Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNové
Čítanie: Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
  • MarketplaceNové
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Housekeeping > Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Housekeeping

Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 15. februára 2024
4 min. čítania
Ilustračné foto: Pexels
Zdieľať

Možno si ani neuvedomujete ako veľmi ovplyvňuje práca chyžnej kvalitu poskytovaných služieb a v konečnom dôsledku aj spokojnosť hostí. Okrem dobrého výberu zamestnanca si treba ujasniť základnú otázku – ako vyzerá uprataná izba. Každý si totiž pod čistotou môže predstavovať (a aj predstavuje) niečo iné.

Nie všetci, ktorých sa téma housekeepingu týka, majú rovnakú predstavu o tom, ako vyzerá uprataná a čistá hotelová izba. To, čo pokladáte za úplne samozrejmé, nemusí byť vôbec samozrejmosťou pre druhých.

Ako má vyzerať čistá izba?

Ako na každom oddelení hotela, aj na oddelení housekeepingu, majú neoceniteľnú úlohu štandardy a manuál. V štandardoch nájdu chyžné jasný, zrozumiteľný a podrobný popis upratanej hotelovej izby. Manuál im zasa po jednotlivých krokoch popíše, akým spôsobom sa tento stav dá dosiahnuť. Ak tieto základné dokumenty nemáte, ľahko sa vám môže stať, že sa podchvíľou budete dohadovať s chyžnou o tom, ako vyzerá čistá a uprataná izba.

Ako má vyzerať uprataná izba sa dá zhrnúť do niekoľkých bodov.

  • Po vstupe do hotelovej izby by ste mali mať pocit, že v nej ešte nikto nikdy nebýval.
  • V izbe musí všetko pôsobiť upravene a na svojom mieste – záclona, závesy, rozloženie nábytku.
  • Posteľ má byť správne zastlaná, textílie vyžehlené. Hosť očakáva kvalitnú hotelovú bielizeň, pohodlné matrace, všetko čisté, zrovnané, sklo a zrkadlo bez šmúh, kúpeľňu bez vlasov.
  • Uteráky a osušky ukladáme zásadne do kúpeľne.
  • Izba má byť vyvetraná, bez pachov s príjemnou izbovou teplotou.
  • Manažér hotela by mal klásť dôraz na kvalitu hotelovej kozmetiky. Špeciálnu pozornosť je teba venovať príslušnému certifikát kvality, aby hotel mohol reagovať v prípade nespokojnosti klienta a vzniku rôznych alergií.
  • Tlačoviny v izbe nemajú byť pokrčené, znečistené a opotrebované.
  • Technológie a diaľkové ovládače treba dezinfikovať a čistiť, prípadne doplniť návodmi na obsluhu.
  • Všetky informácie v izbe majú byť aktuálne. 

Vstup do hosťovej izby má svoje pravidlá

Aj taký detail, ako má chyžná postupovať pri vstupe do hosťovej izby, má svoje pravidlá. Zaškoľte v tomto zmysle chyžné do jednotlivých detailov a trvajte na ich dodržiavaní.

Ilustračné foto: Pexels.com
  • Do každej izby vstupuje chyžná zaklopaním a ohlásením housekeepingu.
  • Zaklope, ohlási svoj príchod a chvíľku počká.
  • Ak nik nereaguje, zaklope ešte raz silnejšie, otvorí dvere a hlasno sa ohlási spoza pootvorených dverí. Hosť totiž môže byť v kúpeľni a nemusí počuť.
  • Do izby chyžná nevstupuje, ak na dverách izby visí visačka „Nerušiť“.

Upratovanie po odchode hosťa krok za krokom

Postup upratovania:

  1. Pripraviť vozík – doplniť vrecia na odpad, posteľnú bielizeň, uteráky a doplnky.
  2. Po zaklopaní a ohlásení vstúpiť do izby, vizuálne skontrolovať jej stav a prípadné škody nahlásiť nadriadenému.
  3. Pozbierať smeti, skontrolovať priestor pod posteľou, v stolíkoch, v skrini, či si hosť nezabudol osobné veci.
  4. Vyniesť smeti z kúpeľne, vyčistiť smetné koše a vrátiť ich na pôvodné miesto.
  5. Opláchnuť vaňu, spláchnuť toaletu a aplikovať čistiace prostriedky do misy pod vnútorný okraj, na armatúry, vaňu a umývadlo.
  6. Vymeniť posteľnú bielizeň a ustlať.
  7. Vyčistiť parapetu, zrkadlá, televízor, obrazy, okno.
  8. Umyť toaletu a kúpeľňu (vaňu, umývadlo, armatúry, kachličky a sklenenú zástenu).
  9. Doplniť kozmetické prostriedky a froté bielizeň
  10. Umyť podlahu.
  11. Povysávať koberec a podlahu v kúpeľni (vlasy).
  12. Skontrolovať a narovnať obrazy.   
  13. Zatvoriť okno, upraviť záclonu a závesy, zhasnúť svetlá, nastaviť teplotu (22 °C).

Chyžným aj manažérovi housekeepingu pomôže v práci aj pri nastavení procesov manuál na postup upratovania jednotlivých izieb. Nefungujte pocitovo. Podľa toho čo treba, veď uvidíme.., alebo ako sa čo komu zdá (ne)potrebné urobiť. Pravidlami predchádzajte konfliktom, nedorozumeniam a najmä nespokojnosti hostí.

Mohlo by sa vám páčiť

Neupratujte ako doma
Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!
Lámeme hotelové tabu alebo poznaj svojho nepriateľa
10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Nasledujúci článok Priame lety do Albánska aj z Košíc
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

ManažmentTéma

33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Radim Beneš
Radim Beneš
4. novembra 2025
HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka
Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
Slovensko láka Maďarov a Rumunov na zimné zážitky
Poznáme víťaza národného kola prestížnej súťaže Bocuse d’Or!

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta