Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Hotelierstvo a soft skills
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Hotelierstvo a soft skills
Manažment

Hotelierstvo a soft skills

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 3. júla 2023
10 min. čítania
Zdieľať

Netrestajte seba ani okolie negativizmom

Pozitívny prístup k životu robí ľudí šťastnými. Ak sa k problémom postavíme ako k výzvam, ktoré následne zdoláme, posúvame svoje hranice a zisťujeme čo všetko dokážeme. 

Ráno nepočujete budík. Keď zistíte, že už zvonil pre pol hodinou zľaknete sa. Keď si však poviete „kopnem do vrtule“ a urýchlim ranné rituály, tak prídete včas. Ale ak budete nariekať, že ste zaspali a venovať svoje myšlienky tomu, že nič nestíhate, pokazíte celý deň v práci nielen sebe, ale aj kolegom. Urobte všetko ako najlepšie viete. Netrestajte sami seba ani kolegov negatívnym prístupom k životu.

- Inzercia-
Ad image

Priznať si chybu je znakom vyzretej osobnosti

Nikto nie je dokonalý. Ak spravíte chybu, buďte pripravený prevziať zodpovednosť. Ak niekto vznesie voči vám konštruktívnu  kritiku, zamyslite sa nad tým. Sila vašej osobnosti sa prejaví v tom, ako prijmete kritiku – v očiach kolegov buď rastiete, alebo padáte. Každý má právo urobiť zlé rozhodnutie, alebo zlyhať, dôležitý je následný postoj k situácii. Ak ide o manažéra, mal by ísť príkladom.  

Manažér by mal byť schopný vhodnou formou komunikovať majiteľom aj nepríjemné veci, hoci tí ich často nechcú počuť. Ale práve preto ich majitelia zamestnali, lebo hotelom rozumejú. Opäť zdôrazním, že ryba smrdí od hlavy, a keď si majiteľ váži riaditeľa, tak vytvára v kolektíve voči nemu rešpekt. „PR“ robia všetci zamestnanci, ale manažér na prvom mieste.

Majiteľ istého hotela sa rozhodol, že večerný bufet zmenia na servírovanú večeru. F &B manažérovi sa to nepáčilo, lebo to nebolo dobré riešenie z rôznych prevádzkových dôvodov, ktoré majiteľ nevedel vyhodnotiť. A namiesto komunikácie s majiteľom ho začal ohovárať a zhadzovať pred personálom. Ak nedokázal majiteľa presvedčiť o nevhodnosti tohto riešenia, niekedy je správne nechať aj zlé riešenie prejaviť sa v praxi, aby majiteľ pochopil, že musí dôverovať ľuďom v ich práci.

- Inzercia -
Ad image

Dôležitou vlastnosťou manažéra je asertivita – rešpektovať názory a práva iných, ale brániť aj svoje. Ak sa napríklad hosť sťažuje na ceny, čašník či recepčná musia vedieť ceny obhájiť. Rešpektovať klienta, ale obhájiť seba a hotel.

Zmenu pomenujte ako výzva

Často ľudia zmeny vnímajú s odporom, je veľmi ťažké ich presadiť. Hovoria, „doteraz sme to robili tak, načo zmena.“ Nechce sa im vystúpiť zo zóny komfortu, kde bolo všetko vo vychodených koľajach. Ale len zmena nás posúva vpred. Máme možnosť učiť sa nové veci, pracovať na sebe a byť pyšní na to, čo sme dokázali.

Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Čo dnes znamená byť lídrom
Ako prísť k štandardom?
Vzťahy na pracovisku, alebo aby vo vašej kuchyni nelietali nože
Efektívne vyjednávanie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok V Poprade hosťovala najlepšia talianska šéfkuchárka
Nasledujúci článok Ako by to mohlo byť…
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta