Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
Čítanie: Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“
ManažmentPersonál/Osobný rozvojTémaVzdelávanie

Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 24. apríla 2024
5 min. čítania
Zdieľať

Občas sa ukáže, že človek, ktorého povýšili, novú pozíciu nezvláda a prekvapí vás nevhodným správaním. Môže, ale nemusí to byť jeho chyba. Pripravili ste dostatočne ho na zmenu? Prešiel dôkladným zaškolením? Ako pochopil svoju novú pozíciu?

- Inzercia-
Ad image

Niekedy sa stane, že novovymenovanému manažérovi úplne „prepne“. Prestane pracovať. Začne sa správať povýšenecky, vykrikovať: „Ja tu rozkazujem, mňa budete teraz počúvať!“ Zjavne nepochopil svoju pozíciu a svoju úlohu. Pripravil ho jeho šéf na túto zmenu? Prešiel dostatočným zaškolením?

Alebo sa nevie zastať svojho kolektívu. Možno je aj vo svojom vnútri na strane svojich kolegov… Ale hlavne je rád, že ho majiteľ povýšil a bojí sa povedať nejakú kritiku, že sklame dôveru majiteľa. Bojí sa povedať svoj názor, nebojuje za svoj tím. Pritom nik nie je užitočnejší majiteľom ako manažér, ktorý sa nebojí povedať svoj názor a bojuje za svojich ľudí. Takého si teba držať. Nepotrebujú trolla, ktorý im bude v kuse prikyvovať, ale odborníka, ktorý rozumie svojej práci a vie sa postaviť za svoj názor.

Pracovný kolektív má neraz problém prijať fakt, že človek, ktorý bol ich kolegom, je odteraz ich šéfom. A ani novopečený manažér často nevie, ako v týchto nových vzťahoch fungovať. Nevie, čo má robiť, tak robí kroky, ktoré si myslí, že sú správne a je smiešny. Úplne stratí autoritu. Napríklad ľuďom povie, že „doteraz sme si tykali, ale teraz som vaším šéfom, tak si budeme vykať“. Tréning je dôležitý aj preto, aby ľudia túto zmenu pochopili a zistili, či majú nejaké manažérske schopnosti, alebo sa ich potrebujú naučiť.

- Inzercia -
Ad image

Imidž nie je nanič

Ako riaditeľka som zamestnala bývalú kolegyňu, o ktorej som vedela, že je výborná, ale bola to aj moja kamarátka. Počas obdobia, keď u nás pracovala, som s ňou obmedzila súkromné kontakty, nezdôverovala som sa jej. A naše priateľstvo to ustálo. Keď sa naše pracovné cesty rozišli, opäť sme sa v súkromí zblížili.

Pri povýšení je pre zamestnanca ťažké aj priateľstvo s kolegami. Keď sa jedna z kamarátok stane šéfkou, zmení sa situácia, lebo manažér by si mal držať určitý odstup. Dbať na svoj imidž, aj keď sa to na Slovensku nenosí, stačí sa pozrieť na politikov. Nerozprávať svoje súkromné veci pred nikým z ľudí, ktorých riadi, lebo sa tým do istej miery zhadzuje. Môže byť terčom posmeškov, ani nevie, kedy sa mu to vráti. Nemala by nastať situácia, že zamestnanec má niečo na manažéra. Mal by k nemu vzhliadať ako k šéfovi. Okrem odbornej zdatnosti by mal byť manažér aj silnejšou osobnosťou, mal by mať charakter. Keď ho nemá, ľudia sa mu smejú a nerešpektujú ho.

Riaditeľ nemusí vedieť úplne všetko, stačí mať prehľad. Ale mal by sa obklopiť šikovnými odborníkmi na svojich úsekoch. Musí vedieť s nimi pracovať tak, aby im dôveroval a aby mu odovzdali informácie z jednotlivých oddelení. On je však kľúčový, lebo riadi šéfov úsekov a podľa jeho vzoru riadia oni svojich ľudí. Ako s nimi komunikuje on, tak komunikujú oni so svojimi ľuďmi. Ryba smrdí od hlavy.

Nie je ničím výnimočným, keď šikovní ľudia odchádzajú z prevádzok kvôli neschopnosti manažéra. Preto, lebo ich nevie riadiť, nepočúva, čo mu hovoria. Alebo prišiel z inej branže a vôbec hotelierstvu nerozumie. Na to zamestnanci veľmi rýchlo prídu, stačí, keď si vypýta „pikolo“.

Servírka prišla na tréning s tým, že majú novú manažérku, ale smiala sa, že z toho nič nebude… Na moju otázku prečo, vraví: „Mali sme raut a pýtam sa: ‚Dáme sukne?‘ A ona, že netreba, ostaňte v nohaviciach.“

Keď voľba nevyšla

Čo ak sa nový manažér na svojej pozícii neuchytí? Toto vyhlásenie by nemalo byť predčasné, každý potrebuje iný čas. Môžete to povedať vtedy, ak človeka monitorujete minimálne mesiac a nevidíte žiadne pokroky. Môže sa stať, že človek nie je dostatočne silný na to, aby mohol riadiť ľudí. Nevie si získať ich dôveru.

Niekedy robia chybu aj majitelia, keď novému manažérovi nedôverujú a nemajú s ním trpezlivosť. Bagatelizujú problémy, nepomôžu mu, nech si sám poradí. Potom sa bojí hovoriť o problémoch. Často sa to stáva vtedy, keď je zamestnanec puntičkárska osobnosť. Chce mať všetko perfektné a na poriadku a chodí za majiteľom s maličkosťami.

Niekedy sa stane, že napriek snahe a tréningu sa človek s riadiacou pozíciou nestotožní. Čo ďalej? Poznám hotely, kde sa človek vrátil na svoju pôvodnú funkciu, a tam spokojne funguje naďalej. A poznám iné, kde túto situáciu človek neuniesol a odišiel. Každý prípad je iný. Základ je však ten istý – komunikácia a podpora.

Mohlo by sa vám páčiť

Premaľovať, prelepiť, odstrániť… Aj váš interiér si pýta UPDATE?
Využite sociálne siete na zvýšenie počtu rezervácií 
Wellness trendy 2023
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Už nikdy viac „v našom hotely…“
OZNAČENÉ:manžmentodbornosťpovýšenieškolenie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Organizujete svadby? Svadobný summit prináša trendy, networking aj cenotvorbu
Nasledujúci článok V Trnave o víne pri víne
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

GastroInterview gastro

Executive chef Róbert Hudák: „Keď sa chcem ´vyblázniť´, idem variť na Zelenu Puntu“

Advertoriál
Advertoriál
15. mája 2025
Transformácia, ktorá rozhodne o budúcnosti HoReCa sektora
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska vyhlásila HORECA HVIEZDY 2024
Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta