Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Ideme sa „najesť”, alebo si chceme užiť kulinársky zážitok?
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Ideme sa „najesť”, alebo si chceme užiť kulinársky zážitok?
Gastro

Ideme sa „najesť”, alebo si chceme užiť kulinársky zážitok?

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 16. marca 2023
3 min. čítania
Foto: Unsplash / Jessie Mccall
Zdieľať

Asi som veľmi náročná. Pracovala som v luxusných hoteloch, mala som na starosti rozvoj a vzdelávanie zamestnancov a kvalitu služieb.

Jednou z prvých vecí, ktorou sme sa zaoberali bol zážitok hosťa. Čo sa bude diať od momentu potvrdenia rezervácie až po vystúpenie z taxíku, keď hosť z destinácie odchádza. V každom bode tejto „cesty” sa môže odohrať niečo milé, prekvapujúce.

Počas mojej nedávnej cesty na Slovensko sme sa vybrali na obed do nemenovanej koliby, ktorá je ztých drahších. Chcela som potešiť moju sestru, keďže mala narodeniny. Spomínala som to aj v rezervácii a trošku som dúfala, že nás personál prekvapí.

Prekvapil – neudialo sa vôbec nič.

Vonku pršalo, a my sme sa v tom nečase dostavili do reštaurácie. Vošli sme a ja som čakala, kedy nás pozdravia. Hostí tam bolo málo, čašník bol otočený chrbtom ku vchodu a servírky si niečo miešali na pulte. Pozdrav prišiel po viac ako minúte. Nikto sa k nám nepriblížil, aby nám pomohol vyzliecť sa z kabátov – v tomto tam bola samoobsluha.

Ilustračná snímka: Unsplash / Nahima Aparicio

Sadli sme si, objednali halušky, cestoviny a nejaké nápoje. Najedli sme sa, zaplatili, obliekli do kabátov a odišli. Nikto nám nepoďakoval za návštevu, pozdrav odznel, keď sme mierili von. Škoda. Už sa tam nevrátime. Zaplatili sme 100 eur a žiadny zážitok nebol. Iba sme sa najedli.

Teraz sa určite pýtate, že čo sme očakávali?

Napríklad, že nás niekto zbadá pri vstupe do reštaurácie, pomôže nám vyzliecť kabát, usadí nás, spýta sa či sme tu prvýkrát a vediac, že sme tu pri príležitosti narodenín odporučí nám nejakú špecialitu šéfkuchára a výborné víno alebo šampanské. V zahraničí sa bežne robí, že oslávenec dostane darček od podniku v podobe malého zákusku so sviečkou. Je to veľmi milé a nestojí to takmer nič. Na tanieri nápis Happy Birthday. Jednoduché! Ale vraj sa toto u nás nedeje. Škoda. Keby nám aspoň povedali, že sú radi, že sme si v deň narodenín vybrali práve ich reštauráciu a pri odchode sa srdečne rozlúčili s tým, že sa tešia na našu ďalšiu návštevu. Týchto pár vecí by v mojom svete urobilo veľký rozdiel. A verím, že aj iným hosťom, ktorí nie sú hotelieri, by sa to páčilo.

Za zážitok je hosť vždy ochotný zaplatiť. Spomenie si naň aj po rokoch. Odporučí to miesto svojim priateľom.

My sme sa len najedli za veľa peňazí. Rada zabudnem.

Mohlo by sa vám páčiť

Môže mať úspech reštaurácia, kde si jedlo sami navaríte?
Peter Kulíšek, Koliba na Vršku: Správanie hostí sa mení k lepšiemu
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Leto v pohári – vyskúšajte TOP koktaily roku 2025
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
OZNAČENÉ:Kulinársky zážitok
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Apríl v znamení gastronómie
Nasledujúci článok Arkady Hof Hotel & Restaurant: Príbeh premeny ruiny na klenot Stupavy
- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Manažment

Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch

Peter Seemann
Peter Seemann
19. novembra 2025
Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku
Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta