Ako budovať vzťahy medzi kolegami, keď majú stále veľa práce
Vždy vravím, že nemusíte spolu chodiť na kávičky, alebo na pivo, ale musíte sa rešpektovať. Slušne spolu komunikovať a rešpektovať prácu toho druhého. Tento rok som stretla šesť ľudí, ktorí pracovali v krásnom luxusnom hoteli, no odišli inam kvôli vzťahom. Občas počúvam, „viete teraz zarábam menej, ale máme dobré vzťahy, teším sa vždy na kolegov, ktorí sú fajn“. Vzťahy medzi oddeleniami sa dajú budovať aj prostredníctvom porád. Ak manažér recepcie vychádza dobre s manažérom reštaurácie, tak aj medzi zamestnancami ich oddelení budú dobré vzťahy, no platí to aj naopak.
Veľký význam má obyčajné prosím a ďakujem. Šéfom hotela je hosť. Ak manažér potrebuje niečo od zamestnanca, mal by vedieť, či môže jeho pokyn vykonať hneď, či nevykonáva práve niečo pre hosťa. CHCEŠ REŠPEKT – DAJ REŠPEKT. Raz sa mi v kaviarni stalo, že si nás servírka nevšímala. Venovala sa iba jednému stolu a nevšímala si nikoho. Už sme chceli odísť a zrazu pribehla so slovami: „Prepáčte, nemôžem sa vám venovať, mám tu majiteľa.“ Čo k tomu dodať? Ak majiteľ príde do svojho podniku, mal by hosťom, ktorí ho navštívili, prejaviť úctu. Tí si to všimnú a budú vernými zákazníkmi. Tým vychováva aj svoj personál.
Kritika a spätná väzba, či konflikty medzi zamestnancami
Dôležitosť majú pravidelné porady oddelení a hodnotiace rozhovory. Konflikty na pracovisko nepatria, to musíte zaviesť od začiatku. Tak ako rodič musí vedieť riešiť rozhádané deti, aj manažér musí vedieť riešiť konflikty medzi zamestnancami. Najlepšie za zatvorenými dverami dohovorom, podaním si ruky a budovaním vzájomného rešpektu.
V hoteli sa často udejú rôzne „pikantérie“
Zamestnanec musí chrániť súkromie hostí. Hosť dáva hotelu dôveru, ktorú hotel nesmie sklamať. Reči typu „on/ona k nám chodí každý víkend s iným partnerom“, alebo „vždy tu veľa utratia“ sú neprípustné. Často práve hostia začínajú tento typ komunikácie. Ak sa personál témy chytí, hosť si uvedomí, že to, čo hovoria o iných, budú hovoriť aj o ňom. Takisto ohováranie kolegov, riaditeľa, majiteľov nie je namieste. Zamestnanci majú vedieť zvládať komunikáciu s hosťami na tieto témy a naučiť ich to má ich priamy nadriadený.
Diskriminácia
Diskriminácia je protizákonná, no, žiaľ, deje sa. Na recepciu neprijmú ženu s nadváhou, aj keď je jazykovo vybavená, inteligentná a má charizmu. Majiteľ povie, že on chce len štíhle recepčné. Tiež vekovo starší personál je problém. Sexuálny harašment zo strany hostí je o komunikácii a nastavení štandardov pri nástupe do práce. Ľudia sa týmto témam vyhýbajú, lebo sú nepríjemné. „Všetko pre hosťa“ neznamená naozaj všetko. Personál je potrebné inštruovať, ako reagovať napríklad na nevhodné správanie hosťa k masérke, na večernom evente či v nočnom bare, aby vedel, ako sa môže zachovať v „ošemetných“ situáciách a vedel profesionálne zvládnuť situáciu. Tu je veľmi dôležitá dôvera vo vzťahu manažér – zamestnanec.