Manažér udržiava hru, negatíva preklápa do pozitívnych riešení
Aby kolegov „hra“ na koktailového kráľa neprestala baviť, treba ju udržiavať. Po týždni už bude jasné, aké má predaj noviniek slabiny a kde je priestor na zlepšenie.
Manažér zodpovedá za to, do akej miery vie ľudí pre nový predaj nadchnúť. Neobstojí tvrdenie, že im je to jedno. V tom prípade je chyba na strane manažéra.
Jednou z metód, ako môže vzbudiť nadšenie a ľuďom v ich úlohe pomôcť je pozitívna spätná väzba a preklápanie mínusov na plusy. V praxi to znamená, že sa nedá strhnúť ku handrkovaniu o tom, kto za to a to môže, kto čo zle spravil a prečo to nejde. Minulosť už nezmeníte, riešiť ju prípadne môžete neskôr, v súkromí. Spoločnú diskusiu „preklopte“ na pozitívne vyriešenie podobných situácií v budúcnosti.
Ľudia pracujúci v hotelovom a reštauračnom biznise sú zväčša emotívni a extrovertní jedinci, ktorí uvítajú zábavu, vybočenie zo stereotypu. Vie reštauračný manažér atraktívne prezentovať nový spoločný tímový projekt?
Vyhodnoteniu dajte vážnosť
Doteraz bola úloha manažéra skôr sprevádzajúca, keďže ľudia obsah projektu zameraného na predaj noviniek vytvorili sami. Pri záverečnom hodnotení by mal opäť prevziať rolu lídra.
Jeho úlohou je vymyslieť formu vyhodnotenia projektu a ocenenia najúspešnejších, ale aj celého tímu tak, aby mala pre zúčastnených kolegov váhu. Či už to bude tímová party, spoločný teambuilding, alebo ocenenie pred vedením hotela – závisí od vašich možností. Obľube a vážnosti sa tiež teší ocenenie Zamestnanec mesiaca (roka), ktoré vás nič nestojí, pre vašich ľudí však znamená veľa.
Bodku za predajnou akciou netreba podceňovať, pripraví vám pôdu na budúci projekt. Úspech u zamestnancov vám otvorí dvere k podobným netradičným formám práce.
Istoty a tradície v rovnováhe s novinkami
Hotelový biznis je krásnym príkladom fungujúcich polarít, keď hovoríme o stálom, vracajúcom sa hosťovi.
Na jednej strane hosť, tak ako každý človek, miluje istoty a opakujúce sa rituály. Miluje, keď ho v hoteli roky víta rovnaký personál, ktorý pozná po mene a cíti sa ako na návšteve u rodiny. Miluje vôňu „svojho“ hotela, špecifické produkty, vaše jedlá, zvyklosti. No na druhej strane je vždy otvorený novinkám a príjemným prekvapeniam. Práve vďaka vybudovanému vzťahu a dôvere sa dá na ne rád nahovoriť.
A ešte jeden detail, ktorý ale nie je samozrejmosťou vo všetkých prevádzkach. Základným a nevyhnutným predpokladom pre úspešný predaj noviniek je, aby ho zamestnanec zažil, ochutnal, vyskúšal. Tasting má byť vždy prvým krokom pri zrode nového produktu. Len tak vie personál predávať autenticky, s nadšením – a úspešne.