Tematicky aj na Slovensku
Z tematických izieb na Slovensku nás zaujali štyri tematické izby nového Grand Hotela Bachledka Strachan v Ždiari pod Belianskymi Tatrami a 61 m2 veľký tematický Grand Apartmán Hohenlohe.
Každá z tematických izieb má svoj príbeh. Izba Olympionik vzdáva hold ždiarskemu rodákovi lyžiarovi Lukášovi Mihalákovi. Izba Stodola v sedliackom štýle vás prenesie z luxusného hotela do atmosféry vidieka, kde deti spia „na šope“. Hosťovsky najobľúbenejšia je presná kópia luxusnej kajuty zaoceánskej lode Titanic, v akej na jeho prvej a poslednej plavbe strávili romantické chvíle Jack a Rose. A napokon majiteľova srdcovka – apartmán Jurkovič, ktorý je oslavou hravej a farebnej architektúry jedinečného slovenského architekta Dušana Jurkoviča.
Na vrchnom poschodí sa v dvoch romantických vežičkách rozprestiera „crema de la creme“ Grand Apartmán Hohenlohe, ktorému svoj životný príbeh prepožičalo knieža Christian Kraft zu Hohenlohe-Öhringen, majiteľ javorinského panstva a veľký milovník Belianskych Tatier
Hostia odchádzajú s trvalými spomienkami
Moderní spotrebitelia hľadajú viac než len miesto na prespanie. Túžia po nezabudnuteľných a jedinečných zážitkoch. Tematické hotely nielenže spĺňajú tento dopyt, ale aj prekonávajú očakávania vytvorením prostredia, ktoré stimuluje všetky zmysly. Strhujúci charakter týchto ubytovacích zariadení zaručuje, že hostia odchádzajú s trvalými spomienkami, čo podporuje pozitívny marketing ústneho podania.
Z obchodného pohľadu je tematický hotel (alebo jeho časť) skvelou výhodou pre obchod a marketing. Jedinečnosť produktu dodá hotelu možnosť sa odlíšiť od konkurencie a vyniknúť na preplnenom trhu. Toto odlíšenie je silným nástrojom na upútanie pozornosti potenciálnych hostí a budovanie lojality k značke. Synergia medzi témou a celkovým zážitkom sa stáva presvedčivým predajným argumentom, ktorý podporuje rezervácie a zvyšuje tržby.
Senzácia sociálnych médií
Pri týchto hoteloch je podstatnou súčasťou predaja – marketing. Takisto ako téma hotela, marketing musí byt šťavnatý a nápaditý , aby spôsobil „BUZZ“. Cieľom je vyvolať emócie a pocit očakávania, aby si záujemcovia rezervovali pobyt a chceli zažili tému na vlastnej koži.
Na každom rohu hostia narazia na fotogenické miesta a sú vyzývaní, aby sa o svoje zážitky podelili na platformách, ako sú Instagram, Facebook, X alebo TikTok, čím sa hotel stáva senzáciou sociálnych médií. Takto vytvorený obsah slúži ako autentické svedectvá a odporúčania, ktoré ovplyvňujú potenciálnych hostí a vytvárajú organickú publicitu, ktorú si nemožno kúpiť.
Tieto zariadenia sú dôkazom kreativity a predstavivosti pri formovaní budúcnosti cestovného ruchu.