Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
ManažmentPersonál/Osobný rozvojVzdelávanie

Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 17. apríla 2024
8 min. čítania
Zdieľať

Keď sa rozhodnete urobiť z čašníčky prevádzkarku, musí vám byť jasné, že z večera do rána neprepne myslenie a že s tým musíte niečo urobiť. Doteraz bola zameraná na produkt – službu, ktorú ako výkonný človek poskytovala. Teraz má byť jej pozornosť upriamená na ľudí poskytujúcich túto službu, na jej bývalých kolegov. Má robiť úplne inú prácu. Bez vašej pomoci z nej skvelý manažér nebude a zmenu nezvládne.

Človek, ktorého ste povýšili do novej pozície je v nesmiernom strese – či to tak navonok vyzerá, alebo nie. Každý, kto príde do nového prostredia, je v strese. Aj riaditeľ má obrovský stres a rešpekt pred otvorením hotela. Potrebuje vašu pomoc – od zmeny nastavenia a myslenia, až po konkrétne kroky, ktoré by mal realizovať počas nasledujúcich dní. Ak má oporu vo svojom šéfovi, je veľký predpoklad, že sa uchytí a o krátky čas nebudete musieť hľadať nového manažéra.

- Inzercia-
Ad image

Novovymenovaná prevádzkarka môže a mala by zúročiť to, ako pozná ľudí, s ktorými ako čašníčka pracovala. Bude potrebovať psychológiu a základy manažmentu ľudí.

Môžete byť s ňou vy, ako manažér, a pomáhať jej, alebo jej objednať externý tréning. V každom prípade by ste jej mali denne venovať aspoň 5 – 10 minút času a zaujímať sa o to, ako prácu zvláda. Musíte jej všetko vysvetliť – ako boli doteraz tí ľudia riadení, že sa s nimi treba porozprávať, že ju čaká zmena myslenia, ako funguje delegovanie úloh, ako ísť príkladom…

„Mal to vedieť.“ Naozaj?

Keďže ľudia nemajú manažérske schopnosti, robia všetko tak, ako to robili na svojej pozícii a snažia sa ísť príkladom. Vykonávajú všetky tie činnosti, ktoré od svojich ľudí očakávajú. Lenže oni tam na to nie sú.

- Inzercia -
Ad image

Prevádzkari môžu niekedy pomôcť čašníkom, ale ich hlavná náplň je riadiaca práca. Potom dochádza ku konfliktu. Lebo riaditeľ čaká nejaké manažérske aktivity, ale pokiaľ ich toho čašníka nikto nenaučil, tak on robí len to, čo vie – operatívu. Na ostatné zabúda. Manažér si myslí, že veď to musí ten človek chápať, že musíme ako podnik napredovať, mal to vedieť.

Veta „mal to vedieť“ je všeobecne veľmi často používaná. Ale ja sa často pýtam, odkiaľ to mal vedieť? Mal sa ísť na vlastné náklady niekam vyškoliť, aby vedel, čo má robiť? Tu robia riaditelia často chybu.

Zázrak na počkanie

S podobným zmýšľaním sa niekedy stretávam aj u majiteľov. Od riaditeľa čakajú zázrak na počkanie, ktorý by mal podľa nich skvelý manažér zvládnuť. Majiteľ má hotel v obrovských problémoch, nemá nastavený systém a rozhodne sa zobrať nového riaditeľa. Ten teda nastúpi a majiteľ od neho, dobreže nie na druhý deň, chce 100 %-nú obsadenosť. To je, ako keby niekomu dal bicykel a hneď chcel, aby vyhral Tour de France. Ale zabudol, že bicykel, ktorý mu dal, je na rozpadnutie.

Dievčina sa stala šéfkou lobby baru a šéf ľuďom oznámil „za jazdy“: „Zuza bude vaša vedúca.“ Tí to neprijali, začali proti nej brojiť, klásť jej polená pod nohy. Ona mi zúfalá volala, že čo má robiť. Vraj sa snažila, chcela im ísť príkladom, robila aj ich prácu. Lebo hoci je šéfka, ona sa nebráni robote. Tak vyupratovala bar, keď mala službu, nechávala im odkazy, komunikovala s nimi ako s dospelými ľuďmi. Ale oni jej škodili, ohovárali ju, že sa hrá na šéfku, pričom ona sa na ňu naozaj nehrala. Odporučila som jej ísť za šéfom. Šéf musí zvolať poradu a vysvetliť ľuďom situáciu. Lebo on urobil chybu, keď tento dôležitý krok preskočil. Takisto jej pri uvedení do novej pozície vôbec nepomáhal. Nevedel, čo prežíva, ani jej neponúkol pomoc v riadení. Ona nevedela celkom presne ani čo sa od nej očakáva. Robila však všetko najlepšie ako vedela.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Chceš rešpekt – daj rešpekt
Tu rozkazujem ja alebo keď novopečenému manažérovi „prepne“
Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
OZNAČENÉ:Manažmentpersonálpovýšenieriadiaca prácaskvelý manažérvzdelávaniezaškolenie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Priamy let zo Slovenska do Švajčiarska je realitou
Nasledujúci článok Fórum Break the Ice prvýkrát na Slovensku. Priláka Bratislava kongresy?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta