Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Predikcie tržieb

Zaujímavejšou činnosťou pre menší ubytovací podnik bude zaviesť predpovede, predikcie, forecasting tržieb – čiže ťažisko našich výnosov. Ide o pozeranie do neznáma, do budúceho predaja, do nákupného správania sa našich hostí.

Poznáme to z praxe, keď sa chystáme vycestovať a informujeme sa vopred o počasí v cieľovom mieste našej návštevy. Spoliehame sa pri tom na predpoveď počasia a potrebujeme sa pripraviť na cestu podľa počasia. Zobrať si dáždnik alebo nie, čižmy alebo veľa opaľovacieho krému? Musíme pri prípravách na cestu rátať s odchýlkou, nie vždy sa predpoveď vydarí na 100 %.

- Inzercia-
Ad image

Môže padnúť otázka, na čo predpovede, veď existuje plán nákladov a výnosov po mesiacoch a po strediskách. Stačí ich analýza a vieme, kde pridať, čo ušetriť, aké sú predaje. To je fakt. Ale aj o planéte Zem vieme, že sa točí a deň trvá 24 hodín. No prechádza klimatickými zmenami a priemerná teplota sa mení, čo má vplyv na klimatické zmeny vo svete. Preto má význam robiť predpovede v tržbách a sledovať vplyvy.

Stanovenie obdobia

Na začiatok si stanovíme obdobie, pre ktoré budeme tržby za predaj izieb predpovedať. Počasie sa zvyčajne predpovedá z dlhodobého hľadiska alebo na zajtrajší deň aj detailnejšie, na hodiny. A meteorológovia hovoria, čo počasie ovplyvňuje – níž, brázda, tajfún atď. V našom ponímaní sa zameriame na daný mesiac a na tri mesiace dopredu, to bude stačiť. Trojmesačné obdobie môžeme prirovnať aj k ročným obdobiam, takže bude existovať predstava o vývoji v zimnej a v letnej sezóne a tiež mimosezónnych obdobiach vrátane top termínov. K predpovedaniu predaja izieb pridáme neskôr aj predpoveď za stravovacie a ostatné služby podniku. Aj my musíme vedieť, čo bude ovplyvňovať budúci vývoj tržieb za izby a aká je základná podmienka pre predpovedanie.

Základnou podmienkou je štruktúra, rozsah a kvalita ponúkaných i predaných služieb nášho podniku. Kvalita musí byť na prvom mieste každého ubytovacieho podniku a musí byť všadeprítomná. 

- Inzercia -
Ad image

Spôsob výpočtu

Spôsob výpočtu predpovedania tržieb je závislý od dát a ich zberu z minulých období a z budúcich našich a lokálnych aktivít. Tiež závisí od šikovnosti podnikateľa a jeho počítačovej gramotnosti, a spôsobu, ktorý si zvolí a bude s ním v budúcnosti pracovať. Isto sa neprepracujeme k meteorologickým modelom, ktoré poznáme z televíznych programov. Na naše účely nám dokonale poslúži produkt MS Office – excelovský súbor, nič zložité. Vo verzii 2016 ponúka aj zaujímavé výstupy v predpovedných grafoch. Ale nie je to pre začiatok nevyhnutnosťou.

Forecasting je teda metóda, ktorou predpovedáme budúcu očakávanú výšku tržieb nášho podniku na základe známych (existujúcich) hodnôt. To nám umožní pružnejšie riadiť náš podnik a prijímať také opatrenia v obchodnej a cenovej politike, aby sme lepšie dosiahli plánovaných mesačných tržieb a neboli prekvapení z ich možného výpadku. Jeho informačná úloha je často nedocenená.

Využívate pri tvorbe cien revenue manažment?
Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Efektívne hotelierstvo
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Tajuplné bytosti na Horehroní
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastro

Gastronomy Slovakia 2025

Lea Lisá
Lea Lisá
17. mája 2025
COFFEE CUP 2025: Mladí baristi predviedli symfóniu vôní.
Executive chef Róbert Hudák: „Keď sa chcem ´vyblázniť´, idem variť na Zelenu Puntu“
Transformácia, ktorá rozhodne o budúcnosti HoReCa sektora
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska vyhlásila HORECA HVIEZDY 2024
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta