Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    28. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Ako zistiť, že je potrebné vymeniť matrace v hoteli?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Dodávatelia > Hotel > Ako zistiť, že je potrebné vymeniť matrace v hoteli?
DodávateliaHotelInteriér/Exteriér

Ako zistiť, že je potrebné vymeniť matrace v hoteli?

Advertoriál
Advertoriál
Uverejnené: 2. septembra 2025
7 min. čítania
Foto: www.materasso-hotels.com
Zdieľať

Chcete, aby od vás hostia odchádzali s pocitom, že sa nikdy nevyspali lepšie? Potom začnite tým, čo je pre spánok najdôležitejšie – kvalitným matracom. Prieskumy totiž dlhodobo poukazujú na to, že kvalita spánku je pre celkovú spokojnosť hostí zásadná. Môže tiež zohrávať kľúčovú úlohu v tom, či sa k vám hostia budú opakovane vracať. Ako zistiť, že je čas investovať do nových pohodlných matracov

Kvalitný spánok ako najlepší marketingový nástroj hotela

Predstavte si, že ste sa rozhodli stráviť relaxačný pobyt v hoteli. Tešili ste sa, že budete môcť vstávať, kedy budete chcieť, a po príjemnej noci si užijete prechádzky po okolí. A realita? Hotelový matrac bol nepohodlný, takže ste sa celú noc prehadzovali a ráno ste sa prebudili celí dolámaní. Nasledujúci deň ste prežili s ukrutnou bolesťou hlavy a už ste sa nemohli dočkať vlastnej postele. Táto skúsenosť by pravdepodobne ovplyvnila váš celkový dojem z pobytu a podobne to má väčšina hostí. Z výsledku prieskumu Wellness Real Estate Report 2025, ktorý sa zameral na 11 000 hotelových objektov, vyšlo, že kvalita spánku je strategickou prioritou väčšiny oslovených hotelov. Hotely neváhajú investovať do komfortného prostredia na čele s posteľou a kvalitatívnymi matracmi. Skúsenosti totiž ukazujú, že tento krok prispieva k vyššej lojalite hostí a väčšej obsadenosti hotelov.

- Inzercia-
Ad image
Foto: Unsplash

Signály zo strany hostí: Čo vám (ne)hovoria?

Bezpochyby najdôležitejšou spätnou väzbou pre majiteľov a prevádzkovateľov hotelov a penziónov sú recenzie zákazníkov. Ak sa teda zákazníci vo svojich recenziách pravidelne sťažujú na nepohodlnú alebo preležanú posteľ, bolesti chrbta po spánku alebo napríklad na príliš tvrdý či naopak príliš mäkký matrac, ich postrehy by určite nemali zostať bez odozvy.

Nespoliehajte sa však len na to, že sa zákazníci posťažujú v recenziách, ale zamerajte sa aj na ďalšie signály:

  • Sťažnosti na recepcii – Zákazníci svoju nespokojnosť často vyjadrujú nielen prostredníctvom písomných recenzií, ale aj priamo na recepcii. Aj nenápadná poznámka typu „hotelová posteľ bola pre mňa príliš mäkká“ by mala byť varovaním.
  • Malý počet opakovaných rezervácií – Ve veľkých hotelových reťazcoch sa opakovane vracia až 60 % hostí. Všimli ste si, že väčšina vašich hostí príde raz a už sa nikdy nevráti? Aj to môže byť varovným signálom, že matrace nie sú v poriadku.

Neignorujte ani signály od personálu

Dôležitú spätnú väzbu týkajúcu sa stavu a kvality matracov vám môžu poskytnúť aj členovia vášho tímu – najmä chyžné. Požiadajte ich, aby matrace pravidelne kontrolovali a ozvali sa v prípade, že si všimnú:

- Inzercia -
Ad image
  • poškodenie matraca,
  • preležanie matraca,
  • vŕzganie,
  • škvrny,
  • zápach.

Personál vidí stav matraca skôr ako vedenie a hoteloví hostia. Ak vás včas upozorní na nedostatky, môžete predísť sťažnostiam a negatívnym recenziám na váš hotel.

Ako často by sa mali meniť hotelové matrace?

Aj ten najkvalitnejší matrac Potrebujete po čase vymeniť za nový, aj keď nevykazuje žiadne viditeľné známky opotrebenia. Matrace v hoteloch sú vystavené extrémnej záťaži, keďže sa na nich striedajú stovky hostí. Postupom času strácajú svoje vlastnosti a aj napriek tomu, že sa pravidelne čistia, hromadí sa v nich prach, baktérie a roztoče.

Aby ste zabránili hromadeniu týchto nečistôt a zabezpečili vysoký štandard komfortu a hygieny vašich hotelových izieb, odporúčame matrace pravidelne vymieňať každých 5 rokov. Ak je však matrac viditeľne poškodený alebo sa hostia opakovane sťažujú na jeho kvalitu, rozhodne neváhajte a matrac okamžite vymeňte.

Čo riskujete, ak matrac nevymeníte včas?

Základ úspešných hotelov predstavujú spokojní hostia. Ak nebudete matrace vymieňať včas, môže to mať vážny dopad na spokojnosť hostí a dlhodobú reputáciu vášho hotela alebo penziónu.

  • Nespokojnosť hostí – Nepohodlné prostredie pre spánok je jedným z najčastejších dôvodov negatívnych recenzií. Aj jediný negatívny komentár o tom, že matrac bol nepohodlný alebo poškodený, môže poškodiť povesť vášho zariadenia.
  • Zdravotné riziká – Staré matrace, ktoré stratili svoju pružnosť a tvar, neposkytujú chrbtici dostatočnú oporu a môžu viesť k bolestiam chrbta, krčnej chrbtice a hlavy. Zdravie hostí, najmä astmatikov a alergikov, ohrozujú aj nahromadené baktérie, plesne a roztoče. Nepohodlné matrace navyše spôsobujú únavu a podráždenosť.
  • Strata dôvery hostí – Vedeli ste, že jedna hviezdička navyše v zákazníckych recenziách môže zvýšiť výnosy hotela o 5 až 9 %? Nevyhovujúce matrace vedú k dlhodobo nižšiemu hodnoteniu hotela, čo môže mať priamy vplyv na vaše zisky.
Luxusný hotelový matrac s taštičkovým jadrom pre vysokú odolnosť a dlhú životnosť. Zdroj: materasso-hotels.com

Ako predĺžiť životnosť matraca?

Kúpili ste si nový matrac, ktorý hosťom poskytne najvyšší komfort, a chcete, aby vydržal čo najdlhšie ako nový? Okrem toho, že by ste mali matrac pravidelne čistiť (vysávanie prachu a alergénov, hlboké čistenie parou, pranie poťahov atď.), odporúčame tiež používať kvalitné chrániče matracov.

Matrace by sa tiež mal každé tri mesiace otáčať, aby ste predišli preležaninám a deformáciám. Myslíte tiež na to, že je potrebné zvoliť kvalitný rošt a zabezpečiť správne vetranie matraca.

Kde kúpiť kvalitný hotelový matrac?

Ak chcete mať istotu, že vašim hosťom zabezpečíte kvalitný spánok, s matracmi Materasso Hotel, ktoré sú súčasťou viac ako 200 popredných hotelov nielen v Česku, ale aj na Slovensku a v Poľsku, neurobíte krok vedľa. Tieto matrace sú vyrábané v slovenskej dielni s využitím pokrokových technológií a precíznej ručnej práce s dôrazom na každý detail. V ponuke tejto značky nájdete obľúbené boxspringové hotelové postele a matrace v kategóriách Economy až Luxury, ale aj doplnkový hotelový nábytok.

Komfort v hotelových izbách začína kvalitnými matracmi. Investujte do spokojnosti hostí a dobrého mena vášho hotela alebo penziónu.

Mohlo by sa vám páčiť

Inšpirujeme vás! Akú hotelovú izbu majú radi manažérky?
Exkluzívny Pivný wellness
Zážitkové golfové ihriská ako súčasť moderného hotelového konceptu
Pizza a víno? Určite áno! Taliani by nevymysleli jedlo, ktoré sa k vínu nehodí
Vybavenie hotela s príbehom. Bohéme Collection vstupuje na Slovensko
OZNAČENÉ:matrace
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelInteriér/Exteriér

Ako zistiť, že je potrebné vymeniť matrace v hoteli?

Advertoriál
Advertoriál
2. septembra 2025
Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
Bratislave pribudne 13 nových leteckých liniek
Kongres rodinných firiem: Ako môžu skúsenosti dynastie pomôcť  slovenským podnikateľom?  
Hľadá sa TOP hotelier Slovenska – štartuje súťaž Hotelier roka
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta