Netrestajte seba ani okolie negativizmom
Pozitívny prístup k životu robí ľudí šťastnými. Ak sa k problémom postavíme ako k výzvam, ktoré následne zdoláme, posúvame svoje hranice a zisťujeme čo všetko dokážeme.
Ráno nepočujete budík. Keď zistíte, že už zvonil pre pol hodinou zľaknete sa. Keď si však poviete „kopnem do vrtule“ a urýchlim ranné rituály, tak prídete včas. Ale ak budete nariekať, že ste zaspali a venovať svoje myšlienky tomu, že nič nestíhate, pokazíte celý deň v práci nielen sebe, ale aj kolegom. Urobte všetko ako najlepšie viete. Netrestajte sami seba ani kolegov negatívnym prístupom k životu.
Priznať si chybu je znakom vyzretej osobnosti
Nikto nie je dokonalý. Ak spravíte chybu, buďte pripravený prevziať zodpovednosť. Ak niekto vznesie voči vám konštruktívnu kritiku, zamyslite sa nad tým. Sila vašej osobnosti sa prejaví v tom, ako prijmete kritiku – v očiach kolegov buď rastiete, alebo padáte. Každý má právo urobiť zlé rozhodnutie, alebo zlyhať, dôležitý je následný postoj k situácii. Ak ide o manažéra, mal by ísť príkladom.
Manažér by mal byť schopný vhodnou formou komunikovať majiteľom aj nepríjemné veci, hoci tí ich často nechcú počuť. Ale práve preto ich majitelia zamestnali, lebo hotelom rozumejú. Opäť zdôrazním, že ryba smrdí od hlavy, a keď si majiteľ váži riaditeľa, tak vytvára v kolektíve voči nemu rešpekt. „PR“ robia všetci zamestnanci, ale manažér na prvom mieste.
Majiteľ istého hotela sa rozhodol, že večerný bufet zmenia na servírovanú večeru. F &B manažérovi sa to nepáčilo, lebo to nebolo dobré riešenie z rôznych prevádzkových dôvodov, ktoré majiteľ nevedel vyhodnotiť. A namiesto komunikácie s majiteľom ho začal ohovárať a zhadzovať pred personálom. Ak nedokázal majiteľa presvedčiť o nevhodnosti tohto riešenia, niekedy je správne nechať aj zlé riešenie prejaviť sa v praxi, aby majiteľ pochopil, že musí dôverovať ľuďom v ich práci.
Dôležitou vlastnosťou manažéra je asertivita – rešpektovať názory a práva iných, ale brániť aj svoje. Ak sa napríklad hosť sťažuje na ceny, čašník či recepčná musia vedieť ceny obhájiť. Rešpektovať klienta, ale obhájiť seba a hotel.
Zmenu pomenujte ako výzva
Často ľudia zmeny vnímajú s odporom, je veľmi ťažké ich presadiť. Hovoria, „doteraz sme to robili tak, načo zmena.“ Nechce sa im vystúpiť zo zóny komfortu, kde bolo všetko vo vychodených koľajach. Ale len zmena nás posúva vpred. Máme možnosť učiť sa nové veci, pracovať na sebe a byť pyšní na to, čo sme dokázali.