Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: BIVIO a jeho NENORMÁLNA POHODA
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotel Bivio
Hotelier > Gastro > Koncepty > BIVIO a jeho NENORMÁLNA POHODA
HotelyKoncepty

BIVIO a jeho NENORMÁLNA POHODA

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 19. marca 2024
11 min. čítania
Hotel Bivio
Zdieľať

Spokojnosť na oboch stranách

Na rozdiel od bežného pracovného pomeru, v tomto vzťahu vedia obidve strany celkom jasne, do čoho idú a čo môžu od druhej strany očakávať. Asi aj preto sa nestáva, že by sa jedna, alebo druhá strana následne sťažovala. „Absolventi sú veľmi spokojní. Občas nás prídu navštíviť a porozprávať sa, aj my sa zastavíme u nich na pracovisku. Verím, že aj zamestnávatelia sú spokojní, zatiaľ sa nikto nesťažoval. Vedia, akého človeka im posielame a aké sú jeho limity, že možno neznesie takú úroveň stresu ako my ostatní.“ O špeciálnom zamestnancovi vedia aj ostatní pracovníci a inštruujú ich, ako majú s ním pracovať. Napríklad vedia, že ľudia s mentálnym postihnutím sa hodia na prácu, ktorá sa opakuje stále dookola. To bežnému zamestnancovi môže pripadať stereotypné – či už leštiť príbory, alebo iné činnosti, ktoré bežní zamestnanci často neradi robia.

Bivio

Zamestnávateľ vie, že človek so zmenenou pracovnou schopnosťou nepracuje na sto percent, ani 8 hodín denne, má iný výkon a potrebuje iný spôsob komunikácie. Na druhej strane nižšiu intenzitu a slabší výkon kompenzujú finančné príspevky z úradu práce, ktoré môže získať každý takýto zamestnávateľ.

- Inzercia-
Ad image

A čo zvyšok Slovenska?

Nájsť prácu a zmysluplnú náplň života pre ľudí s mentálnym postihnutím je určite prianím väčšiny rodičov. Je to reálne aj mimo Bratislavy?

„V rámci našich prevádzok nevieme ponúknuť ubytovanie pre zamestnancov, ktorí by k nám chceli dochádzať z väčšej vzdialenosti. Všetky naše priestorové kapacity využívame na naše podnikateľské alebo vzdelávacie aktivity. Skôr to vyzerá tak, že by sa nám ešte nejaké priestory zišli. Rok 2023 bol asi prvým, v ktorom sme zistili naše kapacitné možností – či už personálne, priestorové, technické aj technologické. Jednoducho, zistili sme, kde je náš limit čo sa týka objemu a frekvencie zákaziek. Napriek tomu stále sa nevzdávame túžby iniciovať vznik podobných zariadení aj v iných kútoch Slovenska..“

Zatiaľ je podnik v bratislavskej Rači priekopníkom a akýmsi poradenským bodom pre záujemcov o založenie podobného konceptu, ktorí si do kancelárie chodia po rady. Tu totiž neplatí konkurenčný boj: „Je našou výhodou, že nie sme konkurenti, ale združujeme sa. Našim prvoradým cieľom totiž nie je zisk, ale to, aby čím viac ľudí s mentálnym postihnutím malo možnosť pracovať.“

- Inzercia -
Ad image

Vznik sociálneho zariadenia v iných okresoch je však otázny, keďže ide o pomerne veľkú investíciu – občianske združenie nemá zdroje na to, aby prevádzku kúpilo, či postavilo a dotovalo ďalšie 2 – 3 roky. Aj Bratislavčanom sa to podarilo len vďaka podpore zo zahraničia. Prežiť neľahké koronové časy s nulovým príjmom sa im takisto podarilo len vďaka ochotným darcom. „Obávam sa, že ak tu nebude podpora z verejných zdrojov, tak ďalšieho podobného zariadenia sa len tak rýchlo nedočkáme.“  

Klientelu neprináša sociálny rozmer, ale konkurencieschopnosť

Z dlhodobého hľadiska sa Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím SR na príspevky a verejné zdroje nespolieha. Jeho zámerom je byť konkurencieschopným podnikom s kvalitnými službami.

Ľudia, ktorí stoja za týmto zaujímavým projektom, majú dnes už istotu, že sa to podarí. Keďže sú medzi nimi aj ľudia z branže, takže ich odhad je triezvy. Vedia, že tento nábeh určitý čas potrvá. „Práve rok 2023 nám ukázal, kde sú naše reálne možnosti a tiež životaschopnosť a udržateľnosť našich prevádzok z finančného hľadiska. Zorientovali sme sa v tom, kto je náš primárny zákazník, o aký typ služieb má najväčší záujem. Podľa toho sme začali aj naše služby koncipovať a modifikovať. Zároveň už nie sme úplným nováčikom a môžeme povedať, že sme viditeľnejší a známejší, ako pred dvoma, či troma rokmi.“

Bivio je útulný hotel rodinného typu, prostredie zariadenia je moderné, príjemné a konkurencieschopné. Na vonkajšie akcie, ako sú napríklad svadby či rodinné oslavy, je prispôsobené okolie hotela. Hotel obklopuje udržiavaná okrasná záhrada, terasa s párty stanom a dostatok parkovacích miest. V kuchyni sa snažia variť z čerstvých surovín a minimalizujú mrazené. Ich zámerom je variť jednoducho a poctivo, v prístupe k zákazníkom uprednostňujú osobný prístup. Pre každého pripravia podujatie podľa individuálnych predstáv a požiadaviek „Snažíme sa, aby sme nepoľavovali v kvalite, aby hostia dostali vždy ten istý štandard ako prvýkrát.“

Možno teda povedať, že zámer aj koncept sa osvedčil. Priazeň hostí si nezískali iba preto, že zákazníkov presvedčil sociálny rozmer ich podnikania. Reštauračné aj ubytovacie služby radi využívajú rôzne firmy práve kvôli špeciálnym zamestnancom a atmosfére, ktorú vytvárajú.

„Stále sme verní presvedčeniu, že nechceme, aby sem prišli ľudia z ľútosti, lebo tu pracujú znevýhodnení zamestnanci, ale preto, že im za návštevu stojíme. A to, že tu pracujú ľudia s postihnutím, je len niečo navyše. Inak zákazník nemá dôvod sa vrátiť, len raz do roka, aby si urobil ´čiarku´, že tu bol a podporil nás,“ tvrdí M. Horanič a teší sa z narastajúcej databázy stálych klientov.

Foto: archív BIVIO

Aktualizované

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Gastronomické tržnice – sviatok chutí a zážitkov
Využite medzisezónu na renováciu hotelového interiéru
Podnik, o ktorom sa hovorí
Grand Hotel River Park hostil Globsec
Tematické večery prinášajú oživenie aj novú klientelu
OZNAČENÉ:Centrum BIVIOchránené dielneHotelpráčovňapraxreštauráciavzdelávanie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Francúzsky večer, Hotel Hviezdoslav, Kežmarok Tematické večery prinášajú oživenie aj novú klientelu
Nasledujúci článok Slovensko medzi svetovou kuchárskou elitou!

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta