Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Aa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
    Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
    16. júna 2023
    Hotelový komplex Gréta
    Zažite autentický aj moderný Liptov v rezorte Gréta
    13. júna 2023
    Generálny riaditeľ hotela Rudolf Križan privítal Ursulu von der Leyen
    Grand Hotel River Park hostil Globsec
    2. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
    3 dôvody, prečo (opäť) navštíviť Dubaj
    25. júna 2023
    Libanon je nádherná, ale akoby prekliata krajina
    20. mája 2023
  • O nás
Čítanie: Radim Beneš: Čo ma posúva ako hoteliera
Zdieľať
Aa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Rozhovory
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Články > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Radim Beneš: Čo ma posúva ako hoteliera
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Radim Beneš: Čo ma posúva ako hoteliera

red.
red. Uverejnené: 8. mája 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Srdce mu bije pre hotelierstvo, je nositeľom titulu Hotelier roka 2016 v Českej republike a držiteľom Národnej ceny Českej republiky za spoločenskú zodpovednosť v podnikaní. Po 11 rokoch sa Radim Beneš opäť vrátil na Slovensko, aby ako „hotelový doktor“ napomáhal zvyšovať výkonnosť hotelových manažérov. Čo posúva jeho samého?

Dôraz na kvalitu služieb a komunikáciu, autenticitu

Hotel je vtedy dobrý, keď je hosť výborne obslúžený. Niektorí kolegovia hovoria, že dnes je jedno, či je tanier podaný sprava, či zľava. Môžem súhlasiť, no dôležité je, či ten, kto vykonáva servis, vie komunikovať s hosťom a poskytnúť kvalitnú službu s istou mierou autenticity prostredia, v ktorom sa služba realizuje.  

- Inzercia-
Ad image

Trpezlivosť a vytrvalosť, byť IN s dobou

To sú dôležité vlastnosti hotelového manažéra, aby nevzdával boj s neúspechom. Netreba sa nechať znechutiť. Zostať náročný k sebe aj k ostatným. Stále sa učiť nové veci, cestovať a inšpirovať sa okolím. Performance v prvej línii musí mať konštantnú úroveň, ak nie vyššiu, no latka musí byť nastavená. A keď dodržiavanie pravidiel vyžadujem od seba samého, tak chcem, aby nastavenú latku dodržiaval aj môj tím. Pri tom je treba vytrvať, nepoľavovať. Doba je rýchla a technológie nás hotelierov posúvajú vpred. Raz budeme vidieť riaditeľa hotela ako hologram, ktorý sa v rámci onboardingu prihovára nováčikom na vstupnom školení… Alebo prostredníctvom hologramu bude riaditeľ objasňovať služby svojho hotela v rámci welcome procedúry. 

Vedieť kam idem a prečo tam idem

Musíme mať stanovené ciele. Potom sú pre nás smerovníkom a vieme, k čomu smerovať. Ekonomické, obchodné, marketingové, technologické a personálne – to všetko sa odsúhlasí na budget mítingu na centrále a vieme, aký cieľ dosiahnuť. Ako sa tam dostaneme je na nás, manažéroch, pričom existuje vo vzťahu centrála verzus hotel vždy určitá miera dôvery. V tom je výhoda sieťových hotelov, že sa ciele stanovujú spoločne a včas. Je daný cieľ a kolegovia z centrály majú na starosti kontrolovať, či zo stanoveného cieľa nevybočujeme. Kontrola plánovaných ukazovateľov je dôležitá. Platí to aj v osobnom živote.

- Inzercia -
Ad image

„Googliť“ a poznať svojho hosťa. Hosť je prvoradý

Vždy som si zbieral informácie o významných hosťoch, ktorí majú prísť do hotela. Aké majú koníčky, čomu dávajú prednosť, či majú tituly pred menom, za menom, aby som s nimi vedel správne komunikovať. Mali by sme vedieť, kto nám prichádza do hotela, aký je to hosť, čo pri pobyte preferuje. Väčšinou som pôsobil v sieťových alebo veľkých hoteloch. Práve tam je dôležité, aby sme hostí spoznávali, nadviazali s nimi osobný kontakt, aby sa necítili ako v sterilnom neosobnom prostredí. V súčasnom období používame manažérske systémy, ktoré nám napomáhajú zorientovať sa v preferenciách hostí pri ich pobyte. Hosť bol, je a bude vždy na prvom mieste.

Mať vnútorného influencera pri zmenách

Je dobré, keď má hotelier kolegu – vnútorného influencera. Pomáha mu ovplyvňovať rozhodnutia pri inováciách, plánovaných, aj nepopulárnych zmenách. Influenceri sú tí, ktorí majú svoju prácu a hotel radi. Hovoríme im srdciari, pracujú u nás dlho a podporujú nás, keď zavádzame do prevádzky novinky. Vnútorní influenceri majú prirodzenú autoritu, pôsobia na svojich kolegov, vysvetlia im potrebu zmeny ich rečou, aby inováciu či zmenu prijali. Ak máte takýchto influencerov, o to ľahšie sa vám riadi hotel.

Láskavý prístup ku generácii mileniálov

K mileniálom sa treba správať s otcovským prístupom. Byť k nim náročný, ale im dať aj voľno, keď ho potrebujú. Sú totiž veľmi závislí od voľného času, pritom by chceli veľa zarobiť a postúpiť kariérne vyššie v rámci hotela alebo siete. Snažíme sa im vytvoriť priestor, aký potrebujú, lebo sme radi, že ich máme, najmä v dnešnej dobe. Vychovali sme si otcovským správaním partiu mladých kuchárov a čašníkov, ktorí slúžia v hoteli po vyučení doteraz.  

- Inzercia-
Ad image

Spoločenská zodpovednosť

Situácie, keď robíte rozhodnutia v prospech núdznych, na zníženie uhlíkovej stopy, odovzdávate svoje skúsenosti mladým a tieto aktivity robíte vo voľnom čase a dobrovoľne sa dajú popísať ako spoločenská zodpovednosť. Ostatných kolegov v tíme tak učíte prevziať zodpovednosť. Nič nás nestojí darovanie obnoseného šatstva a posteľnej bielizne, finančne prispieť zbierkou na čokoľvek dobré. Spraviť na Deň detí či v období adventu súťaže pre deti zo škôl, deň otvorených dverí a tak si aj vychovávať budúceho zamestnanca alebo hosťa. Aj to sú atribúty spoločenskej zodpovednosti hotela a naši obchodní partneri vyhľadávajú rešpektované hotely s rozvinutým programom spoločenskej zodpovednosti.

Mohlo by sa vám páčiť

Veronika Šiklová: Čo ma posúva ako hotelierku

Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera

Erika Fočárová: Čo ma posúva ako hotelierku

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera

red. 8. mája 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Kvíz – Aký drink sa pre vás hodí na dnešný večer?
Nasledujúci článok Ilustračné foto: Unsplash/ Stefan Schauberger Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image
Najčítanejšie
Aktuality

Reakcia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska na zistenia Finančnej správy

TS TS 25. septembra 2023
Ako chutí jeseň
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
- Inzercia-
Ad image

Mohlo by sa vám páčiť

Čo ma posúva ako hoteliera

Veronika Šiklová: Čo ma posúva ako hotelierku

4. septembra 2023
Peter Andráš
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera

16. augusta 2023
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Erika Fočárová: Čo ma posúva ako hotelierku

2. augusta 2023
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

19. júla 2023

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Registrovať Stratili ste heslo?