Bývalá riaditeľka Hotelovej akadémie v Kežmarku už druhú dekádu riadi rodinný „malý hotel s veľkým srdcom“ v centre Kežmarku. S nadšením, víziou a mladým tímom. Vďaka tomu sa môže tešiť z množstva medzinárodných ocenení, ktoré Hotel Hviezdoslav dostal. A tie ju zasa motivujú k ďalšiemu posunu a napredovaniu.
Rodinný butikový Hotel Hviezdoslav v Kežmarku sa na jeseň 2023 tešil z viacerých prestížnych ocenení. V hotelierstve je takýto úspech v týchto náročných časoch naozaj motivujúci. Každý úspech vo všeobecnosti je veľkou motiváciou a určitým posunom vpred pre nás všetkých v hoteli. Ale zároveň je to aj veľký záväzok v našej práci nepoľaviť, ale ďalej napredovať, vymýšľať nové produkty. Skvalitňovať naše služby pre hostí tak, aby si zaslúžili pečate výnimočnosti, ale je to aj radosť z úspechu. A to sa nám celkom darí.
V hotelierstve je jeden deň úžasný a úspech motivujúci, ale každý nový deň je aj novým začiatkom, ktorý prináša nových hostí a nové výzvy. Práca v hoteli je veľmi rôznorodá a dynamická ako hotel sám. Som veľmi hrdá na skvelý tím mojich spolupracovníkov na všetkých pozíciách v hoteli. Oni sú tí, ktorí tvoria, zabezpečujú a ponúkajú služby pre našich hostí s veľkým nasadením, srdečnosťou, ústretovosťou, ale zároveň aj s pokorou a profesionalitou. Práve preto sú naši pracovníci dušou hotela.
Poskytovať služby hosťom znamená ich personalizovať a rozumieť hosťovi aj jeho požiadavkám a v práci pre neho sa mu v rámci možností čo najlepšie prispôsobiť. Je to náročné, ale hotelu sa to vypláca, lebo výsledkom sú spokojní a vracajúci sa hostia. To nám prináša radosť a pre mňa je aj to dostatočná motivácia. Základom úspechu každého hotela či reštaurácie je prístup personálu k hosťom, jeho srdečnosť a záujem o hosťa. Aby mal pocit, že je tu vítaný a nie trpený. Preto jedna z najdôležitejších investícií v hoteli je investícia do priebežného vzdelávania personálu.
Hostia a rozhovory s nimi predstavujú pre mňa veľký prínos, inšpiráciu a tiež motiváciu. A tiež predmet uvažovania čo ešte zlepšiť, rozvíjať a čo nie, a na čom ešte viac bazírovať. V našej práci sa snažíme hosťom prinášať autentické zážitky v podobe tematických večerov so zážitkovou gastronómiou. Ich cieľom je sprostredkovať hosťovi kulinársky, kultúrny i edukačný zážitok a to hostia vysoko hodnotia.
Veľkým motivátorom sú pre mňa aj moji mladí spolupracovníci. To je pre mňa veľmi obohacujúce, lebo vždy som bola uprostred mladých ľudí a aj od nich sa mnohému naučím. A zároveň mám možnosť im čosi odovzdať z mojich vedomostí či skúseností. Veľkú dôležitosť tu má vzájomná dôvera a korektný vzťah so spolupracovníkmi na každej úrovni a, samozrejme, vzájomný prirodzený rešpekt. Rovnako to, aby sa pracovníci stotožnili s filozofiou hotela lebo bez toho nemôžu u nás pracovať.
Spomínala som prestížne ocenenia. Získali sme tento rok dve takéto ceny. V septembri naše manažérky Lucka Mudráková a Zuzka Šterbáková prevzali pre hotel v Batumi v Gruzínsku cenu World Travels Awards Winner Slovakia´s Leading Boutique Hotel 2023 už po tretíkrát. V októbri na Kréte v úžasnom zálive Mirabello Bay sme už piatykrát získali ocenenie Signum Virtutis – Pečať výnimočnosti. Je to 7-hviezdičkové ocenenie za luxus, pohostinnosť a životný štýl v kategórii Najlepší butikový historický hotel.
Dosiahnuté úspechy ma tak, ako každého posúvajú vpred. Veľmi potešia, lebo sú aj ocenením našej práce v hoteli, ktorého súčasťou som aj ja. A v neposlednom rade ma nútia rozmýšľať, čo ešte pre hostí nové, zaujímavé a výnimočné vymyslieť. Práca v tomto segmente je náročná, ale krásna, lebo je to práca s ľuďmi pre ľudí. Ale darí sa vám v nej len vtedy, ak nie je len prácou, ale aj srdcovou záležitosťou a vnímate ju ako poslanie.