Asi som veľmi náročná. Pracovala som v luxusných hoteloch, mala som na starosti rozvoj a vzdelávanie zamestnancov a kvalitu služieb.
Jednou z prvých vecí, ktorou sme sa zaoberali bol zážitok hosťa. Čo sa bude diať od momentu potvrdenia rezervácie až po vystúpenie z taxíku, keď hosť z destinácie odchádza. V každom bode tejto „cesty” sa môže odohrať niečo milé, prekvapujúce.
Počas mojej nedávnej cesty na Slovensko sme sa vybrali na obed do nemenovanej koliby, ktorá je ztých drahších. Chcela som potešiť moju sestru, keďže mala narodeniny. Spomínala som to aj v rezervácii a trošku som dúfala, že nás personál prekvapí.
Prekvapil – neudialo sa vôbec nič.
Vonku pršalo, a my sme sa v tom nečase dostavili do reštaurácie. Vošli sme a ja som čakala, kedy nás pozdravia. Hostí tam bolo málo, čašník bol otočený chrbtom ku vchodu a servírky si niečo miešali na pulte. Pozdrav prišiel po viac ako minúte. Nikto sa k nám nepriblížil, aby nám pomohol vyzliecť sa z kabátov – v tomto tam bola samoobsluha.
Sadli sme si, objednali halušky, cestoviny a nejaké nápoje. Najedli sme sa, zaplatili, obliekli do kabátov a odišli. Nikto nám nepoďakoval za návštevu, pozdrav odznel, keď sme mierili von. Škoda. Už sa tam nevrátime. Zaplatili sme 100 eur a žiadny zážitok nebol. Iba sme sa najedli.
Teraz sa určite pýtate, že čo sme očakávali?
Napríklad, že nás niekto zbadá pri vstupe do reštaurácie, pomôže nám vyzliecť kabát, usadí nás, spýta sa či sme tu prvýkrát a vediac, že sme tu pri príležitosti narodenín odporučí nám nejakú špecialitu šéfkuchára a výborné víno alebo šampanské. V zahraničí sa bežne robí, že oslávenec dostane darček od podniku v podobe malého zákusku so sviečkou. Je to veľmi milé a nestojí to takmer nič. Na tanieri nápis Happy Birthday. Jednoduché! Ale vraj sa toto u nás nedeje. Škoda. Keby nám aspoň povedali, že sú radi, že sme si v deň narodenín vybrali práve ich reštauráciu a pri odchode sa srdečne rozlúčili s tým, že sa tešia na našu ďalšiu návštevu. Týchto pár vecí by v mojom svete urobilo veľký rozdiel. A verím, že aj iným hosťom, ktorí nie sú hotelieri, by sa to páčilo.
Za zážitok je hosť vždy ochotný zaplatiť. Spomenie si naň aj po rokoch. Odporučí to miesto svojim priateľom.
My sme sa len najedli za veľa peňazí. Rada zabudnem.