Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Cestovný ruch > Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
Cestovný ruchOsobnostiRozhovory

Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou

PR
PR
Uverejnené: 17. decembra 2024
11 min. čítania
Zdieľať

Od septembra je predsedníčkou predstavenstva BTB Nina Erneker. Kongresovému cestovnému ruchu a eventom sa venuje viac ako 20 rokov. Organizovala biznisové, protokolárne, športové i konferenčné podujatia od 20 do 5000 hostí. Stratégia udržateľného rozvoja turizmu v hlavnom meste, dôraz na kvalitu, a nie kvantitu, zjednotenie komunikácie mesta v oblasti destinačného marketingu, ale aj dôležitosť vybudovania kongresového centra – to sú len niektoré z cieľov nového vedenia oblastnej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB). V oblasti hotelierstva bude hlavným cieľom komunikácie „predať“ ubytovaciu kapacitu. Plné hotely totiž znamenajú vyšší výber dane za ubytovanie a lepšie možnosti na rozvoj cestovného ruchu v meste.

Výzvy, ciele a vízia nového vedenia

Aké sú podľa vás hlavné výzvy, ktorým čelí Bratislava ako mesto v oblasti cestovného ruchu a tiež Bratislava Tourist Board (BTB) v nasledujúcom období?

- Inzercia-
Ad image

Výziev je v súčasnosti veľa. Bratislava je stále pomerne neobjavenou destináciou, v porovnaní s okolitými krajinami máme menej prichádzajúcich turistov. Naše hlavné mesto má síce stále ďaleko k trendu tzv. overturizmu, no počas hlavnej sezóny sme skoro plní. Vnímame veľké resty v destinačnom manažmente, hlavne v oblasti riadenia turistických autobusov. Našou príležitosťou je mimosezóna a postupné zavádzanie koncepčných riešení. Hlavnou výzvou BTB v nadchádzajúcom roku je popasovať sa s vyrovnaným rozpočtom a zastabilizovať organizáciu tak, aby časom vznikali aj rezervy využiteľné na rast. Plánov je veľa, so zdrojmi musíme zaobchádzať zatiaľ opatrne.

V septembri ste sa stali novou predsedníčkou predstavenstva BTB – aká je vaša vízia, čo sa týka riadenia tejto organizácie?

Ako som už naznačila, vízia sa dá presadzovať iba v stabilnom prostredí. Ak musíte hasiť, neviete tvoriť. Zmena vo vedení BTB sa týkala aj výkonnej pozície, a na miesto výkonného riaditeľa BTB nastúpil Lukáš Pucovský, ktorý má bohaté skúsenosti  z oblasti marketingu a komunikácie. Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že sa podarilo vybrať kompaktný tím, ktorý sa bude navzájom dopĺňať. Verím preto, že sa nám spoločne podarí presadiť zmeny v riadení. Jednou z nich je napríklad digitalizácia interných procesov, ktorá by nám mala pomôcť zefektívniť a sprehľadniť systém práce a uvoľniť ruky na kreatívu.

- Inzercia -
Ad image

Okrem plánovaného reštartu, je niečo, čo by ste pri fungovaní organizácie ponechali?

Ako bývalý zamestnanec BTB som nešla do úplne neznámeho prostredia. Organizácia vždy bola transparentná a vždy sa veľmi striktne dodržiavali rozpočtové pravidlá. Ešte stále si síce pamätám svoj prvý kultúrny šok pri kontakte s byrokraciou verejnej správy, to skoro až fyzicky bolelo 😊, no v prípade kontroly sme vždy ocenili, že máme „papiere v poriadku“.

Stúpne počet členov BTB

Aké sú vaše plány v oblasti komunikácie na súčasných a potenciálnych členov – čo pre nich môžete urobiť a čo naopak môžu oni urobiť pre BTB?

Počas prvých mesiacov vo vedení absolvujem desiatky osobných stretnutí s najrôznejšími stakeholdermi i potenciálnymi členmi. Veľmi akútne vnímam potrebu zmeniť uhol pohľadu z perspektívy „čo ja ako člen BTB z členstva mám“ na rovinu „s čím vám ja ako člen môžem pomôcť“. Destinačný marketing a manažment je úžasný nástroj, kde súčtom 1 + 1 môžete dostať aj viac ako 2. Potrebujeme naštartovať synergie a zamyslieť sa aj nad spoločnou komunikáciou smerom do zahraničia. Každý člen má svoju sieť obchodných partnerov a zákazníkov, robí vlastný marketing a PR, a už len taká maličkosť, ako spoločný claim, vie významne posilniť značku Bratislava. Preto sa v súčasnosti zamýšľame aj nad jednotným naratívom komunikácie mesta smerom navonok i dovnútra spolu s magistrátom, a to na základe získaných dát.

Aký je v súčasnosti počet členov BTB, plánujete rokovania s novými potenciálnymi členmi?

V súčasnosti máme 70 členov a zopár nových „na ceste“. Naším zámerom je mať širokú a rôznorodú základňu, no združovať hlavne členov so záujmom o spoluprácu naprieč sektorom. Vidím veľký priestor v práci s hoteliermi, ktorí svedomito platia daň za ubytovanie a tým priamo podporujú rozvoj cestovného ruchu v meste. Je teraz na nás nájsť spoločne udržateľný a obojstranne akceptovateľný spôsob na reinvestíciu časti tejto mestskej dane do cestovného ruchu.  

Čo ponúka Bratislava turistom

Čo sú podľa vás hlavné konkurenčné výhody Bratislavy – ktoré oblasti budete považovať za kľúčové v propagácii destinácie hlavného mesta?

Asi to bude znieť banálne, ale sme čistou, bezpečnou a dostupnou destináciou, máme pitnú vodu a dýchateľný vzduch. V uliciach centra stále stretávate lokálnych obyvateľov, v reštaurácii netreba mať rezerváciu mesiace vopred, sme obkolesení lesom. Toto už nie je samozrejmosťou ani v Európe. Vy ste sa však pýtali na propagáciu, tam je to zložitejšie. Destinačný marketing a tzv. place branding je pomerne náročná disciplína – nie je to o zmene loga či claimu. Radi by sme sa však zamerali na príjazdový cestovný ruch, bonitnejšiu cieľovú skupinu a propagovali naše autentické kultúrne dedičstvo od korunovácií, cez socialistický brutalizmus v architektúre až po modernú panorámu Bratislavy v tzv. downtowne. Každopádne, našou výhodou je poloha a dostupnosť. Návštevník i organizátor podujatí ocení možnosť pešej dostupnosti hlavných atrakcií, hotelov a venues. Nie je veľa destinácií, kde sa po historickom centre môžete voľne prechádzať, obzvlášť keď máte malé deti.

Budete sa v komunikácii zameriavať na propagáciu konkrétnej oblasti, ktorú považujete v Bratislave za silnú – Gastro? História? Kultúra?

Radi by sme v nadchádzajúcom roku pracovali hlavne s poznateľnosťou destinačného brandu. Zatiaľ som navnímala potrebu zjednotiť viacero komunikačných línií do jednej ústrednej. Uvidíme, ako sa nám to bude dariť.

Plánujete sa v propagácii mesta zamerať na konkrétne cieľové skupiny? Budú to bežní návštevníci mesta alebo MICE (korporátne stretnutia, incentíva, kongresy a eventy, pozn. red.) hostia?

Poznanie cieľových skupín považujem za prioritu. Nie je to však tak, že si máte vybrať jednu a tej sa venovať, leisure aj MICE sa dopĺňajú. Voľnočasoví turisti plnia Bratislavu v mesiacoch s „pekným počasím“, MICE vie byť skvelým nástrojom na vykrývanie mimosezóny a neprodukuje overturizmus. Naším cieľom je „predať“ ubytovaciu kapacitu. Plné hotely znamenajú vyšší výber dane za ubytovanie a lepšie možnosti na rozvoj cestovného ruchu v meste. Keď sa zamyslíme nad zložením hotelovej základne v širšom centre Bratislavy, cieľovka je pomerne jasná. Samostatnou kapitolou v našej pomyselnej knihe plánov a vízií je vybudovanie účelového kongresového centra v hlavnom meste. V minulosti bola vypracovaná tzv. feasibility study, ktorá potvrdila jeho opodstatnenie z viacerých hľadísk vrátane ekonomického, preto veríme, že sa tejto témy opäť zhostí odborná verejnosť i developeri.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

EXPO 2025 sa blíži, Slovakia Travel finalizuje prípravy
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Slovenka v predstavenstve Národnej turistickej asociácie USA
HoReCa sektor protestuje. Skokový nárast DPH je neprijateľný!
Zásadný je záujem zahraničných turistov
OZNAČENÉ:BTB
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Exkluzívny Pivný wellness
Nasledujúci článok Moderné odborné učebne pre budúcich profesionálov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta