Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Tomáš Sokologorský, The Grand Vígľaš: Obmedzené možnosti z vás vydolujú kreativitu
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Tomáš Sokologorský, The Grand Vígľaš: Obmedzené možnosti z vás vydolujú kreativitu
HotelyRozhovory

Tomáš Sokologorský, The Grand Vígľaš: Obmedzené možnosti z vás vydolujú kreativitu

red.
red.
Uverejnené: 27. januára 2020
9 min. čítania
Zdieľať

Myslíte si, že hosťom nestačí bohatá hrivna, akou je luxusný zámok s wellness?

Určite nestačí. Navyše okolo nás nie je veľa turistických atrakcií, takže mi bolo od začiatku jasné, že klientom musíme vytvoriť program sami. Jednak preto, aby vôbec prišli, ale aj aby neodchádzali a trávili svoj čas na zámku. Našou obrovskou devízou je nielen krásny, ale aj priestranný zámok s dvoma veľkými nádvoriami a veľkým potenciálom pre zážitkové produkty.

- Inzercia-
Ad image

Ako ste tieto produkty začínali rozbiehať?

Pre mňa osobne boli začiatky dosť ťažké. No veľkou pomocou mi boli skúsenosti z hotelov aliancie Trinity Hotels, kde som pôsobil na oddelení marketingu ako event koordinátor, marketingový manažér, event manažér a neskôr ako obchodný riaditeľ. Ale produkty moderných hotelov, ktoré sme tam predávali, boli, prirodzene, úplne iné.

Prečo ste sa rozhodli zmeniť moderné kongresové prostredie za život na zámku?

- Inzercia -
Ad image

Dostal som ponuku, ktorá ma zaujala. Keď som uvidel zámok, nemohol som ju odmietnuť, hoci som bol po štyroch rokoch v Trinity Hotels nasmerovaný do zahraničia, aby som nabral nové skúsenosti v nejakej väčšej hotelovej spoločnosti. Ja, ktorý som mal s históriou spoločný asi len dejepis na základnej škole, som sa ocitol na zámku zo 14. storočia, kde všetko dýchalo históriou…

Čo to pre vás znamenalo?

Musel som sa preorientovať – naštudovať si históriu, zžiť sa s ňou a uveriť tomu, čo predávam. Objavil som iné stránky biznisu. Keďže ide o hotel na zámku, naše možnosti sú obmedzené. Dispozícia priestorov nám neumožnila mať veľký bazén ani tenisové kurty či bowling, kde hostia môžu tráviť čas, o to viac musíme byť kreatívni a vymýšľať pre nich program, či už sú to firmy, alebo individuálna klientela.

V čom sa ten program líši?

Vždy závisí od druhu klientely. Individuálna klientela väčšinou vyhľadáva oddych a romantiku. To sa však dá zažiť v každom hoteli, a preto sa snažíme ponúknuť aj niečo iné. Napríklad zámocký pobyt, ktorý je spojený s dobovou večerou a jazdou na koči. Ďalší zážitkový produkt je Draculov pobyt v Draculovom apartmáne, tam hosť zažije nočné prehliadky hotela, krvavé večere či escape room – nafingujeme, že sa stala nejaká nehoda v tejto izbe a hostia musia splniť stanovené úlohy, aby sa dostali ku kľúču od izby…

Kde hľadáte inšpiráciu?

Inšpiráciu hľadáme všade okolo seba a tiež tu na mieste v rámci brainstormingu s manažérmi a na kreatívnych poradách. Taktiež majiteľ zámku sa veľmi zaujíma o históriu, takže aj on nás často inšpiruje.

Aká je vaša ďalšia klientela?


Ďalší segment sú svadby, oslavy a iné rodinné podujatia. Tým, že na zámku máme kaplnku, dostatočné ubytovacie aj reštauračné kapacity a romantické prostredie, kde si hostia môžu urobiť pekné fotky, sme ideálnou svadobnou destináciou. Ale aj svadby sa snažíme robiť zážitkovejšie a hosťom dávame do ponuky napríklad únos nevesty, súboj ženícha s rytierom, keď si ju ženích musí vybojovať, alebo splniť inú neštandardnú úlohu. Spolupracujeme pri tom s viacerými historickými skupinami. Vždy sa snažíme vymyslieť niečo originálne.

Na takéto fungovanie musíte mať tvorivý pracovný tím.

To musíme… (úsmev)

V súčasnosti je najťažšie nájsť zamestnancov. Ako sa vám darí v tejto oblasti?

Je to naozaj ťažké. Momentálne sa však teším z toho, že jednotlivé oddelenia v hoteli sú pomerne stabilné. Dokonca v kuchyni a na obchodnom oddelení máme takmer nulovú fluktuáciu, čo dnes považujem za niečo výnimočné. Celkovo sa snažím obklopovať ľuďmi s chuťou do práce, ktorí možno nemusia byť vyštudovaní v odbore, ale hlavne musia chcieť a mať ochotu pracovať. Myslím, že zatiaľ sa mi to dobre darí.

Čím ich motivujete?

Aj keď to v tomto biznise býva niekedy veľmi ťažké a často sa všetci ocitneme v stresujúcich a emocionálnych situáciách, snažím sa s každým zamestnancom v hoteli bez rozdielu pozície komunikovať vhodne, úprimne a bez akýchkoľvek osobných urážok. Spôsob, akým sa správam k zamestnancom, je najsilnejším motivačným faktorom, či už pozitívnym, alebo negatívnym. Samozrejme, to isté požadujem aj od všetkých vedúcich pracovníkov. Ďalej tiež používam nefinančné benefity, ako je využívanie hotelových a wellness služieb – každý zamestnanec má nárok na jeden pobyt s dvomi prenocovaniami, buď môže prísť sám, alebo pobyt niekomu z rodiny darovať, a tiež na výmenné pobyty do iných hotelov. Plus sociálne programy poistenia zamestnancov nad rámec povinného poistenia. Každý zamestnanec je úrazovo poistený 24 hodín denne kdekoľvek na svete sa práve nachádza. Raz do roka organizujeme teambuilding a nesmie chýbať ani vianočný večierok.

Akú máte vekovú štruktúru zamestnancov?
Máme rôznorodý kolektív, závisí to aj od pozícií, ale sme pomerne mladý tím, vekový priemer môže byť okolo 35 – 36 rokov. Máme 45 zamestnancov na TPP a približne rovnaký počet pravidelných dohodárov.

Vráťme sa k hosťom, aká je vaša ďalšia klientela?

Ďalším segmentom sú návštevníci, ktorí nás navštívia kvôli prehliadke zámku, a široká verejnosť, najmä z regiónu. Celoročne ponúkame prehliadky s odborným výkladom, a to trikrát denne. Sú veľmi obľúbené, ročne sa ich zúčastní okolo 13-tisíc ľudí. Takisto sú pre nás nesmierne dôležité. Vnímame to tak, že každý návštevník, ktorý sa zúčastní prehliadky, je náš potenciálny hosť a klient. Často sa totiž stane, že ľudia si prídu iba pozrieť zámok a o rok tu majú svadbu alebo firemnú akciu. Na jednej strane je pre nás veľmi dobré, že každý je náš potenciálny hosť, na druhej strane však veľmi zaväzujúce. Lebo na prehliadku človek nepríde oblečený ako majiteľ firmy v saku, ale odbehne si z chaty v teplákoch či v „šušťákoch“, preto si musíme dávať pozor aj na komunikáciu s každým jedným návštevníkom. Tieto prehliadky sa snažíme oživovať počas víkendov v lete sokoliarmi. Množstvo návštevníkov sa po absolvovaní prehliadky zastaví na obed v našej a la carte reštaurácii Ava Simone, ktorá je v regióne veľmi obľúbená. Prednedávnom sme pustili do predaja aj produkt s názvom Kráľovský deň, ktorý pozostáva z prehliadky zámku, wellness procedúry a večere.

Tým, že sme zámok a kultúrna pamiatka, cítime zodpovednosť, že zámok nie je len náš, lebo ľudia z okolia ho istým spôsobom považujú za svoj, že to je ich vígľašský zámok. Je to pekná, ale zároveň veľká zodpovednosť, a preto sa snažíme robiť pravidelné zámocké podujatia aj pre širokú verejnosť. Keď ideme od začiatku roka, tak vo februári máme Zámocký ples s historickým programom, hudbou a tancami, kde je predpísaný dress code v dobových kostýmoch. Žigmundove slávnosti sú začiatkom mája, býva tu veľa historických skupín, remeselníkov, tvorivých dielní a doplnkového sprievodného programu. Návštevnosť býva 800 až 1 000 ľudí. V júni robíme deň detí s množstvom aktivít, atrakcií a penovou párty, v auguste retro show s 50 historickými predvojnovými vozidlami a bohatým sprievodným programom. Organizujeme koncerty, naše nádvoria sú na takéto akcie prispôsobené, majú dosť veľkú kapacitu. Mali sme tu Kandráčovcov, Zuzku Smatanovú, Beátu Dubasovú, Mariána Čekovského, Lukáša Adamca a iných interpretov. Organizujeme aj Grand Opening, teda oslavy výročia otvorenia zámku, teraz v septembri sme mali piate výročie. Koncom októbra každoročne organizujeme strašidelné prehliadky, ktoré majú veľký úspech.

Aký je váš ďalší segment na trhu?

Po individuáloch, svadbách a širokej verejnosti je tu podstatná časť klientely, ktorá nás živí – firemná klientela – od septembra až do júna ­– konferencie, semináre, večierky, teambuildingy. Aj tu sa klientom snažíme ponúknuť doplnkový a sprievodný program v zámockom štýle. Športové hry sú rytierskeho štýlu, rytierske hry a turnaje, pevnosti Boyard a večery sa tiež snažíme ladiť do dobovej tematiky…

Viac sa dočítate v tlačenej verzii časopisu Hotelier zima 2019.

 

Text: Zlatica Kramárová

Foto: archív hotela

 

Mohlo by sa vám páčiť

Od Strachana k Strachanovi!
Radim Jančura, RegioJet Hotels: Idem vždy vlastnou cestou
Využite medzisezónu na renováciu hotelového interiéru
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Château Gbeľany, miesto pre výnimočné chvíle 
OZNAČENÉ:The Grand VígľašTomáš Sokologorský
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Nasledujúci článok Hory bez hraníc

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta