Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
GastroRozhovory

Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 27. septembra 2023
11 min. čítania
Zdieľať

Richard Blaško, director of F&B (Food & Beverage) hotela Sheraton považuje prácu s ľuďmi za investíciu, ktorá sa mu neskôr vráti vo forme skvelého tímu. Určite aj tento prístup mu priniesol obľubu u kolegov, ktorí ho zvolili za Manažéra roka.

Poviete nám niečo k tomuto oceneniu?

- Inzercia-
Ad image

Vyhodnotenie najlepších zamestnancov organizujeme v rámci troch bratislavských hotelov skupiny BHP, ktorej sme súčasťou. Spolu s kolegami z Crowne Plaza Hotela a Grand Hotela River Park sa raz ročne schádzame na kick off party, vždy v jednom hoteli, ktorý to práve organizuje, striedame sa. Tu býva vyhlasovanie zamestnanca roka, manažéra roka – za každý hotel zvlášť. Funguje to tak, že všetci zamestnanci dostanú lístky, kde napíšu dvoch z nominovaných manažérov. Zamestnancov volíme z tých, ktorí boli za ten rok zamestnancami mesiaca. Nechcem nejako dehonestovať túto poctu, ktorej sa mi dostalo, ale možno mi pomohlo aj to, že mám dosť ľudí v tíme, tak som mal veľa hlasov…

Koľko ľudí máte v tíme?

Momentálne 27. Pred covidom ich bolo 50, ale teraz je všade problém s personálom. Nielen na Slovensku, ale aj na celom svete. Veľa kuchárov a čašníkov odišlo z gastronómie a zistili, že majú stabilnejšiu prácu, menej stresu, majú voľné sviatky, víkendy… už sa nechcú vrátiť. Práve preto sme ako skupina Best Hotel Properties pripravili aj kampaň Staň sa hotelierom. Snažíme sa v nej ukázať, aké benefity prináša práca v hotelierstve a vyzvať aj ľudí bez praxe, aby sa nebáli a prišli k nám do niektorého z hotelov, pretože tu sa naučia všetko od skúsených profesionálov. Stačí, aby mali chuť sa učiť nové veci.

- Inzercia -
Ad image

Vykonávate teda tú istú prácu s približne polovicou ľudí. Ako sa to dá zvládať?

V kuchyni je to zložitejšie, lebo tam sa človek nedá nahradiť. Teraz máme jednu pozíciu neobsadenú, a tú prácu musí niekto urobiť. Ľudia robia nadčasy, sú našťastie ochotní. V servise tak isto. Kedysi mal každý na starosti svoje oddelenie, raňajkový čašník mal na starosti len raňajky, barový bar, banketový iba bankety. Teraz si všetci pomáhame.

Čo hovoria ľudia na to, že robia množstvo práce, ktoré predtým robil dvojnásobok ľudí? Je to udržateľné?

Môj názor je, že to nie je dlhodobo udržateľné. Každý má svoje limity. Chcem, aby ľudia aj oddychovali a mohli naplno vykonávať svoju prácu, aby sa popri tom vedeli aj usmiať. No ľudia si chcú aj privyrobiť, v čom im pomáha práca nadčas. V hoteli máme všetko oficiálne zaplatené, mzdu, príplatky, takže ľudia vedia, prečo to robia a nerobia to zadarmo.

Ako zvládate návaly práce v súvislosti s akciami, ktorých máte súčasne aj niekoľko?

Vyžaduje si to perfektnú organizáciu. Obchodné oddelenie musí všetko naplánovať a skĺbiť – coffee breaky, obedy, večere – aby neboli v rovnakom čase a, samozrejme, na jednom mieste. Čiže keď máme jednu veľkú skupinu, tak má obed vo veľkom foyeri, bufete, menšia skupina má obed v reštaurácii, keď je ešte ďalšia skupina, tak je v Ambers bare… Snažíme sa to kombinovať, ako sa dá, aby sme kapacitu hotela využili čo najviac.

Často mávate viacero akcií súčasne?

Závisí to od sezóny. Jar býva silná tak do júna, leto je voľnejšie a akcie sa začínajú od septembra až do vianočných večierkov. Základom je dôkladná príprava.

Čo je na týchto akciách najviac stresujúce?

Veľakrát sa stáva, že príde klient tesne pred akciou a chce meniť set up. Lebo akciu dohadovala asistentka, príde šéf alebo rečník a chce veci meniť, takže robíme zmeny na poslednú chvíľu. To je najväčší stres a tlak, ale keďže sa to stáva často, povieme si, že je to normálne a ideme ďalej.

123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Gastronomy Slovakia sa zúčastnilo 400 hostí
Raňajky ako zážitok
Najkvalitnejšie medy na svete má Slovensko
Poznáte poke?
Láska k ohňu môže mať rôzne podoby
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Nasledujúci článok Bidfood Slovakia – jednotka v dodávkach potravín do gastronómie a maloobchodu
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta