Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
OsobnostiRozhovory

Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 11. mája 2025
10 min. čítania
Zdieľať

Bol zaradený medzi 10 najvplyvnejších osobností slovenského gastrobiznisu, medzi ľudí, ktorých názory v branži majú váhu. Svoje odborné skúsenosti a nadšenie však v minulosti nasmeroval aj do kúpeľníctva a hotelierstva. Dnes sa venuje krízovému manažmentu, aktuálne v prostredí Slovenskej akadémie vied a jej kongresového centra vo Vysokých Tatrách. Norbert Longauer rád prekvapuje a neustále posúva hranice očakávaní.

- Inzercia-
Ad image

Aká bola vaša cesta do hotelového sveta?

Plná zvedavosti a túžby po nových zážitkoch. Keď som sa dostal do sveta manažmentu, rýchlo som si uvedomil, že hotel a cestovný ruch nie sú len o procesoch, ale predovšetkým o tvorbe príbehov. Inšpirovali ma osobnosti ako Horst Schulze a Isadore Sharp, ktorí zdieľajú moju filozofiu, že v hotelierstve nejde len o procesy, ale o vytváranie nezabudnuteľných zážitkov pre hostí.

Mojím cieľom bolo je ponúkať nielen kvalitné, ale aj inšpirujúce zážitky v oblasti hotelierstva, kúpeľníctva a gastronómie. Skúsenosti z vrcholového manažmentu mi umožňujú spájať pragmatizmus s osobným prístupom, vďaka čomu vždy dokážem ponúknuť niečo navyše. V tomto dynamickom odvetví neustále hľadám nové spôsoby, ako prekvapiť a posúvať hranice očakávaní.

- Inzercia -
Ad image

Ste špecialista na gastronómiu, hotelier a krízový manažér. Ktorá z týchto rolí vám je najbližšia?

Každá z nich mi priniesla jedinečné výzvy a cenné skúsenosti, ktoré ma neustále posúvajú. Najviac ma však napĺňa samotný proces tvorby hodnôt. Nedokážem jednoznačne určiť, ktorá oblasť je pre mňa najdôležitejšia, pretože všetky sú vzájomne prepojené. Hotelierstvo, gastronómia, kúpeľníctvo aj krízové riadenie si vyžadujú nielen odborné zručnosti, ale aj schopnosť vidieť veci z rôznych perspektív a pružne reagovať na meniace sa výzvy. Práve ich súhra formuje môj prístup k práci – komplexné pochopenie súvislostí, starostlivosť o detaily a efektívne riadenie v rôznych situáciách.

Majú tieto oblasti nejaký spoločný prvok?

Určite áno. Každá z nich mi ukázala, že úspech nespočíva len v dosahovaní cieľov či výsledkov, ale predovšetkým v tvorbe hodnôt a zážitkov. Kľúčová je rovnováha medzi precíznosťou, ľudským prístupom a schopnosťou prispôsobiť sa novým výzvam.

Ako sa z manažéra stane krízový manažér?

Prechod do krízového manažmentu nie je len o získaní technických zručností. Vyžaduje si rozvoj schopnosti reagovať na nečakané situácie a efektívne viesť tím v náročných chvíľach. Krízový manažér musí mať nielen hlboké pochopenie bežných prevádzkových procesov, ale aj flexibilitu a odvahu rozhodovať sa v nepredvídateľných a stresových situáciách.

Ktoré skúsenosti sú pre krízový manažment kľúčové?

Práca v rôznych oblastiach mi pomohla rozvinúť schopnosť improvizovať a rýchlo sa rozhodovať, najmä keď sa čas stane kritickým faktorom. Efektívny krízový manažér musí kombinovať analytické myslenie s emocionálnou odolnosťou, aby si udržal nadhľad aj v chaotických situáciách. Moje skúsenosti s reštrukturalizáciami, riadením zmien a vyjednávaním počas náročných období mi ukázali, že nestačí mať len praktické zručnosti. Kľúčové je vedieť počúvať, flexibilne reagovať a neustále sa prispôsobovať novým výzvam.

Ako vyzerá krízový manažment v praxi?

Krízový manažment je o nachádzaní riešení tam, kde sa na prvý pohľad zdá, že žiadne neexistujú. Vyžaduje si schopnosť vidieť príležitosti aj v čase neistoty, akým bolo napríklad obdobie pandémie. Ako generálny riaditeľ siete Mondieu som viedol značku nielen počas expanzie, ale aj v náročnom období pandémie, ktorá zasiahla prevádzky na Slovensku, v Českej republike a v Spojených arabských emirátoch. Rozhodol som sa vtedy pre agilný prístup – rýchlu adaptáciu na nové podmienky, diverzifikáciu služieb a rozvoj online objednávok či donášky. Tieto kroky umožnili udržať kontakt so zákazníkmi a zabezpečiť stabilitu príjmov.

Vďaka rýchlym reakciám na meniace sa podmienky a legislatívne zmeny sa podarilo nielen udržať prevádzky otvorené, ale aj ochrániť pracovné miesta pre väčšinu zamestnancov. Kľúčovú úlohu v tom zohrala dôvera kolegov v moje rozhodnutia a silné podporné puto v rámci tímu. Táto skúsenosť mi ukázala, aký dôležitý je líderský prístup postavený na dôvere, vzájomnej podpore a pevne vybudovaných vzťahoch – najmä v časoch neistoty.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Malý hotel s veľkým srdcom
Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
„Snažíme sa práci v hotelierstve vrátiť atraktivitu, ktorú nepochybne má”
Marek Daňo: Vždy sa snažím zistiť, čo hostia potrebujú a hľadám riešenia, ako to spraviť
OZNAČENÉ:Manažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Nasledujúci článok Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta