Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Na jednej lodi

Od začiatku je dobré učiť zamestnancov na štandardizované odpovede a terminológiu, ktorú v súvislosti s naším hotelom používame. S tým súvisí množstvo iných činností hotela, budovanie firemnej kultúry aj obchod. Zamestnanci by mali vedieť, akú má hotel víziu a klientelu, čo chce ľuďom dať, čím ich chce prilákať, akú kuchyňu varí.

Foto: Unsplash

Je dobré, aby ľudia vedeli, prečo majú veci fungovať určitým spôsobom, prečo vôbec potrebujeme štandardy. Nie preto, „lebo som to povedal“. Aby chápali, prečo majú mať recepčné uniformu a servírky nenalakované krátke nechty… Štandardy vedú k tomu, aby sa ľudia rešpektovali a rozumeli jednotlivým strediskám a pozíciám. Nielen svojej, ale do určitej miery aj kolegovej. Aby chyžná, keď ju hosť zastaví, vedela, kde je reštaurácia a akú kuchyňu varia, že vedľa majú aj kolibu a čo sa v nej deje. Aby čašník vedel orientačne povedať, koľko asi stojí v hoteli izba, keď sa ho na to hosť spýta.

- Inzercia-
Ad image

Personál by mal vedieť, že všetko so všetkým súvisí, že sú na jednej lodi a musia veslovať jedným smerom. Lebo ak máme výbornú obchodníčku, ale na recepcii je hlupák, tak kazí jej prácu a ona to nemôže ovplyvniť. Ak si nový človek z toho pri vstupe zapamätá 20 – 30 percent, tak je dobre, zvyšok je už na jeho manažérovi.

Na každom stredisku je najlepšie, keď ľudí zaškoľuje do štandardov manažér strediska. Lebo zamestnanci sú rôzni, jeden má radšej a la carte, iný bufet, ďalší menu. A podľa toho, čo komu vyhovuje, dávajú aj na to dôraz. Je však potrebné, aby všetci ovládali všetko a šéf má dávať pozor, aby dávali dôraz na všetko.

Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Vzťahy na pracovisku, alebo aby vo vašej kuchyni nelietali nože
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta