Petra Ďurčeková zaujala pred pár rokmi na titulke Hoteliera ako riaditeľka hotela Pod Lipou svojimi netradičnými riešeniami v čase pandémie v článku s názvom Požičiame vám dobrých ľudí. Pred časom prešla do biznis hotela medzinárodnej hotelovej siete a riadi DoubleTree by Hilton Bratislava. Aké inovácie priniesla tam?
Z nevyužitých priestorov nové kongresky
„Najväčšou inováciou je aktuálne asi zriadenie dvoch nových kongresových miestností,“ hovorí Petra Ďurčeková. Z nevyužitých priestorov pribudli na prízemí dva salóniky, ktoré sa dajú prepojiť s reštauráciou. Čoskoro vzniknú tiež kongresové miestnosti pre 200 osôb, čo je najčastejší počet účastníkov. Hotel sa primárne zameriava na biznis a kongresovú klientelu, od jari má už jeseň takmer obsadenú. Má 1 600 m² luxusných konferenčných priestorov so širokou variabilitou.
Klientom podľa riaditeľky vyhovuje viac priestorov, radi ich využijú, môžu napríklad zobrať viac partnerov. „Vlani sme mali akciu, kde klient stále pridával hostí, až ich bolo vyše 900, už sme sa toho aj obávali, ale zvládli sme to bezpečne. Pridali sme stan na našu terasu s rozmermi 10 x 25 metrov, tam sme presunuli catering a coffee breaky, a väčšie kongresky slúžili pre vystavovateľov.“
Ubytovaní hostia prichádzajú do hotela zväčša cez sieť Hilton, ale čo sa týka kongresov, klientela je prevažne slovenská. „Tak sme si s tímom povedali, že sa ideme pozrieť na kongresy inak. Boli sme na ITB v Berlíne, na veľtrhu vo Frankfurte, zúčastnili sme sa Break the Ice Fora, vstúpili sme do BTB, do spoločných projektov a chceme zviditeľniť Bratislavu. Tento rok tiež aktívnejšie ponúkame svadby, oslovujeme športové tímy, a chceme navýšiť aj leasure klientelu počas víkendov.“
Otvorená kuchyňa nie je pre všetkých
Ďalšou novinkou bratislavského hotela DoubleTree by Hilton je zmena konceptu reštaurácie z Toscana na Cloud Restaurant. Pod tento moderný a svieži rebrand sa kompletne podpísali budúci hotelieri z Hotelovej akadémie Mikovíniho. Nový podnik, jeho dizajn, koncept aj názov vymysleli v rámci študentského projektu. „Málo biznis reštaurácií má otvorenú kuchyňu. Hluk, pohyb a napriek perfektnému odsávaniu niekedy aj výpary sú pri pracovných obedoch nežiaduce. Chceme, aby sa hostia sústredili na pracovné stretnutie, na ktoré je reštaurácia primárne určená. Navyše touto zmenou nám pribudlo šesť miest.“
Tri piliere CARE
V rámci projektu CARE sa starostlivosť delí do troch oblastí – pre hostí, zamestnancov a externé sociálne projekty, ktoré sa niekedy aj prelínajú. „Spolupracujeme s Bielou pastelkou, Ligou proti rakovine a Dňom narcisov, Plamienkom, Dňom Zeme… organizujeme odber krvi. Robili sme zbierku trvanlivých potravín pre OZ Kresťania v meste, rovnaké množstvo, aké sa vyzbieralo od zamestnancov, dal aj hotel.“
Sociálne aktivity podľa riaditeľky zamestnancov stmeľujú, utužujú kolektív a napomáhajú dobrej atmosfére na pracovisku. K nej, samozrejme, patrí silný zamestnanecký program siete Hilton so symbolickými cenami za ubytovanie v Hiltone kdekoľvek na svete. Obľúbené sú multišport karty, zľavy na masáže, teambuildingy, novoročný večierok, ale napríklad aj vzdelávanie kuchárov. „Sú perfektní v tom, čo robia, ale chceme, aby sa rozvíjali a posúvali. Naposledy sa zúčastnili medzinárodného sympózia Gastronomy Slovakia.“
Pracovný tím je medzinárodný. Ako hrdý člen rodiny Hilton je hotel otvorený aj k prijímaniu znevýhodnených kolegov.
Spolupráca so školami
Veľkú pozornosť kladie DoubleTree by Hilton Bratislava na výchovu mladej generácie. Trvalo spolupracuje s HA Mikovíniho, ale benefitujú z nej obe strany: „Chceme, aby aj ich profesori učili našich ľudí technike obsluhy.“ Hotel udržiava vzťahy so všetkými úrovňami škôl, aj s vysokými a dokonca aj so základnou školou. „Vysokoškoláci dostali konkrétne zadania na riešenia a chodia k nám aj na prax. Na predmet manažment v hotelierstve naposledy chceli prednášku o prístupe k rôznym typom zamestnancov.“
Paris Hilton vždy zaberie
Najväčšia zábava je podľa P. Ďurčekovej s deťmi zo základnej školy, snažia sa ich zoznámiť s prácou v hoteli netradičnou formou. Po príchode im pustia krátke 10-sekundové videá, ktoré pre sieť natočila Paris Hilton. V jednom ide so psíkom a v inom s kuframi a sú zamerané na špecialitu Hiltonu – connected rooms – prepojené izby, lebo nejaký počet izieb musí byť vždy prepojených. Ďalšou špecialitou je, že Hilton je vždy pet friendly, takže druhé video je zamerané na psíkov. Tretie video je influencerské, kde všetci sedia v ružovom pri recepcii s mobilom a vysvetľuje im rôzne slovíčka – trendy dnešnej generácie mladých ľudí.
„Deťom sa to veľmi páči, ale aj vysokoškolákom, aj im to púšťame. Skvele to prelomí medzigeneračné bariéry, predsa len sme tu všetci starší ako oni. A tým si ich nakloníme. Potom sa s nimi rozprávame o tom, čo ich baví a ideme do izieb. Tam sa s prácou zoznámia formou súťaží a hier.“
Vankúšová štafeta ako ice breaker
Prvá hra je štafeta – prezliekanie vankúšov, dokonca aj pani učiteľka a pán riaditeľ sa do nej zapojili. Do hry pridali matematiku: Máte 120 izieb a v každej sú štyri vankúše, vypočítajte, koľko vankúšov za deň musia chyžné prezliecť, keď je plný hotel, Výhercovia súťaže dostali šálky. Potom sa išlo na ďalšie oddelenie – do raňajkovej reštaurácie. Tam si žiaci zo základnej školy skúšali napeňovať mlieko a pripravovať kapučíno, pričom ich to učili praktikanti z Mikovíniho. Alebo ich učili nosiť taniere na ruke. Je tam koberec, tak keby nejaký spadol, nič sa nedeje, a vraj ani keby sa rozbil.
V cukrárskom remesle si žiaci skúšali zdobenie. Základná škola bola v hoteli dvakrát, raz dokonca opravovali kotol, čiže mohli vidieť aj to. Zaujala ich tiež prednáška o hotelových technológiách a ich fungovaní, napríklad regulácia podľa otvoreného/zatvoreného okna.
„V nových Hiltonoch už nedostanete kartu, ale v izbe sú infražiariče. Dvere si otvárate s digit lock v mobile, predtým si vopred urobíte check-in. Pri vstupe do izby vás infražiarič zaregistruje a podľa teploty tela vie, či je izba obsadená, alebo nie, a podľa toho fungujú všetky systémy. Hosť si stiahne appku a všetko si ovláda cez mobil, nemusí vstať – svetlo, stíšenie TV, závesy… Existujú tiež konferenčné appky, keď hosť sedí na konferencii a má nejakú požiadavku, nemusí vyjsť von, iba manažérovi naťuká, čo potrebuje – viac svetla, posunúť coffee break… Niektoré hotely už majú v každom oddelení tablet, kde každý zamestnanec má prístup k ovládačom,“ vymenúva Petra Ďurčeková, ktorá je nadšenkyňou technických riešení a dúfa, že sa jej podarí ich čoskoro získať aj pre DoubleTree by Hilton Bratislava.