Chcete, aby od vás hostia odchádzali s pocitom, že sa nikdy nevyspali lepšie? Potom začnite tým, čo je pre spánok najdôležitejšie – kvalitným matracom. Prieskumy totiž dlhodobo poukazujú na to, že kvalita spánku je pre celkovú spokojnosť hostí zásadná. Môže tiež zohrávať kľúčovú úlohu v tom, či sa k vám hostia budú opakovane vracať. Ako zistiť, že je čas investovať do nových pohodlných matracov
Kvalitný spánok ako najlepší marketingový nástroj hotela
Predstavte si, že ste sa rozhodli stráviť relaxačný pobyt v hoteli. Tešili ste sa, že budete môcť vstávať, kedy budete chcieť, a po príjemnej noci si užijete prechádzky po okolí. A realita? Hotelový matrac bol nepohodlný, takže ste sa celú noc prehadzovali a ráno ste sa prebudili celí dolámaní. Nasledujúci deň ste prežili s ukrutnou bolesťou hlavy a už ste sa nemohli dočkať vlastnej postele. Táto skúsenosť by pravdepodobne ovplyvnila váš celkový dojem z pobytu a podobne to má väčšina hostí. Z výsledku prieskumu Wellness Real Estate Report 2025, ktorý sa zameral na 11 000 hotelových objektov, vyšlo, že kvalita spánku je strategickou prioritou väčšiny oslovených hotelov. Hotely neváhajú investovať do komfortného prostredia na čele s posteľou a kvalitatívnymi matracmi. Skúsenosti totiž ukazujú, že tento krok prispieva k vyššej lojalite hostí a väčšej obsadenosti hotelov.

Signály zo strany hostí: Čo vám (ne)hovoria?
Bezpochyby najdôležitejšou spätnou väzbou pre majiteľov a prevádzkovateľov hotelov a penziónov sú recenzie zákazníkov. Ak sa teda zákazníci vo svojich recenziách pravidelne sťažujú na nepohodlnú alebo preležanú posteľ, bolesti chrbta po spánku alebo napríklad na príliš tvrdý či naopak príliš mäkký matrac, ich postrehy by určite nemali zostať bez odozvy.
Nespoliehajte sa však len na to, že sa zákazníci posťažujú v recenziách, ale zamerajte sa aj na ďalšie signály:
- Sťažnosti na recepcii – Zákazníci svoju nespokojnosť často vyjadrujú nielen prostredníctvom písomných recenzií, ale aj priamo na recepcii. Aj nenápadná poznámka typu „hotelová posteľ bola pre mňa príliš mäkká“ by mala byť varovaním.
- Malý počet opakovaných rezervácií – Ve veľkých hotelových reťazcoch sa opakovane vracia až 60 % hostí. Všimli ste si, že väčšina vašich hostí príde raz a už sa nikdy nevráti? Aj to môže byť varovným signálom, že matrace nie sú v poriadku.
Neignorujte ani signály od personálu
Dôležitú spätnú väzbu týkajúcu sa stavu a kvality matracov vám môžu poskytnúť aj členovia vášho tímu – najmä chyžné. Požiadajte ich, aby matrace pravidelne kontrolovali a ozvali sa v prípade, že si všimnú:
- poškodenie matraca,
- preležanie matraca,
- vŕzganie,
- škvrny,
- zápach.
Personál vidí stav matraca skôr ako vedenie a hoteloví hostia. Ak vás včas upozorní na nedostatky, môžete predísť sťažnostiam a negatívnym recenziám na váš hotel.
Ako často by sa mali meniť hotelové matrace?
Aj ten najkvalitnejší matrac Potrebujete po čase vymeniť za nový, aj keď nevykazuje žiadne viditeľné známky opotrebenia. Matrace v hoteloch sú vystavené extrémnej záťaži, keďže sa na nich striedajú stovky hostí. Postupom času strácajú svoje vlastnosti a aj napriek tomu, že sa pravidelne čistia, hromadí sa v nich prach, baktérie a roztoče.
Aby ste zabránili hromadeniu týchto nečistôt a zabezpečili vysoký štandard komfortu a hygieny vašich hotelových izieb, odporúčame matrace pravidelne vymieňať každých 5 rokov. Ak je však matrac viditeľne poškodený alebo sa hostia opakovane sťažujú na jeho kvalitu, rozhodne neváhajte a matrac okamžite vymeňte.
Čo riskujete, ak matrac nevymeníte včas?
Základ úspešných hotelov predstavujú spokojní hostia. Ak nebudete matrace vymieňať včas, môže to mať vážny dopad na spokojnosť hostí a dlhodobú reputáciu vášho hotela alebo penziónu.
- Nespokojnosť hostí – Nepohodlné prostredie pre spánok je jedným z najčastejších dôvodov negatívnych recenzií. Aj jediný negatívny komentár o tom, že matrac bol nepohodlný alebo poškodený, môže poškodiť povesť vášho zariadenia.
- Zdravotné riziká – Staré matrace, ktoré stratili svoju pružnosť a tvar, neposkytujú chrbtici dostatočnú oporu a môžu viesť k bolestiam chrbta, krčnej chrbtice a hlavy. Zdravie hostí, najmä astmatikov a alergikov, ohrozujú aj nahromadené baktérie, plesne a roztoče. Nepohodlné matrace navyše spôsobujú únavu a podráždenosť.
- Strata dôvery hostí – Vedeli ste, že jedna hviezdička navyše v zákazníckych recenziách môže zvýšiť výnosy hotela o 5 až 9 %? Nevyhovujúce matrace vedú k dlhodobo nižšiemu hodnoteniu hotela, čo môže mať priamy vplyv na vaše zisky.

Ako predĺžiť životnosť matraca?
Kúpili ste si nový matrac, ktorý hosťom poskytne najvyšší komfort, a chcete, aby vydržal čo najdlhšie ako nový? Okrem toho, že by ste mali matrac pravidelne čistiť (vysávanie prachu a alergénov, hlboké čistenie parou, pranie poťahov atď.), odporúčame tiež používať kvalitné chrániče matracov.
Matrace by sa tiež mal každé tri mesiace otáčať, aby ste predišli preležaninám a deformáciám. Myslíte tiež na to, že je potrebné zvoliť kvalitný rošt a zabezpečiť správne vetranie matraca.
Kde kúpiť kvalitný hotelový matrac?
Ak chcete mať istotu, že vašim hosťom zabezpečíte kvalitný spánok, s matracmi Materasso Hotel, ktoré sú súčasťou viac ako 200 popredných hotelov nielen v Česku, ale aj na Slovensku a v Poľsku, neurobíte krok vedľa. Tieto matrace sú vyrábané v slovenskej dielni s využitím pokrokových technológií a precíznej ručnej práce s dôrazom na každý detail. V ponuke tejto značky nájdete obľúbené boxspringové hotelové postele a matrace v kategóriách Economy až Luxury, ale aj doplnkový hotelový nábytok.
Komfort v hotelových izbách začína kvalitnými matracmi. Investujte do spokojnosti hostí a dobrého mena vášho hotela alebo penziónu.