Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Čo sa deje „za oponou“
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Čo sa deje „za oponou“
ManažmentTéma

Čo sa deje „za oponou“

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 13. decembra 2022
11 min. čítania
Zdieľať

Majiteľ vlastní, riaditeľ riadi

Ak si majiteľ angažuje riaditeľa, ktorý je profesionál, dá mu dôveru, kompetencie a nezasahuje do jeho práce, je to v poriadku. Ak však autoritatívne zasahuje do riadenia, vytvára chaos, ľudia sú zmätení, a to má vplyv na pracovnú pohodu. Okrem toho tým oslabuje autoritu riaditeľa. V takomto prostredí ľudia strácajú chuť pracovať. Každý majiteľ by mal stáť o manažéra, ktorý vie svoje návrhy zdôvodniť a stojí za nimi. Dominantný typ majiteľov často preferuje mladých neskúsených riaditeľov, ktorí sú síce vzdelaní a šikovní, ale nedokážu presadiť svoje riešenia a tiež byť „ochrancom“ svojich podriadených. Nápady typu „na dovolenke sme videli…“ sa ľahšie presadzujú cez submisívny typ riaditeľa, naopak, skúsený riaditeľ dokáže majiteľovi vysvetliť, že palmy v reštaurácii hotela v Karibiku sú síce fajn, ale vo vysokohorskom hoteli nie sú najlepším nápadom.

Čo pomôže majiteľovi akceptovať riaditeľa?

Je to ako v partnerskom vzťahu, kde tiež medzi partnermi musí byť „chémia“. Vo vzťahu majiteľ – riaditeľ by mal byť vzájomný rešpekt a približne rovnaká životná filozofia. Ak majiteľ riaditeľovi nedôveruje, spochybňuje jeho názory, na každom kroku ho kontroluje, automaticky ho dostáva do stresu, a ten nemôže s chuťou vykonávať svoju prácu. Firemná kultúra sa začína zhora. Ako sa správa majiteľ k riaditeľovi, resp. riaditeľ k manažérom, tak to ide ako vodopád a končí sa to u zamestnancov. Funguje staré známe „aký pán, taký krám“.

- Inzercia-
Ad image

Aby fungovala komunikácia

Ak medzi oddeleniami nefunguje komunikácia, na vine sú vedúci, a to platí aj o vzťahoch. Riaditeľ má dbať na to, ako vedúci oddelení spolu komunikujú, a ak vznikne problém, riešiť ho. Ľudí treba viesť k vzájomnému rešpektu a pomoci, lebo každá pozícia má veľký význam a hotel tvorí jeden celok. Dajte ľuďom pocítiť, že sú súčasťou celku. Ak kuchár bojuje s čašníkom a recepčná s chyžnou, tak je zle. Oddelenia, ktoré úzko spolu súvisia, musia spolupracovať. Najlepšie je, keď si vyskúšajú prácu toho, ktorého tak kritizujú, resp. nechcú rešpektovať. Toto veľmi napomáha vzájomnému porozumeniu, lebo nakoniec si to vždy odnesie hosť, v dobrom aj v zlom.

Predchádzajúca stránka1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Využite sociálne siete na zvýšenie počtu rezervácií 
Čo chýba slovenským wellnessom? Dotiahnuté detaily a tematická celistvosť s hotelom, tvrdia Denisa Holičová a Martin Mažár z blogu Milujemewellness.sk
Rozprávkové Vianoce
Elegantné Vianoce v Prvej dáme Tatier
Hotelová sexuálna výchova
OZNAČENÉ:Zákulisie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Mať stratégiu, znamená byť pripravený na každú situáciu
Nasledujúci článok Zostaneme v KONTAKTE
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta