Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Recenzie naše každodenné
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Hotely > Recenzie naše každodenné
HotelyKomentáre

Recenzie naše každodenné

Lucia Arbetova
Lucia Arbetova
Uverejnené: 26. mája 2023
7 min. čítania
Recenzie naše každodenné
Zdieľať

V posledných rokoch nám k našim klasickým povinnostiam pribudla jedna „lahôdka“ –monitorovanie internetových recenzií a odpovedanie na ne.

Kto mal to šťastie zažiť túto bohumilú činnosť vie, že okrem patričnej slovnej zásoby, potrebuje hlavne božskú trpezlivosť a nervy zo železa.

- Inzercia-
Ad image

Veľakrát v minulosti som sa vyventilovala na sociálnych sieťach… Taký zúfalý výkrik do tmy z bezmocnosti. Inak sa nedá reagovať na klientku, ktorá sa v recenzii sťažuje, že hotel je v hlučnom prostredí a nemohla mať otvorené okno, ale prekáža jej aj to, že nemáme balkóny… Well, na tom balkóne by jej asi ten hluk nevadil. Alebo recenzia, pozor… Krásny hotel, skvelé raňajky, ochotný personál, ale z takej slovanskej skromnosti nedám viac ako 80 %, veď vždy sa nájde niečo, čo zlepšiť. Prípadne môj vlastný bratranec, ktorý ma prišiel navštíviť do zahraničia a naraz zbadám na FB jeho 4* hodnotenie… Na moju, nie úplne pokojnú a tichú otázku, či mu mám zbaliť kufre a pôjde si hľadať lepší hotel, mi vystrašený vysvetľuje, že veď predsa „môj” hotel má iba 4* tak nevedel, že má dať 5🤦🏼‍♀️

Ľudia píšu na net hlúposti, lebo si neuvedomujú, že internet nie je Večerník, ktorým na druhý deň vystelú smetný kôš. Dnes sa ešte pousmejeme nad niekým, kto nechal hodnotenie, že bolo všetko ok, ale v októbri, keď je v noci vonku 5 stupňov, nám nefungovala klimatizácia. Nie vzduchotechnika, klimatizácia. Kto mohol tušiť, že nás navštívi jej veličenstvo snehová kráľovná a bude jej v októbrovej Bratislave tak neznesiteľne horúco, že hotel ohodnotí iba na 20 %… Kým je tam ešte ten text, budiž, urobíte si mienku, ale po čase ten text vytlačia novšie texty a navždy ostane iba tých 20 %….číslo, ktoré ťahá dole celkový priemer… Laikov netrápi, že hodnotenie menej ako 85 % je považované za negatívne a môže sa stať, že personál „vďaka” tomu nedostane bonusy… A nie, nie vždy je v právomoci riaditeľa to zmeniť.

To bolo pred covidom.

Po covide som sa celá šťastná vrhla na recenzie nových hostí, konečne žijeme, konečne robota… a mala som pocit, že počas leta 2022 sa u nás postupne ubytovalo kompletné vedenie hotelovej asociácie Poľska a hodnotenie vzali seriózne. Nikdy, naozaj nikdy predtým som nemala pod strechou toľko znalcov hotelových štandardov, ako to leto. Takmer všetci vo svojich hodnoteniach veľmi detailne popisovali rozlohu izby, to, či podľa nich vybavenie izby zodpovedá počtu hviezdičiek, umiestnenie elektrických zásuviek v izbe, aj tlak vody v sprche. A všetci nezabudli napísať, že oni cestujú veľmi veľa a poznajú svet (na čo mi môj poľský kolega povedal, že to znamená, že boli raz v Hurghade). Jedna pani bola mimoriadne pohoršená trávou vyrastajúcou pomedzi zámkovú dlažbu na parkovisku…. Fuj, toľká nehoráznosť, čo sme vlastne robili to obdobie, čo sme boli zavretí, sme si to mohli dať do poriadku. Nuž, milá pani, my sme robili všetko možné, aby sme prežili a záhradník naozaj nebol na vrchu môjho zoznamu… Zloba a nezmyselná detailnosť pocovidových hodnotení spôsobila, že som na ne na čas prestala odpovedať. 

- Inzercia -
Ad image

Z času na čas som sa nadýchla a masírovaná periodickým pripomínaním z centrály som ich otvorila… Jedna, druhá, všetko OK a potom vždy prišla tá jedna, po ktorej mi navreli žily na krku a musela som vypnúť počítač a ísť preč.

Za každou negatívnou poznámkou som videla tie týždne a mesiace, keď sme strážili hotel počas lockdownov. Nemali sme na to, aby sme platili ochranku, tak sa nás tam jednoducho pár nasťahovalo a striedali sme sa v strážení. Spomenula som si na všetky tie mesiace, keď som si nebola istá z čoho zaplatíme šeky a ako ma moji ľudia vtedy podporili, pomáhali sme si navzájom, lebo všetci ten hotel milujeme a chceli sme ho podržať….a potom vám napíše pán z Talianska, že v horšom hoteli nikdy nespal, všade špina, úbohé raňajky a otrasný personál… áno, presne ten Talian, ktorému ste dali zaplatiť pokutu, lebo fajčil na nefajčiarskej izbe! A povedal si, ja vám to osladím!

Alebo pani, ktorá sa pri bare sťažuje, že je to nehoráznosť účtovať za vodu. A ja mám pred očami tmu od jedu, lebo viem ako veľmi sa všetci snažíme a to obdobie, ktoré nás položilo na kolená z ľudí urobilo nemilosrdných kritikov. Tak som sa zhlboka nadýchla a odpísala Talianovi pekne od srdca. Áno, dostala som sa do štádia, keď na nepríjemné recenzie neodpovedám servilnými frázami, ale dávam zľahka sarkastické vysvetlenia, v ktorých si nedávam servítku pred ústa. 

Všetci máme rezervy, drobnosti, ktoré sa dajú vychytať a sme si toho vedomí. Ale jedno hviezdičkové hodnotenia, kde je komplet všetko zle, patria do kategórie facebookovských trollov a žiadna zmysluplná zmena z nich nevzíde. Pani pri bare som tiež poradila, že vodu zadarmo môže pokojne mať aj u nás… Keď si prinesie pohárik a načapuje si ju na toaletách. V bare totiž neplatí ani tak za vodu, ako za to, že ju niekto naberie do čistého poháru, prinesie jej ju, a aj po nej ten pohár odnesie a umyje. Za to treba platiť…

Vždy, keď som v spoločnosti hotelierov, pokúšam sa presadiť, aby sme mali svoju vlastnú platformu, kde budeme my hodnotiť hostí… pred checkinom by sme si vyhľadali hostí v systéme a aspoň by sme vedeli, na čo sa pripraviť😉

Mohlo by sa vám páčiť

Organizujete svadby? Svadobný summit prináša trendy, networking aj cenotvorbu
5 dôvodov pre renováciu a opravu hotelového zariadenia
Bratislavskí hotelieri spolupracujú
Konferencia HOTCO 2025 vo Viedni očami slovenských hotelierov
Výpoveď! Aj tú musí hotelier zvládať…
OZNAČENÉ:hotelierihotelový životnázor
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lucia Arbetova
Dlhoročná hotelierka s bohatými skúsenosťami prevažne v sieťových hoteloch. Vo svojom profesionálnom portfóliu, v rámci ktorého prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek, má okrem mestských a konferenčných hotelov aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala okrem hotelierstva aktívne pôsobiť aj v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Šéfka, kolegyňa, mentorka a matka, ktorá sa s vami svojským štýlom podelí o svoje hotelierske a líderské skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.
Predchádzajúci článok Bešeňová Liptov pestrý ako vlkolínske domy
Nasledujúci článok Neupratujte ako doma
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta