Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Ako prísť k štandardom?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ako prísť k štandardom?
Manažment

Ako prísť k štandardom?

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. júna 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Na ich zostavenie nepotrebujete niekoľkotisícový rozpočet. Môžete, či vlastne mali by ste, si ho vypracovať sami. Stačí zdravý sedliacky rozum.

Ak sme sa už dohodli na tom, že pomocou štandardov budete fungovať jednoduchšie, stojíte pred otázkou, ako k nim prísť.

- Inzercia-
Ad image

Najlepšie fungujú štandardy, ktoré si zamestnanci každého strediska osobne vypracujú spolu so svojím manažérom.

Cieľom štandardov je, aby ľudia presne vedeli, čo majú v konkrétnych situáciách robiť. Ako majú fungovať ľudia a procesy.

Keď sa pravidlá nastavia hneď na začiatku, tak je riadenie hotela oveľa jednoduchšie.

Ako začať?

- Inzercia -
Ad image

Snímka dňa

Nech samotní ľudia na jednotlivých pozíciách spíšu všetky činnosti, ktoré každý deň vykonávajú, tzv. snímku dňa. Oni najlepšie vedia, čo robia, a potom k štandardom aj inak pristupujú, ako keď ich dostanú ako príkaz od šéfa. Ale zasa všetko je o manažérskom prístupe, ako im ich podáte. Či ľuďom dáte príkaz, alebo im partnersky poviete – poďme si to tu vylepšiť, všetci si spíšme, čo robíme, aby sa nám jednoduchšie fungovalo, poďme si pomôcť. Dáte im najavo, že si vážite ich prácu, urobíte si kvôli tomuto poradu.

V istom hoteli som zadala túto úlohu manažérom vytvoriť snímku dňa. A bola tam jedna kuchárka, ktorá pracovala namiesto dlhého a krátkeho týždňa už siedmy deň v kuse. Nemusela to robiť, ale ponúkla sa, že vypomôže a príde, lebo druhý kuchár ochorel. A majiteľ namiesto toho, aby jej vysvetlil, že ide byť tréning personálu a potrebuje na to snímku dňa, jej povedal: „Katarína, sem mi napíš, čo robíš celý deň.“ A Katarína mu do pravého horného rohu napísala jediné slovo – „hovno“. Majiteľ prišiel za mnou rozčúlený, že ju vyhodí a ja mu hovorím: „A čo ste čakali?“

Viac hláv, viac rozumu

Ak máte sedem čašníkov, môžete dať snímku dňa napísať každému z nich. A zrazu sa zistí, že každý z nich píše iné veci, každý si myslí, že veci sa majú robiť inak. Alebo vojna medzi dvoma zmenami je takisto dôsledok neexistencie jasných písomných pravidiel. Potom sa zmeny na seba sťažujú u majiteľa, že tí druhí nenechali drobné v bukse, že nevyložili umývačku, neupratali…

Naozaj musíte takto fungovať? Veď vďaka presným pravidlám môžu mať krásny život. Vzťahy v hoteli majú veľkú dôležitosť a jasné pravidlá ich môžu výrazne ovplyvniť. Keď sú dobré, je to na našej práci to najkrajšie. Ľudia sú radi, že sa vidia, kamarátia sa. Vo vzťahoch v hoteli inak všeobecne platí, že ako komunikuje s riaditeľom majiteľ, tak riaditeľ komunikuje s ostatnými, a tí zasa so svojimi kolegami. Keď sa majiteľ správa normálne, takisto sa správa aj personál. Ryba smrdí od hlavy, a väčšinou to platí.

Vráťme sa však k nepopulárnym štandardom. Že nebudú fungovať a ničomu nepomôžu? Keď niečomu veríte a idete za tým, tak to fungovať bude a musíte o tom presvedčiť aj svojich ľudí, že vám to zjednoduší prácu a budete sa mať všetci lepšie. Alebo budeme sedieť vo svojich kanceláriách a uspokojíme sa s tým, že to nefunguje a ľuďom sa nechce robiť, a preto je hotel v takom stave, v akom je? A že s tými dnešnými mladými sa nedá?

123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Hotel plný dovolenkárov? Očakávajte aj nečakané a pripravte sa
Konštruktívna kritika otvára cestu
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
Hotelierstvo a soft skills
Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Hotelová sexuálna výchova
Nasledujúci článok Hotelový komplex Gréta Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta