Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: 3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Personál/Osobný rozvoj > 3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí
Personál/Osobný rozvoj

3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 6. marca 2025
8 min. čítania
Zdieľať

Do akej miery nám záleží na ľuďoch?

Ako dosiahneme aby niekto, kto býva viac než 50 km od hotela zatúžil u nás pracovať? To je to najťažšie. Keď viem, že niekde hľadajú ľudí a ide o prácu, ktorú by som aj vedela robiť, to ešte nič neznamená.

Musí vzniknúť to nadšenie, aby človek začal hľadať spôsoby, ako by to dosiahol. Aké to tam bolo pekné, ako sa mi venovali, aký bol príjemný ten pohovor, pán riaditeľ si na mňa našiel čas a bolo to veľmi fajn, je veľký profesionál. Akú zmluvu mi dali a čo tam všetko bolo. Čo dáme ľuďom, aby sme vyvolali ich totálne nadšenie? Iba výplatu? To nemusí byť najväčší motivátor.

- Inzercia-
Ad image

Čím sa vieme predať sa ako firma? Keď o človeka veľmi stojíme, mali by sme rozmýšľať, do akej miery mu napríklad dokážeme vykompenzovať náklady na cestovné. Čo je pre hotel 100-200 eur mesačne? Ak je toto prekážka, tak to nemôže byť problém, keď viem, že získam lojálneho a kvalitného zamestnanca. Do akej miery nám záleží na ľuďoch a nie iba na vlastnom biznise, aby sa nám čím skôr vrátila investícia? Každý sa chce mať hneď dobre, ale to tak rýchlo nejde. A bez ľudí sa to nestane. Keď vám odíde kvalitný zamestnanec a nahradíte ho slabším, tak strácate. Lebo je známe že ľudia kupujú ľudí. Ak mal ten zamestnanec skvelých klientov môže sa stať, že tam už bez neho nebudú chodiť.

Ilustračné foto: Unsplash

Vedieť sa „predať“

Možno sme sa priveľmi zameriavali na absolventov hotelových škôl. V minulosti bola hotelová škola pre prácu v luxusnom hoteli dokonca podmienkou. Dnes musia byť hotely na Slovensku kreatívnejšie, pretože absolventi majú oveľa viac možností. Snívajú o svetových hotelových sieťach, kde je veľká šanca, že dostanú nielen prácu, ale aj zaujímavé možnosti kariérneho rastu. Tieto siete v nich vzbudili záujem už počas štúdia! Čo robia lepšie? Prezentujú sa nielen smerom k hosťom, ale ak k potenciálnym zamestnancom. Bojujú o talent. Naučili sa „predať“ na trhu práce!

Hotely všeobecne sa predávajú viac smerom ku klientom, ako ku zamestnancom, čo ale nesmeruje k udržateľnému biznisu. Vedieť sa predať má rovnako veľký význam aj na trhu práce, dokonca zásadný, svedčia o tom mnohé zatvorené prevádzky, v ktorých nemal kto pracovať. Štandardné formy získavania zamestnancov dnes zjavne nefungujú, víťazí ten, kto sa rýchlo zorientoval, je vynachádzavejší a originálnejší.

- Inzercia -
Ad image

Presadiť sa na trhu práce v dnešných časoch vyžaduje urobiť okolo seba trochu väčší „humbuk“, ale nie v tom negatívnom zmysle, aké máme problémy s tým, či oným. Život bude pokračovať aj po odoznení aktuálnych problémov. Biznis sa musí hýbať, inak sa Slovensko stane veľmi smutnou krajinou bez pekných reštaurácií, štýlových kolíb a všetkých krásnych a skvelých hotelov, ktoré tu v poslednom období vyrástli.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Ako trénovať personál
Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Tringelty. Ako ich delíte?
7 jednoduchých krokov k motivujúcej spätnej väzbe
OZNAČENÉ:HRManažmentpersonál
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Innovative Hotel Management 2025: Ako technológie a AI menia hotelierstvo?
Nasledujúci článok Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Cestovný ruch

Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv

TS
TS
31. mája 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
Vybavenie hotela s príbehom. Bohéme Collection vstupuje na Slovensko
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta