Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Využite platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Obchod a marketing > Využite platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám
Obchod a marketingTéma

Využite platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám

Marián Turček
Marián Turček
Uverejnené: 5. augusta 2024
6 min. čítania
Zdroj: lifeforstock na Freepik.com
Zdieľať

Platformy sociálnych sietí ponúkajú jedinečné príležitosti na nadviazanie kontaktu s vašimi potenciálnymi hosťami, budovanie lojality k značke a v konečnom dôsledku premenu týchto interakcií na rezervácie.

Obsah
Platformy sociálnych sietíFacebookInstagramYouTubeLinkedInTikTok

V digitálnom veku sa online prítomnosť hotelov stala prvoradou. Potenciálni hostia sa čoraz častejšie obracajú na sociálne médiá, aby si vyhľadali, porovnali a rezervovali ubytovanie. Či už chcete prezentovať svoje úžasné vybavenie, vyzdvihnúť výnimočné možnosti stravovania alebo zdieľať pohľady do zákulisia živej kultúry vášho hotela, sociálne médiá poskytujú dokonalé plátno na zaujatie a zapojenie vášho publika.

- Inzercia-
Ad image

Kľúčom k úspechu je pochopenie jedinečných silných stránok a vlastností každej platformy sociálnych sietí. Od vizuálne orientovaného Instagramu až po konverzačnú povahu Facebooku – existuje sociálna sieť prispôsobená potrebám vášho hotela. Vytvorením ucelenej viackanálovej stratégie sociálnych médií dokážete posilniť dosah svojho hotela, podporiť konverzáciu s hosťami a dosiahnuť viac rezervácií.

Platformy sociálnych sietí

Prítomnosť na správnych platformách sociálnych médií môže zmeniť digitálny príbeh vášho hotela. Nejde o to byť všade, ale zamerať sa na správnych ľudí. Prvým krokom je vedieť, koho sa snažíte osloviť a prečo. Každý hotel je určený pre jedinečnú zmes hostí – od turistov a business klientelu až po rodiny alebo páry. Jednotlivé skupiny majú odlišné preferencie a očakávania. Zadefinovanie svojej cieľovej skupiny, resp. viacerých cieľových skupín vám pomôže prispôsobiť komunikáciu a vybrať platformy, ktoré s nimi najlepšie rezonujú.

Facebook

Facebook neslúži len na stretávanie sa so starými priateľmi a spomienky spred niekoľkých rokov. S 3,2 milióna mesačne aktívnych používateľov je to rozsiahla komunita s potenciálnymi hosťami zo všetkých oblastí života. Skutočná sila Facebooku vyplýva z jeho demografických údajov. Hoci takmer 20 % používateľov patrí do vekovej kategórie 18 – 24 rokov, až 64 % je vo vekovej kategórii 25 – 54 rokov, čo je ideálne na zacielenie na rodiny, business klientelu a organizátorov podujatí. Táto sociálna sieť tak poskytuje vhodnú príležitosť na komunikáciu, propagáciu hotela a služieb, ale aj  budovanie vzťahov. Facebook môže slúžiť takmer ako druhá webová stránka a vyhľadávač pre váš hotel, najmä ak použijete platenú reklamu na špecifické zacielenie na publikum.

- Inzercia -
Ad image

Instagram

Instagram je ako digitálny fotoalbum. Je to príležitosť pochváliť sa najlepším vybavením, od útulných izieb až po gurmánske raňajky. Keď hostia uvidia úžasné vizuálne zábery vášho hotela, je pravdepodobnejšie, že si tam predstavia sami seba. S viac ako 1,7 milióna mesačne aktívnych používateľov, z ktorých je väčšina vo veku 18 – 44 rokov, by sa na váš hotel mohlo pozerať veľa očí. Instagram je najlepšou platformou sociálnych médií na zdieľanie fotografií, na ktorej sa každý deň zverejní viac ako 90 miliónov fotografií. Je to platforma, na ktorú sa hrnú influenceri a influencerky s cieľom zvýšiť svoje publikum.

Zdroj: pvproductions na Freepik.com

YouTube

Berte YouTube nielen ako druhý najväčší vyhľadávač na svete, ale aj ako okno do vášho hotela pre obrovské online publikum. Toto publikum je rôznorodé – väčšinou vo veku od 18 do 50 rokov, takže ide o platformu, na ktorej sa to hemží potenciálnymi hosťami. S viac ako 4,16 milióna používateľov je tu bohatá príležitosť upútať pozornosť. YouTube zásadne mení spôsob, ako ľudia konzumujú videoobsah a zábavu, a to do takej miery, že má pravdepodobne väčší vplyv ako televízna reklama. Má potenciál dostať vašu značku pred veľký objem potenciálnych hostí a navyše videá sú pútavejšie ako statické obrázky.

LinkedIn

LinkedIn je skvelá platforma na B2B a oslovenie organizátorov podujatí. Zatiaľ čo doposiaľ uvedené sociálne platformy sú určené predovšetkým pre cestovateľov a plánovanie dovoleniek, LinkedIn je iný. Táto profesionálna sieť s viac ako 182 tisíc členmi je potenciálnym zdrojom kontaktov pre hotely, ktoré sa chcú zamerať na firemný sektor. Používatelia siete LinkedIn sú profesionáli, ktorí sú na tejto platforme so zámerom aktívne nadväzovať kontakty, snažia sa zlepšiť svoju kariéru, vylepšiť svoj pracovný postup a profil na sieti LinkedIn, hľadajú pracovné miesta a produkty alebo služby, ktoré im pomôžu zvýšiť produktivitu.

TikTok

Krátkoformátový videoobsah preberá dominantnú formu marketingu v hotelových sociálnych médiách. TikTok predstavuje zaujímavú príležitosť pre marketing hotelov, najmä vzhľadom na najnovšie štatistiky, ktoré odhaľujú jeho významnú užívateľskú základňu. Na začiatku roka 2024 mal TikTok na Slovensku 1,06 milióna používateľov vo veku 18 rokov a viac, čo predstavuje 22,6 % všetkých dospelých. Pre hotely je to obrovské potenciálne publikum, ktoré môžu osloviť prostredníctvom pútavého krátkeho videoobsahu.

TikTok je zábavná platforma s vysokou mierou interakcií. Vďaka tomu je, najmä medzi cestovateľmi a cestovateľkami z generácie Z, pre hotely ideálnym kanálom na inšpirovanie a nadviazanie kontaktu s touto demografickou skupinou. Platforma má schopnosť udržať používateľov v kontakte spolu s jej širokým dosahom a rodovo vyváženou používateľskou základňou. Dostáva sa tak do pozície nezanedbateľného nástroja pre hotely, ktoré sa snažia pozdvihnúť prezentáciu svojej značky, rozprávať presvedčivé príbehy a podporovať zmysluplné kontakty s potenciálnymi hosťami.

Zdroj: lifeforstock na Freepik.com

Na to, aby ste dobre vybrali vhodné platformy pre marketing vášho hotela na sociálnych sieťach, mali by ste dobre poznať vaše publikum, posúdiť jedinečné silné stránky každej platformy a ich súlad s vašimi marketingovými cieľmi. Vďaka tomu bude vaše úsilie cielené a efektívne. Maximalizujete návratnosť investícií, zvýšite viditeľnosť vášho hotela a otvoríte komunikáciu s hosťami.

Mohlo by sa vám páčiť

Rozprávkové Vianoce
SEO v digitálnom marketingu tvorí podstatnú časť
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
Lovebrand
Čím aktuálne žijú hotelieri?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Proces prijímania zamestnancov v gastrosektore sa zjednoduší
Nasledujúci článok Ilustračné foto: Finalisti súťaže Hotelier roka 2019 Prestížna súťaž Hotelier roka je späť! Kto bude víťazom?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta