Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Na jednej lodi

Od začiatku je dobré učiť zamestnancov na štandardizované odpovede a terminológiu, ktorú v súvislosti s naším hotelom používame. S tým súvisí množstvo iných činností hotela, budovanie firemnej kultúry aj obchod. Zamestnanci by mali vedieť, akú má hotel víziu a klientelu, čo chce ľuďom dať, čím ich chce prilákať, akú kuchyňu varí.

Foto: Unsplash

Je dobré, aby ľudia vedeli, prečo majú veci fungovať určitým spôsobom, prečo vôbec potrebujeme štandardy. Nie preto, „lebo som to povedal“. Aby chápali, prečo majú mať recepčné uniformu a servírky nenalakované krátke nechty… Štandardy vedú k tomu, aby sa ľudia rešpektovali a rozumeli jednotlivým strediskám a pozíciám. Nielen svojej, ale do určitej miery aj kolegovej. Aby chyžná, keď ju hosť zastaví, vedela, kde je reštaurácia a akú kuchyňu varia, že vedľa majú aj kolibu a čo sa v nej deje. Aby čašník vedel orientačne povedať, koľko asi stojí v hoteli izba, keď sa ho na to hosť spýta.

- Inzercia-
Ad image

Personál by mal vedieť, že všetko so všetkým súvisí, že sú na jednej lodi a musia veslovať jedným smerom. Lebo ak máme výbornú obchodníčku, ale na recepcii je hlupák, tak kazí jej prácu a ona to nemôže ovplyvniť. Ak si nový človek z toho pri vstupe zapamätá 20 – 30 percent, tak je dobre, zvyšok je už na jeho manažérovi.

Na každom stredisku je najlepšie, keď ľudí zaškoľuje do štandardov manažér strediska. Lebo zamestnanci sú rôzni, jeden má radšej a la carte, iný bufet, ďalší menu. A podľa toho, čo komu vyhovuje, dávajú aj na to dôraz. Je však potrebné, aby všetci ovládali všetko a šéf má dávať pozor, aby dávali dôraz na všetko.

Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
Medzinárodný kongres rodinných firiem
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

AktualityCestovný ruch

EXPO 2025 OSAKA: Slovenská expozícia prilákala už milión návštevníkov

TS
TS
21. júna 2025
Elegancia v pohári – to sú TOP koktaily roku 2025
Mário Bajs: Som VYJEDNÁVAČ
Leto s deťmi aj bez. Ponuka nielen pre rodiny
Zážitkové golfové ihriská ako súčasť moderného hotelového konceptu
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta