Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Najnovšie správy
Neupratujte ako doma
Housekeeping
Recenzie naše každodenné
Hotely Komentáre
Bešeňová
Liptov pestrý ako vlkolínske domy
Aktuality Regióny
Erika Matwij
Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
Rozhovory
Petícia za spravodlivú DPH
Gastro
Aa
  • Aktuality
  • Téma
    • Ekonomika
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
    TémaZobraziť viac
    Neupratujte ako doma
    29. mája 2023
    Najlepšie saunové rituály majú v Bešeňovej
    23. mája 2023
    Už nikdy viac „v našom hotely…“
    22. mája 2023
    Čím aktuálne žijú hotelieri?
    17. mája 2023
    Lovebrand
    15. mája 2023
  • Rozhovory
    RozhovoryZobraziť viac
    Erika Matwij
    Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
    25. mája 2023
    Marek Harbuľák pomenúva výzvy hotelierstva
    6. apríla 2023
    Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
    29. marca 2023
    Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
    13. januára 2023
    Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
    7. decembra 2022
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Recenzie naše každodenné
    26. mája 2023
    Aj pohostinnosť má svoje hranice
    19. mája 2023
    Zákulisie hotelov
    Život je zmena
    12. mája 2023
    Mestské hotely BHP s novým vedením
    11. mája 2023
    Lifestylové hotely
    16. apríla 2023
  • Gastro
    GastroZobraziť viac
    Petícia za spravodlivú DPH
    24. mája 2023
    Mirror Bar
    Mirror Hospitality Expo 2023
    18. mája 2023
    Viete správne prestierať?
    17. mája 2023
    Rybárstvo ako bašta oddychu aj výborného jedla
    16. mája 2023
    Ilustračné foto: Unsplash/ Stefan Schauberger
    Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
    9. mája 2023
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
    Jordánsko, Wadi Rum
    23
    Blízka exotika s letenkou za stovku. Ale pozor, je návyková!
    22. apríla 2023
    Lifestylové hotely
    16. apríla 2023
    Hotelovým svetom
    14. apríla 2023
    Slovák si na dovolenke dopraje
    23. marca 2023
  • O nás
Čítanie: Reklama, ktorá predáva – Ľubomír Šimko
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Aktuality
  • Téma
  • Hotely
  • Rozhovory
  • Zo sveta
  • Gastro
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Aktuality > Hotelier > Reklama, ktorá predáva – Ľubomír Šimko
HotelierRozhovory

Reklama, ktorá predáva – Ľubomír Šimko

Zlatica Kramarová
Zlatica Kramarová Uverejnené: 17. januára 2023
8 min. čítania
Zdieľať

Internet kraľuje. Znamená to, že je klasická reklama mŕtva?

Určite nie je mŕtva, len je drahá. Ale tak, ako pri každom produkte, aj pri reklame je oveľa priaznivejšia cena pri dlhodobej kampani, ako pri kúpe jedného reklamného vstupu.

 Aká je účinnosť klasických druhov reklamy?

To sa práve oproti online kampani oveľa ťažšie vyhodnocuje. Ale všeobecne platí, že do marketingu treba investovať dlhodobo. Vždy je dobré využiť čo najviac reklamných kanálov. Tak funguje reklama – z čím viac zdrojov na človeka pôsobí, tým ho viac dokáže ovplyvniť. Navyše každý kanál oslovuje inú cieľovú skupinu a má iné možnosti.

- Inzercia -
Ad image

Myslíte si, že internet vytlačí klasické formy reklamy?

Určite nie. Výhodou internetovej reklamy je však okrem merateľnosti aj to, že dokáže odkazovať na priamy predaj. Používateľ, ktorému sa na internete objaví zaujímavý článok, alebo post, sa dokáže priamo prekliknúť a urobiť rezerváciu. A to je dnes v popredí – priamy nákup online.

Na čo dnes počuje slovenský klient?

- Inzercia-
Ad image

Treba viac využívať online sociálne médiá, influencerov. Hľadať priame formy online predaja tak, aby hotely dokázali brať svojich hostí rezervačným portálom a neplatili zbytočne provízie.

Prejdime k internetovej reklame, konkrétne k novinkám, ktoré zaviedol na Slovensku Facebook, ako v jednej z testovacích krajín, keď sa príspevky firiem nezobrazujú na časovej osi používateľov. Ako vidíte túto zmenu?

Myslím si, že si ľudia na nový spôsob návštevy svojich obľúbených stránok zvyknú a budú si bežne prepínať Prieskumníka. Sami vidíme, že správanie sa ľudí na tejto najobľúbenejšej sociálnej sieti sa zmenilo a naši priatelia už nepridávajú toľko súkromných príspevkov. Aj ja si dnes automaticky prepnem Prieskumníka, aby som videl, čo komunikujú moje obľúbené stránky.

Ja však beriem sociálne siete ako regulérny marketingový kanál, kde si treba platiť za príspevky. V súčasnosti nič nie je zadarmo. Ceny reklamy na sociálnych sieťach sú však na Slovensku ešte veľmi prívetivé.
Nedávno sme nastavovali kampaň pre istú austrálsku firmu, a tam boli ceny neporovnateľne vyššie. Kde sme my na Slovensku platili za určitý dosah 10 eur, tam to bolo okolo 100 austrálskych dolárov.

Myslíte, že túto výhodu firmy na Slovensku využívajú?

Myslím si, že nie. Ešte stále je veľa firiem, ktoré vôbec nepoužívajú ani Facebook, Instagram ešte menej. A práve to by mohla byť jedna z ciest pre hotely.

Čo je podľa vás dôvodom?

Väčšinou je to tým, že marketing má na starosti niekto popri svojej práci. Nie je to činnosť, ktorej by sa však mal primárne venovať, iba vedľajšia popri desiatich iných. A nie sú to odborníci. Nevedia sa orientovať v nových trendoch. Ideálne je si na marketing zaplatiť agentúru alebo aspoň poradenstvo.

Čo je trendom v internetovej reklame?

V súčasnosti vzrástla obľuba influencerov. Sú to ľudia, ktorých na sociálnych sieťach sledujú tisícky fanúšikov. My sme v agentúre pracovali s influencermi už dávno, ešte pred tým, ako prišiel ich boom. Vtedy bolo množstvo z nich známych vo svojej komunite, kde sa pohybovali. Dnes je ich vplyv vďaka sociálnym sieťam širší.

Je efektivita spolupráce s influencerom merateľná?

Áno, možností je niekoľko. Napríklad sa použije špeciálny kód, ktorý komunikuje práve on. Prostredníctvom kódu zákazník dostane nejaký bonus navyše. Alebo môžeme sledovať návštevnosť na webe počas kampane, výšku tržieb a pod.

Má táto spolupráca nejaké úskalia?

Spolupráca by mala mať jasnú stratégiu. Nielen pridávať prvoplánové fotky – influencer u nás v hoteli. Samozrejme, treba poznať aj trh a výšku odmien influencerov. Nech je kampaň nielen efektná, ale aj efektívna.

Ako začať spoluprácu s influencermi?

Jedna možnosť je obrátiť sa na agentúru, ktorá s nimi spolupracuje. Druhou možnosťou je vytypovať si ich na sociálnych sieťach a osloviť.

Influencermi sú však nielen známe osobnosti, ale aj v rámci médií neznámi blogeri. Ako ich nájsť?

Treba sa spýtať svojho okolia a vytypovať si, koho by mohla sledovať vaša cieľová skupina. Alebo tráviť viac času na sociálnych sieťach, tam sa k nim dostanete. Ďalšia možnosť je navštíviť konferenciu na tému influencer marketingu, kde ich môžete aj stretnúť. Veľký efekt však môžu priniesť aj mikroinfluenceri. Nie je vždy nutné zapájať iba tých, ktorí majú desiatky tisíc followerov.

Napríklad alkoholové značky často využívajú ako influencerov barmanov. Ovplyvňujú iba ľudí, ktorí sedia u nich v bare, ale sú tým prvým človekom, s kým hostia prídu do kontaktu. Ak majú pozitívny vzťah k tej značke, tak ju hosťovi odporučia.

O čom je dnes svet reklamy vo svete a u nás?

Každý trh je iný, aj v rámci štátov. Už napríklad inak reaguje český klient ako slovenský, a to naprieč celým portfóliom produktov, nielen v cestovnom ruchu.

Napríklad?

Česi sú napríklad viac cenovo senzitívni, viac reagujú na akcie a zľavy, Slováci si zase radi zaplatia lepšie služby, prémiovosť, radšej uprednostnia značku a známe meno, než by išli po cene.

Vaša agentúra sa dostala do povedomia najvirálnejšou kampaňou v rámci Slovenska pre SAD Žilina.

Áno, skvelé bolo, že sme ju dostali zadarmo do všetkých hlavných mienkotvorných a bulvárnych médií a hlavných správ.

Ako sa vám to podarilo?

Faktorov bolo niekoľko. Začalo sa to správnym načasovaním. Reklamu sme vypustili v tzv. uhorkovej sezóne, keď nie je moc o čom písať. V príbehu sme bežné povolanie šoférov pretavili do polohy hrdinov. S tým, že sme to spojili so známym seriálom, tak to publiku prišlo ako vtipná recesia od firmy, od ktorej by to úplne nečakali. Bolo to reklamné video, ktorým sme odštartovali ich komunikáciu na sociálnych sieťach.

Neviem si celkom predstaviť, ako takéto video používali v hlavných správach…

Médiá si prestrihali video a púšťali časti spotu, doplnené rôznymi anketami a rozhovormi s vodičmi autobusov a cestujúcimi.

Ako si predstavujete úspešnú hotelovú kampaň?

Je dôležité zamerať sa na cieľovú skupinu, pre ktorú je hotel určený. Podľa toho nastaviť správnu stratégiu. Vybrať vhodné marketingové kanály, cez ktoré budeme komunikovať.
Ak cielim na rodiny s deťmi, tak budem využívať portály, kde sa združujú mamičky, cez sociálne siete, médiá a printy pre ne určené, až po využitie influencerov z tejto skupiny.

Čo je dôležité pre úspech kampane?

Určite správne zvolená stratégia a konzistentnosť. Marketing by mal priamo spolupracovať s obchodným oddelením. Marketér je akási „predĺžená ruka“ predajného tímu. Ak má hotel predajcov, ktorí sa zameriavajú na biznis klientelu, marketing by mal byť cielený práve na túto skupinu.

Vaša marketingová rada pre hotelierov?

Vyčleniť si ročný budget na marketing. Vybrať si v rámci roka marketingové kanály – do čoho a kedy investujeme. Nerozhodovať sa ad hoc. Investovať do reklamy aj vtedy, ak je hotel úspešný a má dobrú obsadenosť, aj ak má slabšie obdobie. Nesnažiť sa znižovať rozpočet na reklamu, keď sa nedarí. Na konci roka marketing zhodnotiť a na základe toho nastaviť plán na budúci rok.

A nejaký online tip?

Vždy treba využívať nové marketingové kanály. Lebo keď ste prví, ľahšie sa buduje svoje publikum. Výsledkom je konkurenčná výhoda oproti ostatným.

Ako si vy vyberáte hotel?

Ja osobne podľa hodnotení na internete a odporúčaní blogerov. Oceňujem, keď mi ubytovanie poskytuje nejakú pridanú hodnotu. Alebo si pozerám rôzne rebríčky, ako najviac cool alebo najzaujímavejšie hotely v rámci sveta.

Text: Zlatica Kramárová

Foto: archív ĽŠ

 

Mohlo by sa vám páčiť

Rumová kultúra. Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?

Zamestnanec hotela je tvor spoločenský, potrebuje spätnú väzbu. Nič vás to nestojí

Hoteliera musí byť vidieť

Tomáš Sokologorský, The Grand Vígľaš: Obmedzené možnosti z vás vydolujú kreativitu

Hotel Lomnica, znovuzrodené kultúrne centrum Tatier

Zlatica Kramarová 17. januára 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Zlatica Kramarová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Husacie hody po celý rok
Nasledujúci článok Otváracia večera ZFJ bola v reštaurácii MenJu
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
Obľúbené z nových
HotelyKomentáre

Recenzie naše každodenné

L. A. L. A. 26. mája 2023
Neupratujte ako doma
Naozaj sa najhoršie podniká s rodinou?
Petícia za spravodlivú DPH
Liptov pestrý ako vlkolínske domy
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

GastroInterview gastroKonceptyNápojeProduktyRozhovory

Rumová kultúra. Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?

10. apríla 2023
HotelierManažmentPersonál/Osobný rozvojTéma

Zamestnanec hotela je tvor spoločenský, potrebuje spätnú väzbu. Nič vás to nestojí

3. apríla 2023
hotelHotelierRozhovory

Hoteliera musí byť vidieť

17. januára 2023
HotelyRozhovory

Tomáš Sokologorský, The Grand Vígľaš: Obmedzené možnosti z vás vydolujú kreativitu

27. januára 2020

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov

© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.

Odstránené zo zoznamu na čítanie

Vrátiť
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Stratili ste heslo?