Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Nápoje > F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?
GastroNápojeTrendy

F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?

Ján Kramár
Ján Kramár
Uverejnené: 28. novembra 2024
3 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Okrem aktuálnych odborných informácií z branže konferencie vždy prinášajú aj nové trendy v dodávateľskom segmente. My vám ich budeme postupne prinášať priamo z poslednej HORECA konferencie, ktorá sa konala na jeseň v Jasnej. A začneme prípitkom! Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?

Trendy sú rôzne, aj v rámci jedného segmentu. Preto je zaujímavé, aj vzácne, že sa zhodli odpovede všetkých troch našich respondentov, dodávateľov nápojov. Z nich dvaja sú predajcom alkoholických nápojov a jeden predáva okrem nealkoholických nápojov aj prémiové liehoviny.

- Inzercia-
Ad image

Prosecco inak

Prvý z opýtaných, predajca vín Matej Oboňa z Víno.sk vín vidí ako aktuálny trend vo vínnom biznise nealkoholické alternatívy, ako napríklad nealko proseco.

„Trend je výraznejší v šumivých vínach ako v tichých vínach. Zaujímavý posun trendu pozorujeme aj v oblasti cien, kedy ľudia už nie sú ochotní za víno zaplatiť sumy, ktoré boli bežné pred pandémiou. Dnes sa cena pohybuje okolo 6 eur za fľašu. Aj stredná trieda zameriava na price entry vína, ktoré sú v najlepšom pomere cena/kvalita. Tento trend sa týka najmä HoReCa segmentu.”

Pokles tržieb v segmente alkoholu

Manažér externej komunikácie Coca-Cola HBC ČR a SR Václav Koukolíček tento trend potvrdzuje.

„Z pohľadu tržieb čelí výraznému poklesu segment alkoholických nápojov. Tržby spojené s jedlom a nealkoholickými nápojmi taký výrazný prepad nezaznamenali. V rámci nealko nápojov, segmenty SSD a vody medziročne navyšujú celkový podiel na spotrebe nealkoholického segmentu. Pretrváva tiež rastúci trend spotreby tzv. domácich limonád.“

Koukolíček dodáva, že aj napriek rastu cestovného ruchu, oživenie kanála OOH (out-of-home) zostáva pomalé. Pozoruje pokračujúci trend poklesu návštevnosti. „Sú evidentné štrukturálne zmeny, pričom spotreba sa dlhodobo presúva z OOH na AH (at-home). Nočný život, spojený s barmi a diskotékami sa presúva k denným aktivitám, spojeným s kaviarňami, bistrami….“ Taktiež dochádza k miernemu rastu preferencií rýchleho občerstvenia na úkor klasických reštaurácií.

- Inzercia -
Ad image

Trendy sú alcohol free spirits

Predajca slovenského remeselného ginu a likéru Igor Lakatoš zo Spirit Company s nealko trendom jednoznačne súhlasí. „V segmente alkoholických nápojov je paradoxne celosvetovým trendom, ktorý neobišiel ani Slovensko, konzumácia nealkoholických alternatív, tzv. alcohol free spirits.”

Dôvody tohto trendu vidí viaceré. Veľmi dôležitá je neochota obmedzovať svoju dopravnú mobilitu a tiež snaha čo najmenej vybočovať z komunity pri stole a upozorňovať na seba konzumáciou klasických nealkoholických nápojov. Výhodou je, keď nealkoholická alternatíva je vizuálne a aj chuťovo podobná alkoholickému variantu.

Mohlo by sa vám páčiť

Gurmánsky butik
Martin Kurhajec: Hovorili mi, že talianska reštaurácia v Tatrách neuspeje
Žilina pripravuje skvelých odborníkov pre gastronómiu
Mirror Hospitality Expo 2023
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
OZNAČENÉ:Dodávateľské trendytrendy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Ján Kramár
Sledovať:
Spoluzakladateľ časopisu a portálu Hotelier sa už takmer 20 rokov stará o naše financie, ako sa hovorí, aby bolo „na chleba”… a zostalo aj na kávičku. Vďaka bohatému portfóliu 650 dodávateľov hotelového vybavenia nájdete na našom webe spoľahlivých a overených predajcov nábytku, technológií, softvéru, textilných programov, podláh, svietidiel, hotelovej kozmetiky, kartových systémov, potravín, nápojov a mnohých ďalších odvetví.
Predchádzajúci článok Príprava Slovenska na EXPO 2025 Osaka začína
Nasledujúci článok Hotelier roka Ján Kolkus, Château Bela: Som rodený hotelier
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta