Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Ocenili najlepšie historické hotely Slovenska
    20. novembra 2023
    Exkluzívny Pivný wellness
    18. novembra 2023
    Hotelieri, príďte k nám na teambuilding
    3. októbra 2023
    Hotel Wallackhaus
    Od vlakov k hotelom
    11. augusta 2023
    Koncept Easy stavia na jednoduchosti zážitkov a hostia to milujú
    20. júna 2023
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Objavte čaro Vianoc v Maďarsku
    24. novembra 2023
    And the winner is… Madeira!
    5. novembra 2023
    Letenky do Atén zadarmo?
    9. septembra 2023
    Hotelovým svetom
    28. augusta 2023
    Dubaj objavuje slovenskú kuchyňu
    29. júla 2023
  • O nás
Čítanie: Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
ManažmentPersonál/Osobný rozvojVzdelávanie

Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová Uverejnené: 17. apríla 2023
4 min. čítania
Zdieľať

„Srdciarov“, ktorí majú radi ľudí a hotelový svet, by chceli všetci. Kde však ich nájsť?

Obsah
Urobte všetko pre to, aby spolupráca fungovalaDajte si záležať na zaujímavom vstupnom pohovoreKozmopolitný tím má svoje čaroTrendom je zastupiteľnosť

Je jasné, že „srdciarov“ by chceli všetci. Ale kde ich nájsť? Vychovajte si ich! Pri aktuálnej situácii na trhu práce mi vychádza ako najreálnejšia cesta zamerať sa na študentov, investovať do duálneho vzdelávania a vychovať si ich. Hotelieri síce hovoria, že je to ťažká cesta s množstvom byrokracie a práce s mladými, ale stojí za to, aj keby ste mali zamestnať niekoho, kto sa o tých študentov bude špeciálne starať. Lebo za každou výchovou stojí množstvo práce.

- Inzercia-
Ad image

Urobte všetko pre to, aby spolupráca fungovala

Spolupráca odborných škôl a hotelov však už roky viazne. Treba ale jedným dychom povedať, že nie všade. Sú školy a hotely, ktoré excelentne spolupracujú dlhé roky k spokojnosti obidvoch strán. Väčšinou však hotelieri nadávajú na školy, školy sa zase sťažujú na hotely.

Dobrý výsledok chce kus práce a kompromisu na oboch stranách, ku ktorým akosi niet ochoty. Viete, ak vám poviem, že sa stretneme na Bajkalskej ulici a vy poviete, že sa stretneme na Hviezdoslavovom námestí a obidvaja budeme na tom trvať, tak sa nikdy nestretneme. A tak to je aj so spoluprácou hotelov a škôl. K zlepšeniu spolupráce musia obidvaja urobiť kompromis a chcieť nájsť prienik záujmov a pochopenie pre druhú stranu. Duálne vzdelávanie je návrat k tomu, čo tu kedysi fungovalo a môže v novej forme fungovať aj dnes.

- Inzercia -
Ad image

Dajte si záležať na zaujímavom vstupnom pohovore

Niektorí manažéri sa tvária ako nenahraditeľní. Už pri pohovoroch sa správajú nadradene, telefonujú a nevenujú plnú pozornosť uchádzačovi.

Keď však chcete toho človeka uchvátiť pre seba, treba viesť pohovor úplne inak, po novom. Ukázať mu hotel, odľahčiť pohovor, robiť všetko pre to, aby sa skvele cítil a nie podľa starých pravidiel, povedať mu, že my máme ešte nejaké iné pohovory, dáme vám vedieť a podobne. Ak vás človek zaujme a chcete ho, zoberte ho hneď, nenechajte ho odísť. Lebo ak je dobrý, ešte v ten istý deň vám ho môže niekto iný prebrať. Ja keď som takto prijala zamestnankyňu, tak sa veľmi čudovala, či jej nepovieme, že máme ešte ďalšie pohovory. „No nie, lebo chcem vás,“ povedala som.

Dnes sú rôzne moderné, zaujímavé spôsoby, ako robiť nábor nových ľudí spôsobom, že sa staneme pre nich atraktívni, že človeka bude priťahovať prostredie, aj kolektív, a zatúži byť jeho súčasťou.

- Inzercia-
Ad image

Kozmopolitný tím má svoje čaro

Okrem výchovy študentov zostáva relevantným zdrojom pracovníkov cudzinecký trh. Kozmopolitný tím má svoje výhody a čaro, najmä vo väčších sieťových hoteloch. Možno v niečom máte viac práce pri prekonávaní kultúrnych a jazykových bariér, ale s každým tímom je práca. Len čo nejaký vybudujete a myslíte si, že máte stabilný tím a môžete sa venovať niečomu inému, zrazu vám traja v jeden deň povedia, že odchádzajú. Jedna odchádza pre rizikové tehotenstvo, druhá sa sťahuje za frajerom a tretí dostal lepšiu ponuku. A idete odznova, musíte mať energiu na to, aby ste ho budovali odznova.

Trendom je zastupiteľnosť

Ďalšia cesta je výchova ľudí k multifunkčnosti, aby sa vedeli navzájom zastúpiť, napríklad aby čašník ovládal aj prácu recepčného a podobne. Pre mnohých je problémom vek zamestnancov, či je lepší mladý, či zrelý, ale pre mňa je najhorší ten zamestnanec, ktorý nie je ochotný prijať zmenu. A to môže byť rovnako mladý, alebo starší. Moja skúsenosť hovorí, že to nesúvisí s vekom, ale s typom osobnosti. Pre mňa je najhorší zamestnanec taký, ktorý je rezistentný voči zmene.

Ilustračné foto: Unsplash

Mohlo by sa vám páčiť

Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch

Efektívne vyjednávanie

Čo dnes znamená byť lídrom

Pozor na rozdiely kultúr

Efektívne hotelierstvo

OZNAČENÉ: manažér, personál, uchádzač, vstupný pohovor, zamestnanec
Iveta Pupišová 14. apríla 2023 17. apríla 2023
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor: Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Lifestylové hotely
Nasledujúci článok kviz.jpg Kvíz – Hľadáte dokonalú víkendovú destináciu?
Zanechať komentár

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie
Interiér/Exteriér

Rekonštrukcia – postrach hoteliera?

Alžbeta Abrahová Alžbeta Abrahová 28. novembra 2023
Svetlo noci vianočnej v Smoleniciach
Peter Mudrý: Čo ma posúva ako hoteliera
Výnimočné osobnosti sektoru prevzali ocenenia
Objavte čaro Vianoc v Maďarsku
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať
- Inzercia-
Ad image
- Inzercia-
Ad image

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Stratili ste heslo?