Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Wellness trendy 2023
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Wellness trendy 2023
Téma

Wellness trendy 2023

Helena Kramárová
Helena Kramárová
Uverejnené: 23. februára 2023
8 min. čítania
Zdieľať

Relax vo wellness centre je trendom už desaťročia a neisté pandemické roky ho len posilnili. Vypnutie, reset, starostlivosť o seba a detox (aj digitálny) sú témy, ktoré budú aktuálne aj v roku 2023.

Obsah
Tu a terazMeditácie a spánkové terapieWellness tváre Imunita Kozmetika s vašou pečaťouDizajn ako emóciaOutdoor smeruje do divokej prírodyWell being

Pozrime sa spolu na niektoré z hlavných trendov, o ktorých je dobré vedieť, ak chcete zostať „in“.

- Inzercia-
Ad image

Tu a teraz

Trend, ktorý ovládne rok 2023 a budú naň nadväzovať jednotlivé služby a procedúry, je uvedomelé prežívanie prítomného okamihu. Niet sa čo čudovať – pracovné tempo sa neustále zrýchľuje a pozastavenie sa je často v nedohľadne. To postupne mení nový trend a „do módy“ prichádza spomalenie. Vedomé rozhodnutia o tom, čo jeme a pijeme, s kým trávime čas a kde a ako cestujeme. Uvedomujeme si svoje myšlienky a okolie, radšej ideme pomalšie, čo má dôsledky na našu myseľ, telo, životné prostredie a planétu. Skvelý spôsob, ako podporiť uvedomelosť a relaxáciu, je aromaterapia a formou jej realizácie sú difuzéry. Tie sa používajú v spojení s esenciálnymi olejmi, ktoré môžu pomôcť zlepšiť náladu, znížiť stres a dokonca zvýšiť hladinu energie.

Meditácie a spánkové terapie

V roku 2022 bol hlavným trendom wellness spánok, a popredné priečky si drží aj naďalej, veď nedostatok spánku smeruje k množstvu problémov v oblasti emocionálneho aj fyzického zdravia. Kvalitný spánok sa teda opodstatnene stáva staronovým trendom a vytvorenie rituálu nielen pred spaním je pre zdravý spánok v dnešnom svete nevyhnutnosťou.

Spa a wellness centrá reagujú na túto tému spánkovou terapiou pre hostí, ktorí prežívajú stres, časový posun, ťažké obdobie či iné spánkové poruchy. Večerná meditácia a terapia za pomoci špecifických zvukov pomáhajú hosťovi uvoľniť myseľ aj telo a prinesú mu vytúžené svieže ráno a produktívny deň. Spánkové terapie môžete v spolupráci s vaším šéfkuchárom podporiť a doplniť vhodným odporúčaným večerným menu pre dobrý spánok.

- Inzercia -
Ad image

Príklad kúpeľnej služby: Hostia zrelaxujú sedením v masážnych ležadlách s nulovou gravitáciou za sprievodu relaxačných tónov pre vyčistenie mysle a vychutnanie si prítomnej chvíle.

Wellness tváre

Vedeli ste, že na tvári je viac ako 40 mikrosvalov? A všetky potrebujú pravidelné a efektívne tréningy, ktoré pomáhajú zlepšiť tonus svalov tváre, krvný obeh, podporujú obnovu kožných buniek a omladenie. Zahrňte tvárovú jogu či inú formu tvárovej gymnastiky do svojej ponuky.

Pokiaľ hosť nemá záujem vynakladať úsilie, alternatívou je tvárová masáž, ktorá tiež zažíva veľký boom. Vzhľadom na vysoký dopyt po masážnych technikách tváre sa vyvinul úplne nový priemysel. Od ľadových valčekov, cez kamene gua sha až po bankovanie tváre a lymfatickú masáž, techniky a prístroje na cvičenie tváre sú stredobodom pozornosti kúpeľov. Tónovanie svalov a redukcia opuchov na tvári a krku je vhodná pre mužov aj ženy.

Imunita

Ďalším trendom vychádzajúcim aj z postpandemickej situácie je zameranie sa na imunitu. V dôsledku pandémie sa optimalizácia antioxidantov, vitamínov a minerálov na podporu imunity a ochrana pred chorobami stala nevyhnutnou súčasťou zdravého životného štýlu. IV nutričná terapia (prísun vitamínov), injekcie b12, glutatión a ďalšie spôsoby detoxikácie sú na vzostupe. Infrasauny a soľné terapie pomáhajú pri detoxikácii tela a stávajú sa trendom zdravého životného štýlu, či dokonca predpisom mnohých zdravotníkov.

Kozmetika s vašou pečaťou

Stále viac ľudí hľadá spôsoby, ako zlepšiť svoje fyzické a mentálne zdravie. Zaujíma ich, čo obsahujú produkty, ktoré využívajú, pričom prírodné a organické produkty idú do popredia. V súčasnosti existuje široká škála prírodných a organických kozmetických výrobkov, od výrobkov na starostlivosť o pleť, ako sú umývanie tváre, hydratačný krém a opaľovací krém, až po výrobky na starostlivosť o vlasy, ako sú šampóny, kondicionéry a stylingové výrobky. Cena týchto produktov sa síce zvykne pohybovať vyššie, no dnes je to trend, do ktorého sa oplatí investovať. Vo wellness centrách by nemali chýbať produkty, ktoré si po dobrej skúsenosti môže hosť kúpiť aj domov.

Dizajn ako emócia

Všedné dni jednotvárnych wellness centier medzi štyrmi stenami sú preč. Trendom je osobitý a originálny dizajn so zážitkom či príbehom. Uplynulé desaťročie vo veľkom vznikali takmer identické wellness centrá – s podobným dizajnom, farebnosťou a procedúrami. Túto uniformitu narušili originály, ktoré sa stali zapamätateľnými, vyhľadávanými a ukazovali smer. Zvolený nábytok, materiál či osvetlenie na mieru vytvárajú autentický pocit z miesta, ktoré rozpráva príbeh a koncept vášho wellness.

Odlíšiť sa, zaujať, prekvapiť – nie však šokovať. V priestore, akým je relaxačné centrum, musí zostať aj prekvapivý dizajn jemným a nevtieravým a zachovať si určité hranice.

Dopyt hostí sa mení aj v tejto oblasti a hosť dnes uvíta spoločenský prvok, akým je „zdieľaný“ zážitok vo forme skupinových relaxácií, napríklad saunové rituály, ideálne v atraktívnom exteriéri. V rámci sociálneho elementu rastie záujem o formu oddychu v spoločných miestnostiach, hammam či banya sauna sú ideálnou možnosťou pre skupiny ľudí ako privat spa. Dôležité je tiež zahrnúť do spa oddychové zóny, ktoré ponúkajú relax medzi jednotlivými procedúrami.

Outdoor smeruje do divokej prírody

Vnútorné spa funguje stále, no dopyt čoraz viac valcuje trend outdooru, ktorý sa prejavuje aj vo wellness centrách. Okolitá zelená (alebo aj biela) krajina a pobyt v exteriéri merateľne podporuje relaxáciu, zlepšuje psychický stav, odbúrava stres a zlepšuje náladu. Známy trend sa však posúva nad rámec modelu hotelovej terasy či záhrady a smeruje do divokejšieho prírodného prostredia. Divoké plávanie, hľadanie lesných plodov, lesné kúpanie, meditácie so sprievodcom, to všetko sú koncepty, ktoré možno začleniť do spa ponuky. Ak nemáte možnosť ponúkať exteriérové služby, prineste si kúsok prírody dovnútra – zloženie a dizajn zariadenia tento trend nasledujú a povzbudzujú k využívaniu prírodných, lokálnych a udržateľných materiálov.

Well being

Len málo slovenských wellness hotelov a penziónov uchopilo wellness poňatie v širšom meradle – väčšinou sa well being končí za dverami wellness centra. Ale ani v ňom nenájdete väčšinou okrem misy ovocia ponuku nápojov alebo snackov, ktoré by korešpondovali so zdravým životným štýlom. Komerčná ponuka sladených nápojov so širokou škálou chemických zložiek by mala byť len okrajovou. Okrem už rozšírených domácich limonád s vysokou dávkou cukru ponúknite aj nesladené, skutočné ovocné (nie sirupové) a zeleninové koktaily, šťavy a smoothies.

Trendom je preniesť pečať wellness životného štýlu do rôznych oblastí hotelových služieb, predovšetkým však do gastronomickej ponuky. Popri obľúbenej klasike by vo wellness hoteli mali byť samozrejmosťou čerstvé zdravé alternatívy, domáce produkty, rastlinná strava, bezlepková a doplnená o rôzne populárne „super“ potraviny, ako sú quinoa, bulgur, avokádo, hliva, strukovinové šaláty, ako aj širšia ponuka wellness zeleninových jedál aj ľahších a lákavých dezertov.

Tak teda, inovujte, vylepšujte a choďte s dobou a najmä krok pred hosťovým prianím, aby ste ho príjemne prekvapili novou ponukou vášho wellness sveta.

Foto: Freepik a Unsplash

Mohlo by sa vám páčiť

7 + 7 tipov a trikov pre úspech
Vinylové podlahy sú hitom
Budatínsky rínok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
Liptov čakajú Majstrovstvá Slovenska v saunových rituáloch 2024
OZNAČENÉ:aromaterapiadizajnINoutdoorrelaxterapiewellbeingWellness
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Helena Kramárová
Sledovať:
Jablko nepadlo ďaleko od stromu a tak aj druhá generácia rodinného vydavateľstva Hoteliera začala prispievať svojimi odbornými znalosťami z branže. Teoretickými z alma mater mnohých hotelierov – UMB v Banskej Bystrici a privátnej univerzity Excelia vo francúzskom La Rochelle, ako aj praktickými skúsenosťami z jedného z najlepších slovenských hotelov Grand Hotel Kempinski High Tatras. Vďaka plynulej angličtine bude pre vás skvelým zdrojom noviniek a inšpirácií zo sveta.
Predchádzajúci článok Jedlo ako zážitok a potešenie
Nasledujúci článok Hotelov s históriou pribúda
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta