Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Jozef Ivanič, Hotel Lesná: Ak chceš niečo zmeniť, musíš sa najprv zmeniť sám
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Jozef Ivanič, Hotel Lesná: Ak chceš niečo zmeniť, musíš sa najprv zmeniť sám
Rozhovory

Jozef Ivanič, Hotel Lesná: Ak chceš niečo zmeniť, musíš sa najprv zmeniť sám

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 25. mája 2025
6 min. čítania
Zdieľať

Hotel Lesná vo Vysokých Tatrách sa ocitol – podobne ako mnohé iné zariadenia na Slovensku – pod tlakom zníženej obsadenosti. Výkonný riaditeľ JOZEF IVANIČ v rozhovore pre Hotelier.sk otvorene hovorí o poklese domácej klientely, novej stratégii, skúsenostiach s all inclusive konceptom aj o tom, prečo sa jeho hotel už pred rokmi rozhodol ponúknuť hosťom rýchly oddych.

Čím aktuálne žijete v Hoteli Lesná?
Momentálne žijeme poklesom obsadenosti a zápasíme s touto situáciou. Nie je to príjemné, ale predpokladali sme, že to príde – vzhľadom na celkovú situáciu v spoločnosti. A keďže 82 % našich hostí tvorí domáca klientela, bolo zrejmé, že znížená kúpyschopnosť sa nás dotkne. Už v novembri minulého roka sme preto vymenili marketingovú agentúru a začali sa intenzívnejšie zameriavať na Poľsko a Českú republiku. Veríme, že výpadok domáceho trhu nahradíme hosťami z týchto krajín.

- Inzercia-
Ad image

Prejavila sa zvýšená citlivosť na cenu aj vo vašom štvorhviezdičkovom segmente?

Veľmi citeľne. Našou kľúčovou skupinou boli hostia vo veku 35 až 45 rokov a nad 60 rokov. Tá mladšia skupina bola zvyknutá míňať peniaze, ktoré ešte len zarobia – a tí teraz vypadli úplne. No a staršia generácia, na ktorú doliehajú neustále správy o tom, ako je zle a bude ešte horšie, prirodzene šetrí. Kým kedysi k nám prichádzali štyrikrát ročne, dnes prídu dvakrát.

Vidíte to aj na nižšej spotrebe služieb počas pobytu?
Našťastie nie. Keď už hostia prídu, správajú sa štandardne a nakupujú ako boli zvyknutí.

- Inzercia -
Ad image

Kedy ste prvýkrát zaznamenali pokles?
Už v štvrtom štvrťroku 2024.

Nemôže to byť len dôsledok mimosezónneho obdobia?
Som typ človeka, ktorý si vedie tabuľky a porovnáva čísla. Roky zbierame dáta, sledujeme trendy. Poklesy v mimosezóne boli vždy, ale táto aktuálna krivka ide nižšie, než býva štandard.

All inclusive v Tatrách?

Spomenuli ste, že pripravujete trh pre poľských a českých hostí. Čakajú iný typ služby?
Áno, aj preto sme sa rozhodli pre zmeny. Hovorím, že ak chceš niečo zmeniť, musíš sa najprv zmeniť sám. Sledujeme situáciu v našich hlavných konkurenčných destináciách, čo bolo minulý rok Turecko. Po prvý raz sme sa rozhodli v hoteli Lesná zaviesť all inclusive produkt. Vyskúšali sme si ho počas silvestrovských pobytov, pretože ak niečo zaťaží food cost, tak je to práve Silvester. Vyskúšali sme si to už dvakrát na silvestrovských pobytoch aby sme vedeli, že nič horšie sa nám už s food cost-om nemôže stať… (smiech)

A napriek tomu sme sa rozhodli ísť do toho. Chceli sme vidieť ako to vyzerá, keď budú hosti „utrhnutí z reťaze“. A zistili sme, že naši hostia nie sú „utrhnutí z reťaze“. Nič sa dramaticky nezmenilo oproti tomu, keď si to štandardne zaplatili a teraz si to zaplatili trochu inak. Žiadne excesy, nikto sa neopíjal, neplytvalo sa. Je vidieť, že naše úsilie vychovávať hosťa za tých 12 – 13 rokov prináša ovocie.

Zavádzajú all inclusive aj iné hotely vo vašom okolí?
Áno, prevažná väčšina kúpeľných hotelov a v Tatrách opatrne skúša all inclusive Hotel Permon.

Očakávate, že vďaka all inclusive ostanú hostia viac v hoteli?
Ťažko povedať. Vysoké Tatry sú o fyzickej aktivite – v lete aj v zime. Nevieme, či sa ľudia budú naďalej hýbať, alebo sa nechajú „zavrieť do zlatej klietky“, kde budú mať napríklad aj masáže gratis. Ale sme pripravení.

Pred letnou sezónou

Čo ste pridali do ponuky na letnú sezónu?
Zaviedli sme popoludňajšie snacky. Ukázalo sa to ako veľmi úspešné – doteraz sme to robili len počas špičky, vo vysokých sezónach.

Má hosť v hoteli dostatok aktivít, ak sa rozhodne nevychádzať?
Určite áno. Priemernú dĺžku pobytu má Hotel Lesná 2,2 noci, a za ten čas má hosť u nás čo robiť od rána do večera.

Napríklad?
Nedávno sa ma po raňajkách – ktoré mimochodom u nás trvajú až do 10.30–11.00 hod.– pýtali dve dámy na vysokých podpätkoch, kam by mohli ísť na túru. Povedal som im – vyjdite z hotela, choďte po chodníku, prejdite sa a na najbližšej odbočke sa otočte a vráťte späť. O jedenástej otvárame wellness, objednajte si masáž. Popoludní snack pri bazéne, potom príprava na večeru… Raz mesačne sa v hoteli konajú gastro víkendy. Vždy príde známy šéfkuchár s konkrétnou témou, alebo zahraničnou kuchyňou. V marci sme mali poľského michelinového kuchára, v máji príde Vojto Artz, jeseň bude patriť talianskej a francúzskej kuchyni. Celý koncept hotela je nastavený na rýchly oddych. Keď sme pred 12–13 rokmi pripravovali projekt Hotela Lesná, vedeli sme, že ľudia už nebudú chodiť do Tatier na týždeň. Musia pracovať. A že vznikne veľká skupina ľudí, ktorá bude potrebovať oddychovať rýchlo. A na to sme sa pripravili.

Mohlo by sa vám páčiť

Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
Odparkuj, nasadni a odvez sa
Lyžiarsky šampión Adam Žampa je „hotelák“ telom i dušou
Hotelierka, grófka Klára Szakal von Losoncz a jej svet vo svete
OZNAČENÉ:Vysoké Tatry
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Rural Tour: Slovensko hosťovalo event európskeho vidieckeho turizmu
Nasledujúci článok Platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Interiér/ExteriérTéma

KNIHY, ktoré umocnia zážitok z pobytu

red.
red.
12. júna 2025
Využite sociálne siete na zvýšenie počtu rezervácií 
Ľudmila Buvalová: Posúvajú ma ľudia, budúcnosť a nové nápady
Menucka.sk oslavuje 10 rokov: Digitálny nástroj pre gastro prevádzky aj hotelové reštaurácie
Dizajnové trendy: 10 dôvodov pre zelenú stenu v hoteli
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta