Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
OsobnostiRozhovory

Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 17. novembra 2025
5 min. čítania
Zdieľať

Titul Hotelier roka 2024 v 14. ročníku prestížnej súťaže Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) získala riaditeľka bratislavského Apollo Hotela Michaela Pospiš Grančičová. Porota ocenila jej hotelierske umenie spájajúce profesionalitu s ľudským prístupom, ako aj dlhodobú stabilitu výsledkov, prácu s tímom a schopnosť prepájať „tvrdé“ dáta – revenue či výkon – so „soft“ líderstvom, kultúrou a rozvojom ľudí. Ako sama vníma svoje víťazstvo, čo ju ženie vpred a ako sa vyrovnáva s výzvami dnešného hotelierstva? 

Aké sú vaše pocity z víťazstva v súťaži?

Prvotný bol naozaj šok – už dostať sa do finálovej trojky bola pre mňa veľká pocta. Pri vyhlasovaní výsledkov bolo určite vidieť, že mi to na chvíľu zobralo slová.  Človek si začne postupne uvedomovať, čo sa vlastne deje, takže ten hlavný pocit je, že si to veľmi vážim.  Je to obrovské „ďakujem“ všetkým, ktorí moju prácu ocenili. Ale ja to vnímam tak, že to nie je ocenenie riaditeľa – je to ocenenie celého tímu, ktorý vie hotel dobre viesť. Je to ocenenie všetkých, ktorí na tomto cieli spolupracujú.

Foto: AHRS/ Peter Brichta

Ako dlho pôsobíte na pozícii riaditeľky?

V hotelierstve som celkovo 29 rokov, z toho 23 rokov na pozícii riaditeľky. Po prvý raz som sa riaditeľkou stala v roku 2002 v hoteli Marrol’s.

Kde po tých rokoch stále nachádzate inšpiráciu posúvať sa ďalej?

Myslím si, že kto robí túto prácu, musí ju mať jednoznačne v srdci. Musí mať rád prácu s ľuďmi, rád ľuďom slúžiť a poskytovať služby. To je podľa mňa základ – a zároveň to najťažšie aj najkrajšie na tejto profesii.

Ale patrí sem aj to „bé“ – je veľmi dôležité starať sa o vlastné zdravie, fyzické aj psychické. Práca s ľuďmi vie byť vyčerpávajúca. Každý si musí nájsť svoj spôsob, ako si dobiť energiu a oddýchnuť si od ľudí, ktorých máme radi, a zároveň to robiť tak, aby nám to neškodilo. Pretože je veľa príbehov okolo nás, a nie každý, žiaľ, končí dobre.

Čo je pre vás v súčasnom hotelierstve najväčšou výzvou?

Najväčšou výzvou je dnes určite oblasť ľudských zdrojov – zamestnanci ako takí. Myslím si, že túto otázku  riešia všetci. U nás v Apollo Hoteli sme si pred pár rokmi dali za cieľ mať ľudí, ktorí u nás skutočne chcú pracovať a táto práca ich baví. Nemáme tento cieľ zrejme splnený na sto percent, ale neustále sa k tomu približujeme. A je to v hoteli cítiť. No a keď aj už tých správnych ľudí máme, musíme ich vedieť správne motivovať, aby zostali.

Potom sú tu všetky ekonomické výzvy, ktoré nás čakajú – budúce roky budú podľa všetkého  náročné. Ale ja vždy hovorím, že sa treba rozhodnúť patriť k tým, ktorým sa bude dariť. Doteraz sa nám to vždy podarilo – samozrejme, len vďaka usilovnosti a tomu, že som mala okolo seba ľudí, ktorí vedeli zatiahnuť za jeden koniec. Čaká nás veľa práce, ale je potrebné to brať ako výzvu.

Foto: AHRS/Peter Brichta

Hotel Apollo je tradičný hráč na bratislavskom trhu, kde stále pribúdajú nové moderné hotely. Ako chcete medzi nimi obstáť?

Nedávno som sa rozprávala s kolegami o tom, či je ťažšie otvárať nový hotel, alebo pracovať v takom, ktorý má za sebou dlhú históriu. Podľa mňa v etablovanom hoteli, ako je ten náš, sa človek nesmie zastaviť. Musíme byť stále „rozbehnutí“, vedieť nachádzať nové inšpirácie a ciele, sledovať trendy a ostatné hotely. Musíme byť rýchli a usilovní, aby sme niektoré veci robili lepšie ako konkurencia.

Foto: Apollo Hotel

Je to kombinácia mnohých faktorov – zodpovednosť, budovanie mena svojou činnosťou ako takou, ale aj cez sociálne siete, orientácia na budúcu udržateľnosť, starostlivosť o zamestnancov, ale aj jednotlivé segmenty hostí, ako aj jednoduchá politika slušnosti, ktorá je u nás základom, ale mnohým na trhu chýba. Keď sa to všetko spojí, funguje to.

A my sme rozhodnutí robiť všetko pre to, aby sa nám darilo aj naďalej.

Známa reštaurácia Sv. Huberta v hoteli Appolo nestráca rokmi na popularite. Foto: Apollo Hotel

Súťaž HOTELIER ROKA organizuje Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska – najväčšia profesijná organizácia v sektore HORECA. Cieľom ankety je oceniť tých, ktorí svojou prácou a osobnosťou zvyšujú úroveň služieb, reprezentujú Slovensko v zahraničí a sú vzorom pre novú generáciu hotelierov. Viac informácií o ankete, finalistoch a histórii súťaže nájdete na stránke www.hotelierroka.sk.

Mohlo by sa vám páčiť

Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť
Marek Harbuľák pomenúva výzvy hotelierstva
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Peter Mudrý: Čo ma posúva ako hoteliera
Tomáš Podhor: Čo ma posúva ako hoteliera
OZNAČENÉ:Hotelier rokaMichaela Pospiš Grančičová
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

OsobnostiRozhovory

Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
17. novembra 2025
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku
Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta