Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
GastroRozhovory

Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 27. septembra 2023
11 min. čítania
Zdieľať

Pozrieme sa ešte na ďalší skúšobný kameň väčšieho hotela – na raňajky. Aký je tam kritický bod?

Je to prvotný raňajší nával, najmä pre biznis hotel ako sme my, viac hostí máme cez týždeň. Máme veľa biznismenov, korporátov, skupiny, ktoré majú nejaký plán na deň… všetci prídu naraz. Tento prvotný nápor trvá od 7.00 do 8.30. No sme naň pripravení, všetko máme predpripravené. Napríklad keď sa minie ananás, tak ho nekrájame rýchlo na mieste, ale ho už máme pripravený večer. Keď vidíme, že sa už aj ten míňa, počas raňajok je tam človek, ktorý tieto veci dorába. Takisto musí byť pripravená káva, čaj, mlieko, aby sme ich vedeli rýchlo doplniť. Každý človek vie, kde je jeho miesto a čo má robiť, teda nerobia všetci všetko.

- Inzercia-
Ad image

Koľko máte personálu na raňajkách?

Podľa obsadenosti. Pri 100 – 120 ľuďoch máme šesť čašníkov, pri vysokej obsadenosti 7 – 8 ľudí. Po skončení raňajok sa niektorí čašníci presúvajú do izieb, dopĺňajú minibary. Počas školského roka máme na praxi žiakov gastronomických škôl, čo nám veľmi pomáha a zároveň im to veľa dáva.

Ako dopĺňate raňajkový bufet, aby nebol o desiatej „vyjedený“?

- Inzercia -
Ad image

Snažíme sa tam mať všetko, čo tam má byť až do konca. To, čo zostane, používame do Club Lounge, kde majú určití hostia prístup a majú tam snacky a nápoje zadarmo. Alebo sa jedlo uloží na misu, zakryje sa fóliou a odloží na raňajky na druhý deň pre zamestnancov, ktorí nastupujú veľmi skoro ráno. Teplé súčasti raňajok sa využijú na obed v kantíne pre zamestnancov k tomu, čo je navarené. Nebýva toho však veľa, lebo kuchári sa snažia pripravovať veci v množstvách, aby boli čerstvé a veľa nezostalo.

Je ťažké vybudovať dobrý tím?

Ja každému hovorím – treba byť férový, vedieť sa postaviť k problému, nebáť sa priznať chybu, rešpektovať jeden druhého, pomáhať si. To je taká moja filozofia, ako urobiť tím. Aby boli najprv všetci vo vnútri šťastní, a potom môžeme ísť za zákazníkmi a ich robiť šťastnými. Nemôžeme chodiť do práce s bolesťou brucha, lebo nechcem robiť s týmto, nechcem byť tamto. Takže snažím sa ich viesť príkladom „lead by example”. Mne je jedno, či je to riaditeľ alebo umývač riadu, všetci sú rovnakí, rešpektujem každého pozíciu, a tí ľudia to vedia. Keď niečo sľúbim, tak sa to snažím splniť. Keď sa to nedá, tak sa ospravedlním a vysvetlím dôvod. Pristupovať k ľuďom férovo. Komunikovať s nimi, pomáhať im, počúvať ich, čo hovoria. Je ťažké pracovať s ľuďmi, ale keď do nich investujete čas, potom sa vám to vráti – invest the time to save the time. Niekedy je to náročné a trvá to dlho, ale neskôr sa vám to vráti.

Čo je najdôležitejšie pri budovaní F&B zázemia?

Ľudia. Akých ľudí tam budem mať. V dnešných časoch je hlavné nájsť ľudí – ani nemôžem povedať, že s odbornosťou, lebo to už je veľmi ťažké. Počítať najmä s tým, kto mi tam bude pracovať. Lebo s brigádnikmi alebo agentúrou je veľmi ťažká práca. Ešte keď posielajú stále tých istých, tak sa to dá, ale keď sú to vždy noví, je to náročné, kým ich zaučíme. A my ich musíme zaučiť, aj keď prídu len na jeden deň. Takže to je základ – mať dobrých ľudí, všetko je to o ľuďoch. Kuchyňu vám postaví hocijaký odborník, všetko je dané, typ reštaurácie, koncept, usporiadanie. Ale najťažšie a najdôležitejšie je mať personál. Keď ho nemáte, môžete mať to najlepšie vybavenie, je vám na nič. Som veľmi šťastný, že mám úžasný tím, môžem sa na nich spoľahnúť, vďaka čomu sa mi oveľa jednoduchšie pracuje. Samozrejme, oni sú šťastní, že majú mňa… (smiech). V celom hoteli vládne výborná atmosféra, aj na ostatných oddeleniach sú výborní kolegovia, čo je veľmi dôležité pre správny chod hotela.

Koho je najťažšie zohnať?

Kuchárov. My sme dali koncom júna inzerát na kuchára a mali sme 326 pozretí a nula reakcií…

Richard Blaško, Director of F&B Sheraton Bratislava Hotela

Predchádzajúca stránka123

Mohlo by sa vám páčiť

BACCHUS 2025. Zrodili sa u nás, zažiarili v Španielsku
Bidfood Slovakia – jednotka v dodávkach potravín do gastronómie a maloobchodu
Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
Explózia farieb Mexika
l‘atelier du foie gras, kráľovná sviatočných tabúľ
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Nasledujúci článok Bidfood Slovakia – jednotka v dodávkach potravín do gastronómie a maloobchodu
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

HotelyRozhovory

TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 

PR
PR
2. júna 2025
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta