Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
ManažmentPersonál/Osobný rozvojVzdelávanie

Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 17. apríla 2024
8 min. čítania
Zdieľať

Keď sa rozhodnete urobiť z čašníčky prevádzkarku, musí vám byť jasné, že z večera do rána neprepne myslenie a že s tým musíte niečo urobiť. Doteraz bola zameraná na produkt – službu, ktorú ako výkonný človek poskytovala. Teraz má byť jej pozornosť upriamená na ľudí poskytujúcich túto službu, na jej bývalých kolegov. Má robiť úplne inú prácu. Bez vašej pomoci z nej skvelý manažér nebude a zmenu nezvládne.

Človek, ktorého ste povýšili do novej pozície je v nesmiernom strese – či to tak navonok vyzerá, alebo nie. Každý, kto príde do nového prostredia, je v strese. Aj riaditeľ má obrovský stres a rešpekt pred otvorením hotela. Potrebuje vašu pomoc – od zmeny nastavenia a myslenia, až po konkrétne kroky, ktoré by mal realizovať počas nasledujúcich dní. Ak má oporu vo svojom šéfovi, je veľký predpoklad, že sa uchytí a o krátky čas nebudete musieť hľadať nového manažéra.

Novovymenovaná prevádzkarka môže a mala by zúročiť to, ako pozná ľudí, s ktorými ako čašníčka pracovala. Bude potrebovať psychológiu a základy manažmentu ľudí.

Môžete byť s ňou vy, ako manažér, a pomáhať jej, alebo jej objednať externý tréning. V každom prípade by ste jej mali denne venovať aspoň 5 – 10 minút času a zaujímať sa o to, ako prácu zvláda. Musíte jej všetko vysvetliť – ako boli doteraz tí ľudia riadení, že sa s nimi treba porozprávať, že ju čaká zmena myslenia, ako funguje delegovanie úloh, ako ísť príkladom…

„Mal to vedieť.“ Naozaj?

Keďže ľudia nemajú manažérske schopnosti, robia všetko tak, ako to robili na svojej pozícii a snažia sa ísť príkladom. Vykonávajú všetky tie činnosti, ktoré od svojich ľudí očakávajú. Lenže oni tam na to nie sú.

Prevádzkari môžu niekedy pomôcť čašníkom, ale ich hlavná náplň je riadiaca práca. Potom dochádza ku konfliktu. Lebo riaditeľ čaká nejaké manažérske aktivity, ale pokiaľ ich toho čašníka nikto nenaučil, tak on robí len to, čo vie – operatívu. Na ostatné zabúda. Manažér si myslí, že veď to musí ten človek chápať, že musíme ako podnik napredovať, mal to vedieť.

Veta „mal to vedieť“ je všeobecne veľmi často používaná. Ale ja sa často pýtam, odkiaľ to mal vedieť? Mal sa ísť na vlastné náklady niekam vyškoliť, aby vedel, čo má robiť? Tu robia riaditelia často chybu.

Zázrak na počkanie

S podobným zmýšľaním sa niekedy stretávam aj u majiteľov. Od riaditeľa čakajú zázrak na počkanie, ktorý by mal podľa nich skvelý manažér zvládnuť. Majiteľ má hotel v obrovských problémoch, nemá nastavený systém a rozhodne sa zobrať nového riaditeľa. Ten teda nastúpi a majiteľ od neho, dobreže nie na druhý deň, chce 100 %-nú obsadenosť. To je, ako keby niekomu dal bicykel a hneď chcel, aby vyhral Tour de France. Ale zabudol, že bicykel, ktorý mu dal, je na rozpadnutie.

Dievčina sa stala šéfkou lobby baru a šéf ľuďom oznámil „za jazdy“: „Zuza bude vaša vedúca.“ Tí to neprijali, začali proti nej brojiť, klásť jej polená pod nohy. Ona mi zúfalá volala, že čo má robiť. Vraj sa snažila, chcela im ísť príkladom, robila aj ich prácu. Lebo hoci je šéfka, ona sa nebráni robote. Tak vyupratovala bar, keď mala službu, nechávala im odkazy, komunikovala s nimi ako s dospelými ľuďmi. Ale oni jej škodili, ohovárali ju, že sa hrá na šéfku, pričom ona sa na ňu naozaj nehrala. Odporučila som jej ísť za šéfom. Šéf musí zvolať poradu a vysvetliť ľuďom situáciu. Lebo on urobil chybu, keď tento dôležitý krok preskočil. Takisto jej pri uvedení do novej pozície vôbec nepomáhal. Nevedel, čo prežíva, ani jej neponúkol pomoc v riadení. Ona nevedela celkom presne ani čo sa od nej očakáva. Robila však všetko najlepšie ako vedela.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Sviatok Sakury v Prešove
Keď sú zamestnanci rovnako dôležití ako hostia
Nezatvárajte oči pred konfliktami
Čo dnes znamená byť lídrom
Vyhnite sa chybám pri poradách
OZNAČENÉ:Manažmentpersonálpovýšenieriadiaca prácaskvelý manažérvzdelávaniezaškolenie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Priamy let zo Slovenska do Švajčiarska je realitou
Nasledujúci článok Fórum Break the Ice prvýkrát na Slovensku. Priláka Bratislava kongresy?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Foto: AHRS/ Peter Brichta
AktualityCestovný ruch

Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?

TS
TS
13. novembra 2025
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta