Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
Čítanie: Ľubomír Šimko: Reklama, ktorá predáva
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Ľubomír Šimko: Reklama, ktorá predáva
Rozhovory

Ľubomír Šimko: Reklama, ktorá predáva

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 17. januára 2023
9 min. čítania
Zdieľať

O čom je dnes svet reklamy vo svete a u nás?

Každý trh je iný, aj v rámci štátov. Už napríklad inak reaguje český klient ako slovenský, a to naprieč celým portfóliom produktov, nielen v cestovnom ruchu.

- Inzercia-
Ad image

Napríklad?

Česi sú napríklad viac cenovo senzitívni, viac reagujú na akcie a zľavy, Slováci si zase radi zaplatia lepšie služby, prémiovosť, radšej uprednostnia značku a známe meno, než by išli po cene.

Vaša agentúra sa dostala do povedomia najvirálnejšou kampaňou v rámci Slovenska pre SAD Žilina.

- Inzercia -
Ad image

Áno, skvelé bolo, že sme ju dostali zadarmo do všetkých hlavných mienkotvorných a bulvárnych médií a hlavných správ.

Ako sa vám to podarilo?

Faktorov bolo niekoľko. Začalo sa to správnym načasovaním. Reklamu sme vypustili v tzv. uhorkovej sezóne, keď nie je moc o čom písať. V príbehu sme bežné povolanie šoférov pretavili do polohy hrdinov. S tým, že sme to spojili so známym seriálom, tak to publiku prišlo ako vtipná recesia od firmy, od ktorej by to úplne nečakali. Bolo to reklamné video, ktorým sme odštartovali ich komunikáciu na sociálnych sieťach.

Neviem si celkom predstaviť, ako takéto video používali v hlavných správach…

Médiá si prestrihali video a púšťali časti spotu, doplnené rôznymi anketami a rozhovormi s vodičmi autobusov a cestujúcimi.

Ako si predstavujete úspešnú hotelovú kampaň?

Je dôležité zamerať sa na cieľovú skupinu, pre ktorú je hotel určený. Podľa toho nastaviť správnu stratégiu. Vybrať vhodné marketingové kanály, cez ktoré budeme komunikovať.
Ak cielim na rodiny s deťmi, tak budem využívať portály, kde sa združujú mamičky, cez sociálne siete, médiá a printy pre ne určené, až po využitie influencerov z tejto skupiny.

Čo rozhoduje o úspechu kampane?

Určite správne zvolená stratégia a konzistentnosť. Marketing by mal priamo spolupracovať s obchodným oddelením. Marketér je akási „predĺžená ruka“ predajného tímu. Ak má hotel predajcov, ktorí sa zameriavajú na biznis klientelu, marketing by mal byť cielený práve na túto skupinu.

Vaša marketingová rada pre hotelierov?

Vyčleniť si ročný budget na marketing. Vybrať si v rámci roka marketingové kanály – do čoho a kedy investujeme. Nerozhodovať sa ad hoc. Investovať do reklamy aj vtedy, ak je hotel úspešný a má dobrú obsadenosť, aj ak má slabšie obdobie. Nesnažiť sa znižovať rozpočet na reklamu, keď sa nedarí. Na konci roka marketing zhodnotiť a na základe toho nastaviť plán na budúci rok.

A nejaký online tip?

Vždy treba využívať nové marketingové kanály. Lebo keď ste prví, ľahšie sa buduje svoje publikum. Výsledkom je konkurenčná výhoda oproti ostatným.

Ako si vy vyberáte hotel?

Ja osobne podľa hodnotení na internete a odporúčaní blogerov. Oceňujem, keď mi ubytovanie poskytuje nejakú pridanú hodnotu. Alebo si pozerám rôzne rebríčky, ako najviac cool alebo najzaujímavejšie hotely v rámci sveta.

Foto: archív ĽŠ

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
Otvorený deň na prestížnej švajčiarskej univerzite Les Roches
Daniel Tilinger, ECK: „Kľúčom k úspechu je milovať svoju prácu“
Simoneta Vargová: Tí najlepší organizujú súťaže o najkrajšie zázemie
Rumová kultúra. Pije inak Bratislavčan ako Prešovčan?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Husacie hody po celý rok
Nasledujúci článok Otváracia večera ZFJ bola v reštaurácii MenJu

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Cestovný ruchZo sveta

Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety

TS
TS
14. mája 2025
Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta