Trend „try before you buy“ a nová destinácia nahrávajú Bratislave
Na trendy v MICE segmente a zhodnotenie podujatia sme sa spýtali Bohdany Jelemenskej z Bratislava Tourist Board/ Bratislava Convention Bureau.
Aké trendy v segmente MICE ste zaregistrovali?
MICE podujatia sa umiestňujú do destinácií, ktoré osobne nákupcovia poznajú a preto „try before you buy“ je v tomto segmente nevyhnutnosťou. Zaznamenali sme veľmi pozitívne ohlasy na Bratislavu, mnohých očarila. Viacerých príjemne prekvapila dostupnosť z letiska vo Viedni ako aj Bratislave. To predstavuje pre organizáciu medzinárodných podujatí jeden z kľúčových faktorov. Okrem leteckej dopravy niektorí účastníci využili aj veľmi dobré vlakové spojenie, čo prispieva k vnímaniu Bratislavy ako sustainable city.
Za pozitívum pokladali účastníci aj kompaktnosť Bratislavy, umožňujúcu pešie presuny v rámci mesta. Veľmi vysoko hodnotili kvalitu našich hotelov a gastronómie. Väčšina účastníkov navštívila Bratislavu prvýkrát, mnohí sa plánujú vrátiť aj súkromne a odporučiť destináciu svojim známym, aj obchodným partnerom.
Mnohí účastníci zdôvodnili, že do Bratislavy prišli práve preto, že je pre nich novou destináciou. A podobne ako ich, aj ich klientov zaujímajú nové miesta. Ďalšie výhody predstavuje platba eurom, lokalizácia v Schengene a výborný pomer kvality a ceny v porovnaní so západnými európskymi metropolami. Nižšie náklady taktiež lákajú organizátorov podujatí hľadajúcich efektívne využitie svojho, dnes už pomerne obmedzeného rozpočtu.
Bratislava je poziciovaná ako destinácia pre malé a stredné business podujatia s kapacitou stoviek, nie tisícok účastníkov. Svoje korporátne stretnutia, ako aj incentívne programy u nás umiestňujú medzinárodné firmy, aj inštitúcie EÚ. Situácia sa môže zmeniť po vystavaní kongresového centra, bez ktorého sa v rozvoji kongresového turizmu neposunieme.
Ako hodnotíte bratislavské Break the Ice Forum?
Jedným z najúčinnejších nástrojov na propagáciu destinácie pre cieľovú skupinu meeting planners je práve organizácia fóra priamo v destinácií s možnosťou post fam trip-u. Práve famtrip zabezpečil spomínaný zážitok „try before you buy“. Po skončení samotného eventu dostali účastníci možnosť zúčastniť sa dvoch programov postfamtripov. Počas nich mohli osobne spoznať mesto a okolitý región. Záujem o Bratislavu dokázal aj fakt, že až 70 % z účastníkov túto možnosť využilo a predĺžilo svoj pobyt v Bratislave o famtrip. Svoje nadšenie zdieľali na sociálnych sieťach priamo počas konania eventu, aj vďaka tomu destinácia získala značnú vizibilitu cielenú na to správne publikum.
Realizované s finančnou podporou Ministerstva cestovného ruchu a športu Slovenskej republiky.