Zaujímavému MICE segmentu sa venovali MICE Business Day, ktoré sa uskutočnili v Budapešti v rámci jesenného podujatia Hungarexpo. Prestížne stretnutie privítalo odborníkov z cestovného ruchu z celého sveta.
Biznis fórum pre cestovný ruch Maďarska ponúklo skvelú vzdelávaciu a networkingovú príležitosť v odvetví MICE (Meetings, Incentives, Conferences a Exhibitions).
O čom sa hovorilo?
David Kliman, spoluzakladateľ a prezident skupiny Kliman a laureát ceny IMEX Paul Flackett 2023, diskutoval o obnove medzinárodného odvetvia konferencií po pandémii COVID-19. Arthúr Keleti, futurista a zakladateľ konferencie/expo ITBN, ktorý je súčasťou Dňa informačnej bezpečnosti (IT Security Day), tiež poskytol pohľad na vplyvy umelej inteligencie, najmä v sociálnom prostredí a jej vzťah k cestovnému ruchu. Udalosť zahŕňala aj panelovú diskusiu o gastro-turizme, vinárstve a stravovaní so zaujímavými predstaviteľmi gastro priemyslu.
Prednáška Davida Klimana bola hlavným bodom MICE Business Day. Dominovali v nej globálne trendy v oblasti podujatí a kongresov. Účastníci mali možnosť sa zoznámiť s výsledkami výskumu z rôznych organizácií, osvetľujúc kľúčové témy formujúce súčasné a budúce eventy.
Aké to sú?
1. Nástup umelej inteligencie v MICE segmente
Prednáška začala pohľadom na rýchly nástup umelej inteligencie (UI) a jej vplyv na automatizáciu kľúčových úloh v podujatiach. Kliman zdôraznil, že nové nástroje ako Spark AI sú nevyhnutné nielen pre automatizáciu, ale aj na riešenie obáv o ochranu súkromia.
2. Dopyt po autentických zážitkoch a vplyv na destinácie
Zmena dopytu na podujatia bola výrazná, kde generické turistické atrakcie už nestačia. Organizátori podujatí (DMOs) stoja pred výzvou investovať do vývoja jedinečných a personalizovaných zážitkov. Toto ovplyvňuje nielen účasť, ale aj vytváranie atraktívnych miest.
3. Zvýšený dôraz na udržateľnosť MICE podujatí
Kľúčovým trendom sa stáva udržateľnosť, ktorú organizátori a účastníci považujú za prioritnú. Súčasne sa objavujú výzvy spojené s nejasnými nákladmi na implementáciu environmentálneho prístupu k podujatiam.
4. Nedostatok pracovnej sily a nové technológie
Pandémia vytvorila výrazný nedostatok pracovnej sily v MICE odvetví. Účastníci sú ochotní platiť viac, no očakávajú menej. Zároveň sa objavujú nové technologické riešenia, ako konsolidované rezervačné platformy, aby sa vyrovnali s touto výzvou.
5. Dôležitosť osobných MICE stretnutí
Štúdie jasne ukazujú, že osobné podujatia majú výrazný pozitívny vplyv na obchodné výsledky. Napriek strate v dôsledku pandémie sa osobné podujatia začínajú zotavovať, keď ľudia túžia po osobnom kontakte a autentických zážitkoch.
6. Zameranie na pohodu a inkluzivitu v dizajne podujatí
Dôležitým posunom v dizajne MICE podujatí je zameranie na pohodu a inkluzivitu. Organizátori sa stávajú tvorcami celkového zážitku, čerpajúc z poznatkov o neurovede. Nové technológie, ako personalizovaný zvuk, pridávajú hodnotu podujatiam.
7. Nový štandard
Trendy ako umelá inteligencia, autentické zážitky a udržateľnosť formujú nový štandard, ktorý si organizátori a destinácie musia osvojiť. Trend reflektuje na zložité a dynamické prostredie, v ktorom sa odvetvie MICE vyvíja. Súčasne sa organizátorom otvárajú príležitosti pre nové technologické inovácie a spôsoby, ako zlepšiť hodnotu podujatí pre všetkých zúčastnených.