Všetci máme ubytovacie kapacity, aj nejaké konferenčné priestory a nič z toho nie je nikde obsadené 365 dní do roka. Čo tak sa navzájom podporiť?
Vienna House Easy by Wyndham Bratislava si za 14 rokov svojej existencie vybudoval pevnú pozíciu na trhu bratislavských biznis hotelov a dokázal, že aj 3-hviezdičkový hotel vie ponúknuť kvalitné služby.
S jeseňou prichádza tradične silná konferenčná sezóna, na ktorú sme sa vo Vienna House Easy by Wyndham usilovne pripravovali. Našich šesť konferenčných miestností s kapacitou od 6 do 160 osôb predurčuje hotel na stredné a menšie eventy. Veľa našich stálych klientov má svoje vlastné mítingové priestory, ale radi vymenia „vzduch“ a vytrhnú zamestnancov od každodennej reality. Veľmi obľúbené sú miestnosti na menšie školenia a workshopy do 20 osôb.
Máme radi trendy
Trendy ovplyvňujú aj preferencie v usporiadaní miestností, postupne sa stále viac upúšťa od tradičného divadelného či školského sedenia a uprednostňuje sa sedenie v tvare „U“, keď je zabezpečený očný kontakt medzi účastníkmi.
Čoraz populárnejšie sú mítingy s úplne neformálnym sedením s kresielkami, konferenčnými stolíkmi a vakmi na sedenie. Tento hravý trend sme sa pokúsili podchytiť aj počas prestávok.
Občerstvenie a kávové prestávky nie sú len o zahnaní hladu, ale majú podporiť aj celkovú atmosféru. Preto pri príprave zohľadňujeme typ podujatia, zloženie účastníkov a nezabúdame ani na diétne obmedzenia. Pravidelných klientov radi prekvapíme aj drobnosťou navyše, napr. nanukmi v lete.
Viete si predstaviť, že si počas prestávky s kolegom zahráte partičku dámy, predvediete sa v hádzaní šípok alebo sa zrelaxujte pri maľovanke alebo osemsmerovke? U nás vo Vienna House Easy by Wyndham Bratislava je to možné. Z vlastnej skúsenosti totiž vieme, že niektoré školenia môžu byť vyčerpávajúce. Pár minút zábavy pri krátkych hrách vo foyeri vie celkom dobre zdvihnúť náladu a účastníci si tento výlet do detstva pochvaľujú.
Veľakrát je jednou z prvých požiadaviek od klientov denné svetlo. U nás sa z každej konferenčnej miestnosti vie klient dostať priamo na parkovisko okolo hotela. Zjednodušuje to prípravu na podujatie v prípade prenosu väčšieho množstva materiálov. Parkovacích miest máme dostatok a prístup je veľmi jednoduchý, organizátor dostáva parkovanie počas dňa grátis. K tomu má hotel skvelú dostupnosť všetkými príjazdovými cestami do Bratislavy.
Toto všetko vieme vo Vienna House Easy by Wyndham Bratislava zabezpečiť aj mimo sezóny alebo cez víkendy.
Podporme sa navzájom
V súčasnosti sú na nás ako zamestnávateľov kladené čoraz väčšie nároky a aj sami veľakrát cítime, že by sme pre svojich zamestnancov radi urobili viac. Tlačia nás však vždy peniaze, prípadne nedostatok zamestnancov a teambuildingy sa veľakrát presunú do teoretickej roviny.
Ako hotelieri sme celkom početná komunita, väčšina z nás zápasí s tými istými problémami. Z odvetvia nám hromadne odchádzajú ľudia, tí, ktorí zostali, majú oveľa striktnejšie predstavy o balanse medzi prácou a súkromím. V spojení s tlakom, ktorý na nás sústavne vyvíjajú čísla, alebo ich absencia, sa môže ľahko stať, že sa k tomu dlho očakávanému teambuildingu ani nedostaneme…
A tu by nám mohla pomôcť sila našej komunity. Všetci máme ubytovacie kapacity, všetci máme nejaké konferenčné priestory, a nič z toho nie je nikde obsadené 365 dní do roka. Skúsme sa navzájom podporiť. Každý z nás pozná svoj produkt a vie, aké možnosti ponúka širšie alebo užšie okolie. Vieme poradiť aktivity, miesta, ktoré treba vidieť, alebo aj obchody, ktoré sa oplatí navštíviť. Tí z mesta milujú hory a naopak, skúsme sa nad tým zamyslieť.
Špeciálne v našom odvetví je ťažké organizovať niečo pre všetkých zamestnancov. Poslať si niekam „oddýchnuť“ jednu smenu po druhej, prípadne rozdeliť kolektív na dve časti, je niečo, čo by sme mohli urobiť všetci….
Ak by sme rozbehli fungujúcu platformu, alebo aspoň začali debaty na túto tému, som presvedčená o tom, že by sme z toho mohli profitovať všetci. Určite jeden na druhom nezbohatneme, ale ani sa tým neprivedieme do bankrotu. Pritom môžeme mať viac benefitov pre svojich zamestnancov. Tí okrem oddychu dostanú možnosť zažiť na vlastnej koži, ako sa to robí inde a zdieľať si navzájom nápady a skúsenosti.
Teambuildingy, ktoré by sme si pomáhali robiť navzájom, môžu pomôcť priniesť nový vietor a nové trendy aj do našej prevádzky.
LUCIA ARBETOVÁ,
riaditeľka hotela
lucia.arbetova@hrg-hotels.com