Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Housekeeping > Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Housekeeping

Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 15. februára 2024
4 min. čítania
Ilustračné foto: Pexels
Zdieľať

Možno si ani neuvedomujete ako veľmi ovplyvňuje práca chyžnej kvalitu poskytovaných služieb a v konečnom dôsledku aj spokojnosť hostí. Okrem dobrého výberu zamestnanca si treba ujasniť základnú otázku – ako vyzerá uprataná izba. Každý si totiž pod čistotou môže predstavovať (a aj predstavuje) niečo iné.

Nie všetci, ktorých sa téma housekeepingu týka, majú rovnakú predstavu o tom, ako vyzerá uprataná a čistá hotelová izba. To, čo pokladáte za úplne samozrejmé, nemusí byť vôbec samozrejmosťou pre druhých.

- Inzercia-
Ad image

Ako má vyzerať čistá izba?

Ako na každom oddelení hotela, aj na oddelení housekeepingu, majú neoceniteľnú úlohu štandardy a manuál. V štandardoch nájdu chyžné jasný, zrozumiteľný a podrobný popis upratanej hotelovej izby. Manuál im zasa po jednotlivých krokoch popíše, akým spôsobom sa tento stav dá dosiahnuť. Ak tieto základné dokumenty nemáte, ľahko sa vám môže stať, že sa podchvíľou budete dohadovať s chyžnou o tom, ako vyzerá čistá a uprataná izba.

Ako má vyzerať uprataná izba sa dá zhrnúť do niekoľkých bodov.

  • Po vstupe do hotelovej izby by ste mali mať pocit, že v nej ešte nikto nikdy nebýval.
  • V izbe musí všetko pôsobiť upravene a na svojom mieste – záclona, závesy, rozloženie nábytku.
  • Posteľ má byť správne zastlaná, textílie vyžehlené. Hosť očakáva kvalitnú hotelovú bielizeň, pohodlné matrace, všetko čisté, zrovnané, sklo a zrkadlo bez šmúh, kúpeľňu bez vlasov.
  • Uteráky a osušky ukladáme zásadne do kúpeľne.
  • Izba má byť vyvetraná, bez pachov s príjemnou izbovou teplotou.
  • Manažér hotela by mal klásť dôraz na kvalitu hotelovej kozmetiky. Špeciálnu pozornosť je teba venovať príslušnému certifikát kvality, aby hotel mohol reagovať v prípade nespokojnosti klienta a vzniku rôznych alergií.
  • Tlačoviny v izbe nemajú byť pokrčené, znečistené a opotrebované.
  • Technológie a diaľkové ovládače treba dezinfikovať a čistiť, prípadne doplniť návodmi na obsluhu.
  • Všetky informácie v izbe majú byť aktuálne. 

- Inzercia -
Ad image

Vstup do hosťovej izby má svoje pravidlá

Aj taký detail, ako má chyžná postupovať pri vstupe do hosťovej izby, má svoje pravidlá. Zaškoľte v tomto zmysle chyžné do jednotlivých detailov a trvajte na ich dodržiavaní.

Ilustračné foto: Pexels.com
  • Do každej izby vstupuje chyžná zaklopaním a ohlásením housekeepingu.
  • Zaklope, ohlási svoj príchod a chvíľku počká.
  • Ak nik nereaguje, zaklope ešte raz silnejšie, otvorí dvere a hlasno sa ohlási spoza pootvorených dverí. Hosť totiž môže byť v kúpeľni a nemusí počuť.
  • Do izby chyžná nevstupuje, ak na dverách izby visí visačka „Nerušiť“.

Upratovanie po odchode hosťa krok za krokom

Postup upratovania:

  1. Pripraviť vozík – doplniť vrecia na odpad, posteľnú bielizeň, uteráky a doplnky.
  2. Po zaklopaní a ohlásení vstúpiť do izby, vizuálne skontrolovať jej stav a prípadné škody nahlásiť nadriadenému.
  3. Pozbierať smeti, skontrolovať priestor pod posteľou, v stolíkoch, v skrini, či si hosť nezabudol osobné veci.
  4. Vyniesť smeti z kúpeľne, vyčistiť smetné koše a vrátiť ich na pôvodné miesto.
  5. Opláchnuť vaňu, spláchnuť toaletu a aplikovať čistiace prostriedky do misy pod vnútorný okraj, na armatúry, vaňu a umývadlo.
  6. Vymeniť posteľnú bielizeň a ustlať.
  7. Vyčistiť parapetu, zrkadlá, televízor, obrazy, okno.
  8. Umyť toaletu a kúpeľňu (vaňu, umývadlo, armatúry, kachličky a sklenenú zástenu).
  9. Doplniť kozmetické prostriedky a froté bielizeň
  10. Umyť podlahu.
  11. Povysávať koberec a podlahu v kúpeľni (vlasy).
  12. Skontrolovať a narovnať obrazy.   
  13. Zatvoriť okno, upraviť záclonu a závesy, zhasnúť svetlá, nastaviť teplotu (22 °C).

Chyžným aj manažérovi housekeepingu pomôže v práci aj pri nastavení procesov manuál na postup upratovania jednotlivých izieb. Nefungujte pocitovo. Podľa toho čo treba, veď uvidíme.., alebo ako sa čo komu zdá (ne)potrebné urobiť. Pravidlami predchádzajte konfliktom, nedorozumeniam a najmä nespokojnosti hostí.

Mohlo by sa vám páčiť

Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!
Neupratujte ako doma
10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Lámeme hotelové tabu alebo poznaj svojho nepriateľa
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Nasledujúci článok Priame lety do Albánska aj z Košíc
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta