Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Predikcie tržieb

Zaujímavejšou činnosťou pre menší ubytovací podnik bude zaviesť predpovede, predikcie, forecasting tržieb – čiže ťažisko našich výnosov. Ide o pozeranie do neznáma, do budúceho predaja, do nákupného správania sa našich hostí.

Poznáme to z praxe, keď sa chystáme vycestovať a informujeme sa vopred o počasí v cieľovom mieste našej návštevy. Spoliehame sa pri tom na predpoveď počasia a potrebujeme sa pripraviť na cestu podľa počasia. Zobrať si dáždnik alebo nie, čižmy alebo veľa opaľovacieho krému? Musíme pri prípravách na cestu rátať s odchýlkou, nie vždy sa predpoveď vydarí na 100 %.

Môže padnúť otázka, na čo predpovede, veď existuje plán nákladov a výnosov po mesiacoch a po strediskách. Stačí ich analýza a vieme, kde pridať, čo ušetriť, aké sú predaje. To je fakt. Ale aj o planéte Zem vieme, že sa točí a deň trvá 24 hodín. No prechádza klimatickými zmenami a priemerná teplota sa mení, čo má vplyv na klimatické zmeny vo svete. Preto má význam robiť predpovede v tržbách a sledovať vplyvy.

Stanovenie obdobia

Na začiatok si stanovíme obdobie, pre ktoré budeme tržby za predaj izieb predpovedať. Počasie sa zvyčajne predpovedá z dlhodobého hľadiska alebo na zajtrajší deň aj detailnejšie, na hodiny. A meteorológovia hovoria, čo počasie ovplyvňuje – níž, brázda, tajfún atď. V našom ponímaní sa zameriame na daný mesiac a na tri mesiace dopredu, to bude stačiť. Trojmesačné obdobie môžeme prirovnať aj k ročným obdobiam, takže bude existovať predstava o vývoji v zimnej a v letnej sezóne a tiež mimosezónnych obdobiach vrátane top termínov. K predpovedaniu predaja izieb pridáme neskôr aj predpoveď za stravovacie a ostatné služby podniku. Aj my musíme vedieť, čo bude ovplyvňovať budúci vývoj tržieb za izby a aká je základná podmienka pre predpovedanie.

Základnou podmienkou je štruktúra, rozsah a kvalita ponúkaných i predaných služieb nášho podniku. Kvalita musí byť na prvom mieste každého ubytovacieho podniku a musí byť všadeprítomná. 

Spôsob výpočtu

Spôsob výpočtu predpovedania tržieb je závislý od dát a ich zberu z minulých období a z budúcich našich a lokálnych aktivít. Tiež závisí od šikovnosti podnikateľa a jeho počítačovej gramotnosti, a spôsobu, ktorý si zvolí a bude s ním v budúcnosti pracovať. Isto sa neprepracujeme k meteorologickým modelom, ktoré poznáme z televíznych programov. Na naše účely nám dokonale poslúži produkt MS Office – excelovský súbor, nič zložité. Vo verzii 2016 ponúka aj zaujímavé výstupy v predpovedných grafoch. Ale nie je to pre začiatok nevyhnutnosťou.

- Inzercia-
Ad image

Forecasting je teda metóda, ktorou predpovedáme budúcu očakávanú výšku tržieb nášho podniku na základe známych (existujúcich) hodnôt. To nám umožní pružnejšie riadiť náš podnik a prijímať také opatrenia v obchodnej a cenovej politike, aby sme lepšie dosiahli plánovaných mesačných tržieb a neboli prekvapení z ich možného výpadku. Jeho informačná úloha je často nedocenená.

[ays_poll id=”3″]
Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Jesenný kurz revenue manažmentu II. – základné pojmy
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Tajuplné bytosti na Horehroní
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Regióny

Doprajte hosťom kráľovský zážitok: Tipy na výlety

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
9. októbra 2025
POZVÁNKA: Check-in by Akadémia hoteliera
Vianočný darček pre hotelierov Liptova aj Tatier
Zimnú sezónu v Jasnej otvorí Dieter Bohlen z Modern Talking
(Ne)konferencia Gastrolove ukázala, čo bije v srdci slovenskej gastronómie

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta