Po expanzii do Nemecka, Švajčiarska a Talianska vstupuje pôvodom rakúsky magazín Falstaff na Slovensko. Falstaff Slovensko bude oficiálne debutovať v máji 2025 a prinesie svoje renomované odborné znalosti v oblasti kvalitnej gastronómie, prémiového pitia a luxusného cestovania novému publiku. Slovenské vydanie bude vydávať spoločnosť Pre Gurmanov MEDIA pod vedením generálneho riaditeľa Radoslava Nackina a šéfredaktorky Eleny Strápkovej. Po 22 rokoch sa Gurmán na Slovensku mení na Falstaff Slovakia. Exkluzívna launch party bude v Bratislave v máji 2025.
Gurmán a Falstaff majú veľa spoločného, predovšetkým filozofiu gurmánstva a podporu gastronómie a cestovania. Tá sa teraz prenesie na medzinárodnú pôdu. Európa sa dozvie, že aj na Slovensku máme skvelé reštaurácie, inovatívny prístup ku gastronómii, talentovaných šéfkuchárov, vynikajúcich vinárov a prekrásnu krajinu. Spolupráca odštartuje exkluzívnou launch party v Bratislave, na ktorej sa stretnú najlepší vinári, šéfkuchári a medzinárodní lídri v gastrobiznise.
Falstaff Slovensko – nový štandard pre gurmánsku žurnalistiku
Časopis začne vychádzať v štvrťročnej periodicite, na prvé číslo sa môžete tešiť v apríli 2025. Okrem slovenských odborníkov na jedlo, víno a cestovanie sa môžete tešiť aj na príspevky od našich kolegov z Talianska, Švajčiarska, Nemecka a Rakúska. Print bude sprevádzať silná prezentácia na webe a sociálnych sieťach. Gurmánov čakajú na dennej báze odborné recenzie reštaurácií, odporúčania na víno a pútavé videá.
„Slovenská kulinárska a vinárska scéna rýchlo rastie. Za posledné roky zaznamenala veľký progres a na našom trhu vidíme obrovský potenciál. Budeme upriamovať pozornosť na najlepšie gastronomické zážitky na Slovensku a začleňovať ich do medzinárodného kontextu,” hovorí Radoslav Nackin, generálny riaditeľ spoločnosti Pre Gurmanov MEDIA.


Úspešný príbeh Falstaff
Falstaff je už teraz lídrom na trhu gurmánskych a lifestylových médií v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a Taliansku. S touto najnovšou expanziou ďalej upevňuje svoje postavenie vedúcej európskej platformy pre vynikajúce jedlá, víno a luxusné cestovanie.
„So spoločnosťou Falstaff Slovensko nastavujeme novú latku pre gastronomickú žurnalistiku v regióne. Spolupráca s Pre Gurmanov MEDIA nám umožňuje využiť miestne skúsenosti a zároveň zachovať vysoké štandardy, vďaka ktorým sa Falstaff stal poprednou medzinárodnou značkou,” hovorí Wolfgang Rosam, vydavateľ a CEO spoločnosti Falstaff.
Časopis vychádza v celkovom nákladom 175 088 výtlačkov v celom regióne DACH (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko) + Taliansko. Má viac ako 412 000 fanúšikov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, 1,44 milióna návštev webových stránok a 610 000 odberateľov informačných bulletinov.
Hodnotenia prebiehajú od augusta 2024
Gurmán a Falstaff vyznávajú rovnaké hodnoty a aj ich profesionálny prístup k hodnoteniam reštaurácií a vín je zhodný. Slovenské reštaurácie tak dostávajú historickú šancu začleniť sa do najväčšieho európskeho bedekra, ktorý v najnovšej medzinárodnej verzii zahŕňa až 24 000 reštaurácií.
K hodnoteniam slovenských odborných porotcov sa pridá veľká skupina gurmánov z Falstaff Gurmánskeho klubu, ktorý má v Európe 65 000 členov z radov cestovateľov, gurmánov a popredných vinárov.
Zlaté vidličky aj Award zostávajú
Tak ako Gurmán, aj Falstaff udeľuje Zlaté vidličky. Od jednej až po štyri Zlaté vidličky môžu reštaurácie dosiahnuť v 100-bodovom hodnotení v štyroch oblastiach, čiže systém ostáva rovnaký.
Gala večer udeľovania ocenení v gastronómii sa uskutoční pod našou záštitou už po 23. krát na Slovensku, ale prvý krát ako FALSTAFF Gurmán AWARD. Oceníme tak aj tento rok tých najlepších z oblasti gastronómie na Slovensku.
