych obyvateľov, v reštaurácii netreba mať rezerváciu mesiace vopred, sme obkolesení lesom. Toto už nie je samozrejmosťou ani v Európe. Vy ste sa však pýtali na propagáciu, tam je to zložitejšie. Destinačný marketing a tzv. place branding je pomerne náročná disciplína – nie je to o zmene loga či claimu. Radi by sme sa však zamerali na príjazdový cestovný ruch, bonitnejšiu cieľovú skupinu a propagovali naše autentické kultúrne dedičstvo od korunovácií, cez socialistický brutalizmus v architektúre až po modernú panorámu Bratislavy v tzv. downtowne. Každopádne, našou výhodou je poloha a dostupnosť. Návštevník i organizátor podujatí ocení možnosť pešej dostupnosti hlavných atrakcií, hotelov a venues. Nie je veľa destinácií, kde sa po historickom centre môžete voľne prechádzať, obzvlášť keď máte malé deti.

Budete sa v komunikácii zameriavať na propagáciu konkrétnej oblasti, ktorú považujete v Bratislave za silnú – Gastro? História? Kultúra?

Radi by sme v nadchádzajúcom roku pracovali hlavne s poznateľnosťou destinačného brandu. Zatiaľ som navnímala potrebu zjednotiť viacero komunikačných línií do jednej ústrednej. Uvidíme, ako sa nám to bude dariť.

Plánujete sa v propagácii mesta zamerať na konkrétne cieľové skupiny? Budú to bežní návštevníci mesta alebo MICE (korporátne stretnutia, incentíva, kongresy a eventy, pozn. red.) hostia?

Poznanie cieľových skupín považujem za prioritu. Nie je to však tak, že si máte vybrať jednu a tej sa venovať, leisure aj MICE sa dopĺňajú. Voľnočasoví turisti plnia Bratislavu v mesiacoch s „pekným počasím“, MICE vie byť skvelým nástrojom na vykrývanie mimosezóny a neprodukuje overturizmus. Naším cieľom je „predať“ ubytovaciu kapacitu. Plné hotely znamenajú vyšší výber dane za ubytovanie a lepšie možnosti na rozvoj cestovného ruchu v meste. Keď sa zamyslíme nad zložením hotelovej základne v širšom centre Bratislavy, cieľovka je pomerne jasná. Samostatnou kapitolou v našej pomyselnej knihe plánov a vízií je vybudovanie účelového kongresového centra v hlavnom meste. V minulosti bola vypracovaná tzv. feasibility study, ktorá potvrdila jeho opodstatnenie z viacerých hľadísk vrátane ekonomického, preto veríme, že sa tejto témy opäť zhostí odborná verejnosť i developeri.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Ľudmila Buvalová: Posúvajú ma ľudia, budúcnosť a nové nápady
Rural Tour: Slovensko hosťovalo event európskeho vidieckeho turizmu
Hotelstars Union na Slovensku naberá reálne kontúry
Zvýšená DPH bude pre mnohých likvidačná, varujú hotelieri
Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
OZNAČENÉ:BTB
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Exkluzívny Pivný wellness
Nasledujúci článok Moderné odborné učebne pre budúcich profesionálov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštaurácia

NÁBYTOK ŠPECIÁLNE KONCIPOVANÝ PRE SEGMENT HORECA

PR
PR
30. júla 2025
Ako premeniť dovolenku na Slovensku na zážitok konkurujúci moru
Priehrada Liptovská Mara – poznaná aj nepoznaná
Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
Svadobné trendy sa zmenili. Viete, kam sa presunul dôraz?
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta