Predvianočný čas predstavuje pre cestovný ruch ideálnu príležitosť prilákať návštevníkov aj mimo letnej sezóny. Zažiť jedinečnú vianočnú atmosféru slovenských miest bol cieľ press tripov, ktoré koncom roka organizovali Zahraničné zastúpenia SLOVAKIA TRAVEL v Maďarsku a v Českej republike.

Zažiť jedinečnú vianočnú atmosféru slovenských miest bol cieľ press tripov, ktoré koncom roka organizovali Zahraničné zastúpenia SLOVAKIA TRAVEL v Maďarsku a v Českej republike, ako aj úspešného FAM tripu pre zahraničných touroperátorov z viacerých európskych krajín.
„Rozvoj príjazdového turizmu je pre cestovný ruch na Slovensku kľúčový. Najviac zahraničných návštevníkov k nám tradične prichádza počas leta. Radi by sme im však ukázali, že Slovensko je atraktívne počas celého roka. Cestovateľov dokáže špeciálne očariť práve počas adventu,“ povedal generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Matej Fekete.

Press tripy z Maďarska a Českej republiky ukázali Vianoce na Slovensku
Koncom novembra a začiatkom decembra privítali slovenské destinácie zástupcov médií z Maďarska a Českej republiky. V spolupráci s OOCR Visit Bratislava a Región Trnava maďarskí novinári spoznávali Bratislavu a Trnavu. Očarila ich vianočná atmosféra, stredoveké trhy na Bratislavskom hrade aj netradičný výstup na vežu trnavskej radnice s lampášikmi. Súčasťou programu bola aj návšteva Smolenického zámku a miestneho rodinného vinárstva.
Českí novinári si okrem Bratislavy a Trnavy užili aj návštevu múzea moderného umenia Danubiana. Ďalším programom bola vyhliadka UFO a prehliadka okolitých kaštieľov v Dolnej Krupej a vo Voderadoch.

FAM tripy predstavujú Slovensko touroperátorom
Zimné krásy Bratislavy a jej okolia sme predstavili aj zahraničným touroperátorom. Odbor regionálneho cestovného ruchu uzatvoril rok 2025 FAM tripom s témou „Winter in the capital, winter in Bratislava“. Šiesty tohtoročný FAM trip bol zameraný na advent a produkty zimného cestovného ruchu v Bratislave a okolí. Deväť účastníkov z Lotyšska, Nemecka, Švajčiarska, Rakúska, Veľkej Británie, Belgicka a Francúzska začiatkom decembra spoznávalo krásy hlavného mesta a blízkeho regiónu. Program zahŕňal vianočné trhy v Bratislave, hostia si vyskúšali zdobenie vianočných medovníkov tradičným spôsobom v ÚĽUVe i workshop majoliky v Modre.

Význam press a FAM tripov pre cestovný ruch
Podujatia tohto typu predstavujú významný nástroj propagácie destinácie. Priama skúsenosť účastníkov s lokalitou umožňuje novinárom autenticky prezentovať Slovensko. Touroperátorom zasa lepšie spoznať jeho produkty, služby a jedinečné detaily.
„Naším cieľom je prostredníctvom press a FAM tripov zvýšiť viditeľnosť Slovenska na zahraničných trhoch, posilniť spolupráce a partnerstvá a predovšetkým zvýšiť počet zahraničných turistov, ktorí si vyberú Slovensko za svoju dovolenku,“ vysvetľuje generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Matej Fekete.
Pre hotelierov je toto obdobie ideálne na využitie zvýšeného záujmu zahraničných návštevníkov. Špeciálnych adventné balíčky či tematické a zimné zážitky môžu predĺžiť sezónu a zvýšiť obsadenosť hotelov nielen počas predvianočných dní.
