Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Nápoje > F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?
GastroNápojeTrendy

F & B trendy. Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?

Ján Kramár
Ján Kramár
Uverejnené: 28. novembra 2024
3 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Okrem aktuálnych odborných informácií z branže konferencie vždy prinášajú aj nové trendy v dodávateľskom segmente. My vám ich budeme postupne prinášať priamo z poslednej HORECA konferencie, ktorá sa konala na jeseň v Jasnej. A začneme prípitkom! Viete, čím si čoraz častejšie pripíjame?

Trendy sú rôzne, aj v rámci jedného segmentu. Preto je zaujímavé, aj vzácne, že sa zhodli odpovede všetkých troch našich respondentov, dodávateľov nápojov. Z nich dvaja sú predajcom alkoholických nápojov a jeden predáva okrem nealkoholických nápojov aj prémiové liehoviny.

Prosecco inak

Prvý z opýtaných, predajca vín Matej Oboňa z Víno.sk vín vidí ako aktuálny trend vo vínnom biznise nealkoholické alternatívy, ako napríklad nealko proseco.

„Trend je výraznejší v šumivých vínach ako v tichých vínach. Zaujímavý posun trendu pozorujeme aj v oblasti cien, kedy ľudia už nie sú ochotní za víno zaplatiť sumy, ktoré boli bežné pred pandémiou. Dnes sa cena pohybuje okolo 6 eur za fľašu. Aj stredná trieda zameriava na price entry vína, ktoré sú v najlepšom pomere cena/kvalita. Tento trend sa týka najmä HoReCa segmentu.”

Pokles tržieb v segmente alkoholu

Manažér externej komunikácie Coca-Cola HBC ČR a SR Václav Koukolíček tento trend potvrdzuje.

„Z pohľadu tržieb čelí výraznému poklesu segment alkoholických nápojov. Tržby spojené s jedlom a nealkoholickými nápojmi taký výrazný prepad nezaznamenali. V rámci nealko nápojov, segmenty SSD a vody medziročne navyšujú celkový podiel na spotrebe nealkoholického segmentu. Pretrváva tiež rastúci trend spotreby tzv. domácich limonád.“

Koukolíček dodáva, že aj napriek rastu cestovného ruchu, oživenie kanála OOH (out-of-home) zostáva pomalé. Pozoruje pokračujúci trend poklesu návštevnosti. „Sú evidentné štrukturálne zmeny, pričom spotreba sa dlhodobo presúva z OOH na AH (at-home). Nočný život, spojený s barmi a diskotékami sa presúva k denným aktivitám, spojeným s kaviarňami, bistrami….“ Taktiež dochádza k miernemu rastu preferencií rýchleho občerstvenia na úkor klasických reštaurácií.

Trendy sú alcohol free spirits

Predajca slovenského remeselného ginu a likéru Igor Lakatoš zo Spirit Company s nealko trendom jednoznačne súhlasí. „V segmente alkoholických nápojov je paradoxne celosvetovým trendom, ktorý neobišiel ani Slovensko, konzumácia nealkoholických alternatív, tzv. alcohol free spirits.”

Dôvody tohto trendu vidí viaceré. Veľmi dôležitá je neochota obmedzovať svoju dopravnú mobilitu a tiež snaha čo najmenej vybočovať z komunity pri stole a upozorňovať na seba konzumáciou klasických nealkoholických nápojov. Výhodou je, keď nealkoholická alternatíva je vizuálne a aj chuťovo podobná alkoholickému variantu.

Mohlo by sa vám páčiť

Jedlo ako zážitok a potešenie
Poznáme výsledky finále Bocuse d´Or! Slováci obstáli nad očakávanie
Láska k ohňu môže mať rôzne podoby
(Ne)konferencia Gastrolove ukázala, čo bije v srdci slovenskej gastronómie
Stravou k zdraviu
OZNAČENÉ:Dodávateľské trendytrendy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Ján Kramár
Sledovať:
Spoluzakladateľ časopisu a portálu Hotelier sa už takmer 20 rokov stará o naše financie, ako sa hovorí, aby bolo „na chleba”… a zostalo aj na kávičku. Vďaka bohatému portfóliu 650 dodávateľov hotelového vybavenia nájdete na našom webe spoľahlivých a overených predajcov nábytku, technológií, softvéru, textilných programov, podláh, svietidiel, hotelovej kozmetiky, kartových systémov, potravín, nápojov a mnohých ďalších odvetví.
Predchádzajúci článok Príprava Slovenska na EXPO 2025 Osaka začína
Nasledujúci článok Hotelier roka Ján Kolkus, Château Bela: Som rodený hotelier
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

AktualityCestovný ruchRegióny

Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku

TS
TS
15. novembra 2025
Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta