Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Na jednej lodi

Od začiatku je dobré učiť zamestnancov na štandardizované odpovede a terminológiu, ktorú v súvislosti s naším hotelom používame. S tým súvisí množstvo iných činností hotela, budovanie firemnej kultúry aj obchod. Zamestnanci by mali vedieť, akú má hotel víziu a klientelu, čo chce ľuďom dať, čím ich chce prilákať, akú kuchyňu varí.

Foto: Unsplash

Je dobré, aby ľudia vedeli, prečo majú veci fungovať určitým spôsobom, prečo vôbec potrebujeme štandardy. Nie preto, „lebo som to povedal“. Aby chápali, prečo majú mať recepčné uniformu a servírky nenalakované krátke nechty… Štandardy vedú k tomu, aby sa ľudia rešpektovali a rozumeli jednotlivým strediskám a pozíciám. Nielen svojej, ale do určitej miery aj kolegovej. Aby chyžná, keď ju hosť zastaví, vedela, kde je reštaurácia a akú kuchyňu varia, že vedľa majú aj kolibu a čo sa v nej deje. Aby čašník vedel orientačne povedať, koľko asi stojí v hoteli izba, keď sa ho na to hosť spýta.

Personál by mal vedieť, že všetko so všetkým súvisí, že sú na jednej lodi a musia veslovať jedným smerom. Lebo ak máme výbornú obchodníčku, ale na recepcii je hlupák, tak kazí jej prácu a ona to nemôže ovplyvniť. Ak si nový človek z toho pri vstupe zapamätá 20 – 30 percent, tak je dobre, zvyšok je už na jeho manažérovi.

Na každom stredisku je najlepšie, keď ľudí zaškoľuje do štandardov manažér strediska. Lebo zamestnanci sú rôzni, jeden má radšej a la carte, iný bufet, ďalší menu. A podľa toho, čo komu vyhovuje, dávajú aj na to dôraz. Je však potrebné, aby všetci ovládali všetko a šéf má dávať pozor, aby dávali dôraz na všetko.

Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Nezatvárajte oči pred konfliktami
Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
Aby vám hosť aj zamestnanec dôverovali
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštauráciaWellness

Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Advertoriál
Advertoriál
11. novembra 2025
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek
Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta