Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Cestovný ruch > Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé
Cestovný ruchRegióny

Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 17. októbra 2025
9 min. čítania
Zdieľať

Jakub Ondrej, riaditeľ OO CR Severný Spiš – Pieniny

Keď som sa ubytoval v zahraničí, do pol hodiny som mal v mailovej schránke tipy na program. Personalizované podľa termínu, dĺžky pobytu, počasia. Bolo to jednoduché a výborné. Presne toto by som chcel zažívať aj na Slovensku,“ hovorí Jakub Ondrej, výkonný riaditeľ Oblastnej organizácie cestovného ruchu Severný Spiš – Pieniny. Pre Hotelier.sk sme sa rozprávali o spolupráci s ubytovacími zariadeniami, infocestách pre recepčných, udržateľnom rozložení návštevnosti v rámci regiónov, ako aj o projekte Kráľovské mestá.

Hrad Ľubovňa, foto Jano Štovka

Zoznámili sme sa pri projekte o Kráľovských mestách Slovenska. O čo ide?

Ide o produkt cestovného ruchu, ktorý spája štyri mestá – Levoču, Bardejov, Starú Ľubovňu a Kežmarok – a v rámci neho aj OO CR Severný Spiš – Pieniny. Návštevníci bývajú často prekvapení, aké skvosty tieto mestá ukrývajú. Vzdialenosti medzi mestami sú také malé, že ich návštevníci môžu bez problémov spoznať aj počas trojdňového pobytu v regióne. Presne to je naším cieľom – aby človek dostal ucelený obraz o tom, čo všetko región ponúka, aby sme mu dali komplexnú informáciu o týchto mestách, ich histórii, výnimočnosti a súčasných možnostiach.

Tieto mestá boli v minulosti nositeľmi kráľovských privilégií – to znamenalo, že mohli organizovať výročné trhy, jarmoky a podujatia, ktoré boli významnými udalosťami nielen pre obyvateľov, ale aj pre široké okolie. Na takéto tradície dnes nadväzujeme napríklad Ľubovnianskym jarmokom, a podobnými akciami, ktoré majú svoj historický kontext a zároveň oslovujú dnešného návštevníka. Projekt Kráľovské mestá pritom nie je úplne nový – v minulosti už existoval v inej podobe. My sme ho pretvorili tak, aby vyhovoval súčasným podmienkam a reagoval na to, čo dnešný návštevník očakáva.

Zľava Radovan Jančošek, OO CR Šariš-Bardejov, Gabriela Bodnárová, OO CR Tatry-Spiš-Pieniny a Jakub Ondrej, OO CR Severný Spiš – Pieniny

Nevzniká medzi mestami aj rivalita o návštevníka?

My to nevnímame ako konkurenciu, skôr ako priestor na spoluprácu a vzájomnú pomoc. Napríklad Ľubovnianske múzeum, ktoré spravuje Hrad Ľubovňa a skanzen, navštívi ročne približne 200-tisíc ľudí. Je to fantastické číslo, no zároveň by nám veľmi pomohlo, keby sa časť tejto návštevnosti prirodzene rozložila do ďalších častí regiónu.

Spätná väzba od návštevníkov zároveň ukazuje, že dnešní turisti čoraz menej vyhľadávajú masové podujatia či preplnené miesta. Skôr túžia po pokoji, autentickom zážitku a vlastnom tempe objavovania. Práve preto sa snažíme dopyt rozložiť rovnomerne – aby si každý mohol nájsť to svoje, a zároveň aby región ako celok fungoval udržateľne.

Hrad Ľuboňa, foto: Visitspis.sk

Ako pracujete na tom, aby ubytovacie zariadenia aktívnejšie informovali hostí o možnostiach výletov a zážitkov v regióne?

Pre príklad zájdem mimo Slovenska. Mne sa v zahraničí veľmi páči, že mi pol hodinu po ubytovaní prišiel personifikovaný email s konkrétnymi ponukami na aktívne trávenie voľného času počas toho obdobia, na ktoré som sa ubytoval. To je podľa mňa veľmi zaujímavé. Preto vidím veľký zmysel v tom, aby sme pracovníkov prvého kontaktu, ktorí pracujú na recepciách – vzdelávali tak, aby vedeli hostí informovať o možnostiach trávenia voľného času v okolí. Alebo aspoň odporučiť hosťom, kde majú tie informácie hľadať. Možností, ako informovať hosťa je dnes veľa – online aj offline.

Spolupracujete za týmto účelom s hotelmi v regióne?

Áno, v regióne sme napríklad pred sezónou organizovali infocestu pre pracovníkov prvého kontaktu ubytovacích zariadení. Niekedy sa totiž stretávame s tým, že títo pracovníci nepoznajú blízke okolie, nevedia hosťom poradiť, ako ďaleko je autom z bodu A do bodu B… To sú veci, na ktoré netreba mať špeciálne vzdelávanie, ale treba ich zažiť. Sadnúť si do autobusu, auta, vedieť, kde sa dá zaparkovať a podobné detaily, ktoré potom vedia povedať hosťom. V organizovaní podobných infociest chceme pokračovať aj naďalej.

- Inzercia-
Ad image

Majú hotely o takúto službu záujem?

Závisí to od načasovania infocesty. Lebo hotely majú veľa práce nielen cez sezónu, ale aj pred ňou či po nej… Ak ju vhodne načasujeme, potom prihlásia svojim zamestnancov prvého kontaktu. Nie je potrebné, aby takúto infocestu absolvovali všetci, stačia jeden-dvaja styční pracovníci, ktorí posunú informácie ostatným kolegom.

Vedeli by ste aj menovať hotely, kde majú o takéto vzdelávanie zamestnancov záujem?

Napríklad Chata Pieniny, Hotel Familia v Starej Ľubovni, Hotel Sorea v Ľubovnianskych Kúpeľoch. So sieťou hotelov Sorea je celkovo dobrá spolupráca.

Myslíte, že dnes je ešte potrebné vysvetľovať riaditeľom hotelov, prečo by tam mal poslať styčného zamestnanca?

Áno, ešte stále sme v tej dobe. Našou snahou je presviedčať manažérov a majiteľov hotelov, že to má zmysel. Lebo dnes je hosť náročný. To je dobré, aj pochopiteľné, lebo cestujeme po svete, spoznávame a porovnávame. Nechceme robiť niečo, o čo sa iba my snažíme, ale hotely o to nemajú záujem. Ale potom sa nemôžu čudovať tomu, že ľudia idú inde, tam, kde dostanú to, čo potrebujú. Niekedy to nie je o počte hviezdičiek, ale o základnom, ľudskom, bezprostrednom, milom prístupe, aby zákazník odchádzal spokojný. Či z hotela, alebo z výletov, expozícií, akéhokoľvek bodu záujmu.

- Inzercia -
Ad image
Hrad Ľubovňa a skanzen

Motiváciou pre hotelierov môže byť základný slogan hotelierstva „Aby sa k nám vrátili“. Lebo hosť hľadá nové miesta, nové zážitky, prekvapenia. Čo vo vašom regióne Severný Spiš – Pieniny patrí k takýmto miestam?

Región Severný Spiš a Pieniny je výnimočný svojou bohatou koncentráciou minerálnych prameňov – máme ich tu vyše 80, čo nás výrazne odlišuje od iných častí Slovenska. Tento prírodný poklad sa využíva nielen v kúpeľníctve – napríklad v Kúpeľoch Vyšné Ružbachy či Kúpeľoch Pieniny v Červenom Kláštore – ale aj na plnenie minerálnych vôd, ktoré mnohí poznajú pod značkami ako Sulinka alebo Ľubovnianka. Pramene sme zaradili do samostatného produktu cestovného ruchu s názvom Minerálne pramene. Je to téma, o ktorej sa ešte stále málo vie, čo je škoda – ide o skutočný unikát, ktorý má potenciál zaujať široké publikum.

Okrem zdravia a kúpeľníctva rozvíjame región na ďalších troch hlavných pilieroch. Prvým je história – Hrad Ľubovňa, kostol s freskami v Starej Ľubovni a množstvo ďalších historických pamiatok roztrúsených po obciach. Druhým je aktívne trávenie voľného času – máme tu viac než 200 kilometrov cyklotrás, adrenalínové single traily, krásne výhľady pri turistike, v zime bežkárske trate aj lyžiarske strediská. Tretím pilierom je duchovno – náboženstvo. Najvýznamnejším pútnym miestom je hora Zvir na Litmanovej, známa gréckokatolícka lokalita, ktorú navštevujú pútnici z celého Slovenska aj zo zahraničia.

Tento región je prirodzene multietnický a pestrý – ľudia tu odjakživa žili v súlade s prírodou, s kultúrnym aj náboženským dedičstvom svojich predkov. Napriek tomu sa stále máme čo učiť a kam posúvať. Príkladom je Prielom Dunajca, kde už návštevnosť začína presahovať únosnú hranicu – narážame nielen na ekologickú záťaž, ale aj na otázky bezpečnosti. Na tejto trase sa dnes stretávajú chodci, cyklisti, kolobežkári. Práve preto pracujeme na tom, aby sme návštevníkov vedeli viac rozptýliť do celého regiónu. Chceme im ponúknuť tematické produkty a trasy podľa náročnosti – či už pre začiatočníkov, alebo zdatných turistov. Toto je jeden z hlavných cieľov, ktoré nás v najbližších rokoch čakajú.“

Na tradície historickej destilérky dnes nadväzuje novovybudovaný Castle Destilery pod Hradom Ľubovňa.

Mohlo by sa vám páčiť

Zvedavé svište učili ako zachraňovať životy
Dunajské inšpirácie v cestovnom ruchu
Regióny vítajú návrh zonácie v duchu udržateľnosti
Lyžovačka začína rekordnou porciou zjazdoviek
Ľadoví sochári budú súťažiť na Hrebienku na Tatry Ice Master 2025
OZNAČENÉ:OOCR Severný Spiš - Pieninyregióny
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Leto 2025. August priniesol rekordný počet hostí
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Cestovný ruchRegióny

Recepčný ako marketingový nástroj? V zahraničí bežné, u nás zriedkavé

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
17. októbra 2025
Leto 2025. August priniesol rekordný počet hostí
Úspech Žilinčanky na EuroSkills 2025 v Dánsku
Historické hotely Slovenska vstupujú do novej etapy rozvoja
Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta