Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    6. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Daša Matušíková, SLOVAKIA TRAVEL: Slovensko prekvapí, je unikátne
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Daša Matušíková, SLOVAKIA TRAVEL: Slovensko prekvapí, je unikátne
Rozhovory

Daša Matušíková, SLOVAKIA TRAVEL: Slovensko prekvapí, je unikátne

PR
PR
Uverejnené: 10. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Pri budovaní imidžu krajiny je základom konzistentná a kontinuálna komunikácia na všetkých platformách, hovorí Daša Matušíková, marketingová riaditeľka SLOVAKIA TRAVEL. Práve tá slovenskému cestovnému ruchu roky chýbala, dať mu jednotnú a dlhodobú líniu je úlohou marketingovej riaditeľky.

Kde sa nachádza cestovný ruch na Slovensku?

- Inzercia-
Ad image

Z viacerých strán, či už od našich partnerov v regiónoch KOCR a OOCR alebo aj priamo z prevádzok, hotelov a ďalších zariadení cestovného ruchu máme pozitívne informácie, ale takisto aj prieskumy nám ukazujú, že cestovný ruch je konečne na dobrej vlne a  dokonca v niektorých produktových kategóriách sme už toto leto dosiahli rok 2019, čo bolo základnou ambíciou po prekonaní pandémie covidu. Dobrým trendom je aj príchod návštevníkov z krajín, ktoré doteraz boli v návštevnosti Slovenska na nižších číslach, ako napríklad pobaltské krajiny a takisto Nemecko ako jedna z krajín s vysokým potenciálom, ktorá je už u nás číslo tri v počte návštevníkov na Slovensku. Sú to pre nás, okrem krajín V4, prioritné zdrojové trhy, na ktoré sa budeme sústrediť aj v rámci marketingovej komunikácie.

- Inzercia-
Ad image

Cestovný ruch bol na Slovensku dlhé roky v úzadí. Zlepšilo sa postavenie Slovenska v tomto odvetví?

Budovanie imidžu krajiny je beh na dlhé trate a obdobie stagnácie počas predošlých piatich rokov sa nedá dobehnúť za rok ani za dva. Tento rok sme po prvý krát začali merať aký vplyv má naša komunikácia a promo v jednotlivých cieľových krajinách, takže budeme mať ešte detailnejšie dáta. Vidíme, že ten výpadok je obrovský. Napríklad v Nemecku sme namerali len 0,5-percentnú spontánnu znalosť našej krajiny, čo je viac ako slabé. Nemci netušia, že môžu prísť dovolenkovať na Slovensko a to je našou úlohou – prísť s konceptom, ktorý nás bude kontinuálne zviditeľňovať ako atraktívnu dovolenkovú destináciu.

- Inzercia -
Ad image

SLOVAKIA TRAVEL prišla na jeseň s novou kampaňou, čo nám prináša?

Hľadali sme koncept, ktorý nadviaže na branding krajiny z predošlých dvoch rokov a efektívne zabezpečí jeho pokračovanie. Podstatná bola pre nás kontinuita a zároveň dynamizácia pozicioningu krajiny. SLOVAKIA TRAVEL novou kampaňou upravuje doterajší pozicioning Slovenska, ktoré sa predstavovalo ako pokojná a blízka krajina. V novej kampani sa vnímanie Slovenska aj vďaka motívu prekvapivosti výrazne zdynamizuje. 

Čo prinesie prekvapivosť ?

Zámer postaviť aktuálnu kampaň na prekvapivosti ponúka nespočetné možnosti nájsť unikátne odlišnosti našej krajiny. Tento atribút je veľmi variabilný a dlhodobo zrozumiteľný. Samotné Slovensko disponuje rôznorodosťou prírodných krás, čo je možné vidieť v prírodných krásach ako napríklad v ponuke jaskýň, liečivých prameňov, kúpeľov, UNESCO pamiatok a iných turistických atrakcií. Slovensko si tak môže dovoliť ešte dynamickejší pozicioning, ktorého kľúčovým prvkom je archetyp explorera, ktorý je hladný po autenticite a prekvapivých zážitkoch na nepoznaných miestach Slovenska. Našli sme jedno kľúčové slovo PREKVAPIVOSŤ, a to funguje.  Veď kto nemá rád príjemné prekvapenia.

Čo priniesol rok 2023 slovenskému cestovnému ruchu?

Z pohľadu marketingu v SLOVAKIA TRAVEL to bol veľký posun. To, že sa podarilo nadviazať na predošlú kampaň a nájsť unikátnosť tejto nádhernej a rôznorodej krajiny, môže byť v dnešnom štýle života najmä pre mladú generáciu, ale aj pre ľudí, ktorí hľadajú nevšedné zážitky a chcú objavovať a zažívať nové veci, impulzom a motiváciou navštíviť Slovensko. 

Dôležité je určite sledovať, či sa zmenili cestovateľské zvyklosti.

Cestovný ruch je v súčasnosti predmetom rýchlych zmien, keď sa regióny a príjazdoví touroperátori prispôsobujú novým trendom a očakávaniam cestovateľov. Do popredia sa jednoznačne dostáva zážitkovosť a autenticita, či už je reč o senioroch, junioroch alebo o rodinách.  Novým trendom je aj individuálne cestovanie. Naopak, celosvetovým negatívnym aspektom v cestovnom ruchu sú v súčasnosti preplnené atrakcie, keď turisti vyhľadávajú pokojné miesta na načerpanie energie a síl. Aj tu vie Slovensko veľa ponúknuť. Máme nádhernú nedotknutú prírodu, nechýba nám autenticita ani prekvapivé zážitky či rôznorodosť, a to je našou devízou a na tom staviame aj našu novú kampaň. Sme krajina štyroch ročných období a hoci nemáme more, staviame na tom, čím sa naozaj môžeme suverénne pochváliť.

Čo láka turistov na Slovensko najviac?

Základným motivátorom návštevy Slovenska pre 40 percent turistov je jednoznačne príroda, a potom nasleduje value for money, čiže dovolenkári uvažujú v intenciách, čo ma to stojí a čo za to dostanem. V kategórii, ktorá sa veľmi často porovnáva, teda spojenie ceny pivo – káva – obed, sme stále jednou z lacnejších krajín, a aj tu vie Slovensko stále konkurovať.

Na aké trhy sa plánujete zamerať v tomto a nasledujúcom roku?

Budeme pokračovať v stratégii, ktorú máme na tento rok a to sú samozrejme krajiny V4 – Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko, kde okrem vyššej poznateľnosti máme to, čo voláme emotívnou spomienkovou vlnou zážitku, ktorý vieme ponúknuť. Potom sú to Nemecko a Rakúsko, kde je  ich potenciál vyhodnocovaný podľa všetkých parametrov najvyššie, či už je to kúpna sila alebo reálny počet návštev.

Do zámorských krajín nemierite?

V rámci European Travel Commisson (ETC), čo je európske združenie národných organizácií cestovného ruchu so sídlom v Bruseli, sa zúčastňujeme spoločných kampaní V4. Slovensko sa momentálne ako turistická destinácia promuje na americkom trhu tromi kreatívnymi mestami Košice, Trenčín a Bratislava. Ide o tohtoročnú novinku v rámci skupinových kampaní, ktoré grupujú a spájajú destinácie v rámci jedného centrálneho európskeho regiónu, a to pre americkú klientelu. Táto spoločná iniciatíva spája sily a finančné možnosti každej zo zúčastnených krajín, a má to svoj význam.

Aké sú očakávania SLOVAKIA TRAVEL? Dlhodobým očakávaním organizácie je, aby nastalo zlepšenie merateľných faktorov (KPI) v počte prenocovaní, ale aj v oblasti marketingových parametrov značky (znalosť, image, motivácia k návšteve). Potrebné sú minimálne tri roky kontinuálnej a konceptuálnej práce, aby sme mohli zhodnotiť zásadnejší vplyv našej práce. Všetko samozrejme podložené prieskumami. Verím, že koncept SLOVENSKO PREKVAPÍ prinesie svoje výsledky.

Mohlo by sa vám páčiť

Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Katarína Lukáčová: Konferencia má mnoho tvárí
Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
Malý hotel s veľkým srdcom
Škola pre život: Oddychové zóny a nové trendy vo vzdelávaní
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Koktail je zážitkom aj očakávaním
Nasledujúci článok Je váš šéf toxický? Máte dve možnosti…
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

TémaTrendy

Svadobné trendy sa zmenili. Viete, kam sa presunul dôraz?

Lea Lisá
Lea Lisá
22. júla 2025
Gastrolove 2025: Ako žiť a prežiť v gastronómii aj ďalšie roky
Multifunkčné technológie – výkonné SRDCE vašej kuchyne
Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
Tričko, vôňa, džem. Hotelový merch predlžuje zážitok z pobytu
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta