Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Personál/Osobný rozvoj > Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov
Personál/Osobný rozvoj

Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 1. júla 2025
6 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Úsmev recepčnej, ochotný čašník, upratovačka, ktorá si dá záležať na každom detaile – to sú ľudia, ktorí tvoria zážitok hostí. A práve oni sú srdcom každého hotela. Ako však motivovať zamestnancov a zabezpečiť, aby pracovali s nadšením?

Motivácia v hotelierstve nie je len o výplatnej páske. Je to o uznaní, o dobrých pracovných podmienkach, možnostiach rastu a pocite, že ich práca má zmysel. Ak chce hotel poskytovať špičkové služby a udržať si skvelý tím, musí myslieť aj na motiváciu svojich zamestnancov. Pretože motivácia personálu je kľúč k spokojnosti hostí aj prosperite hotela. Spokojný personál totiž znamená spokojných hostí – a o tom predsa hotelierstvo je. Je to biznis o ľuďoch a pre ľudí.

- Inzercia-
Ad image

Čo naozaj funguje, keď ide o motiváciu zamestnancov?

- Inzercia-
Ad image

A čo im pomáha udržať si nadšenie z práce, aby nevyhoreli?

Pozrime sa na to bližšie.

- Inzercia -
Ad image

1. Systém a efektívna organizačná štruktúra

    Profesionálne vedenie,  systém a efektívne nastavená organizačná štruktúra sú dobrou pôdou pre fungovanie zamestnanca zapáleného pre prácu. Vždy rada spomínam na prácu v medzinárodnej hotelovej sieti, ktorá ma naučila aké je dôležité mať vypracované štandardy a pracovné postupy. Štandardy majú veľký význam nielen pre veľké hotely ale aj penzióny. Zamestnanec, ktorý dostane jasné pravidlá, vie, čoho sa má držať. Ten, ktorému záleží na dobre vykonanej práci ich potrebuje. Nesystémovosť uvíta len lenivec, intrigán, alebo človek s nečistými úmyslami. Ten nepatrí do prostredia, kde vytvárame zážitok pre hosťa.

    2. Vzťahy, firemná kultúra a rešpekt

    Firemná kultúra a vzťahy na pracovisku vplývajú nielen na zamestnanca, ale aj na atmosféru v hoteli, ktorá dokáže znepríjemniť pobyt aj hosťom. Ohováranie kolegov, alebo dokonca majiteľov či riaditeľa nie je na mieste. 

    Pochvala a uznanie sú pre zamestnancov silnou motiváciou. Ak cítia, že si manažment váži ich prácu, zvyšuje to ich spokojnosť a lojalitu. To platí aj pre majiteľov a ich prístup k vedeniu, riaditeľom a manažérom. Chaotické riadenie majiteľov negatívne vplýva na personál a poukazuje na nedôveru majiteľov voči riaditeľovi a manažérom.

    Pravidelné hodnotenie, či už na pracovných poradách alebo pri osobných stretnutiach jeden na jedného, zohráva kľúčovú úlohu pri oceňovaní kvalitne odvedenej práce. Systém ocenení, napríklad Zamestnanec mesiaca alebo verejná pochvala predstavujú hnací motor pre zamestnanca, aby pracoval ešte lepšie.

    Rovnako má význam aj vhodné podanie negatívnej spätnej väzby na jeho prácu a jej dopad na tím. Treba vypočuť zamestnanca, čo je ochotný urobiť pre nápravu, a vysvetliť mu, aký dopad má neprofesionálne odvedená práca na celý tím.

    3. Spravodlivé finančné ohodnotenie

    Konkurencieschopná mzda a bonusový systém  môžu pozitívne vplývať  na udržanie kvalitného personálu.

    Základnou podmienkou je jasne nastavený hodnotiaci systém – základná a pohyblivá zložka. Medzi ďalšie finančné nástroje patria podpora upsellingu a crosselingu (podľa možností stredísk), príplatky za prácu počas sviatkov a náročných zmien alebo v sezóne, odmena za lojalitu k podniku, ale aj za ochotu pracovať aj mimo  svojich pracovných zmien, zastúpiť kolegu a dobrú dochádzku.

    Sem patrí aj informovanie personálu zo strany manažéra o aktuálnej obsadenosti, tržbách a o ich zodpovednosti za neprofesionálne odvedenú prácu.

    4. Možnosť kariérneho rastu

    Zamestnanci chcú vidieť perspektívu a možnosť zlepšovania sa. Chcú mať jasne definované kariérne cesty a možnosť postupu.

    Odborný rast zamestnanca a jeho motiváciu pracovať pre nás vo veľkej miere ovplyvňuje  jeho adaptačný proces  – interné školenia, tréningy z vlastných radov, ako aj školenia a tréningy externými trénermi. Zamestnanca posúvajú aj mentorské programy so skúsenejšími zamestnancami alebo manažérmi. Cross-training im zasa dáva šancu získať skúsenosť na rôznych pozíciách v hoteli.

    Pre zamestnancov je veľmi dôležité aby sa cítili zapojení do rozhodovania a mali pocit, že svojimi nápadmi prispievajú k chodu podniku. Transparentná komunikácia a otvorenosť manažmentu prispieva k motivácii zamestnancov a ich lojalite. Úlohou manažéra je tiež podpora tímového ducha cez teambuildingy a spoločné aktivity.

    5. Zlepšenie pracovných podmienok

    Dobré pracovné podmienky majú priamy vplyv na výkon a spokojnosť zamestnancov. Čo to v praxi znamená? Napríklad dostatok prestávok, férové rozdelenie zmien a dôraz na work-life balance. Ak je zamestnanec extrémne vyťažený, napríklad záskokom a prácou mimo svojej smeny, a dopustí sa chyby, nemôžete mu nič vyčítať.

    K dobrým pracovným podmienkam ďalej patria strava a občerstvenie na pracovisku, prípadne zamestnanecké zľavy, zľavy na relaxáciu vo wellness zariadení hotela a pohodlné priestory na oddych medzi smenami. Pre zamestnancov je tiež zaujímavá výmena voucherov s inými zariadeniami, ktorá je zároveň aj edukáciou a sebareflexiou. 

    Extra tip: Dobre poznajte svojich zamestnancov a aktívne zisťujte aj ich  spokojnosť

    Poznajte nálady svojho tímu. Hotelier by mal pravidelne sledovať nálady svojho personálu. Manažéri by mali ideálne denne poznať mentálne  nastavenie svojho tímu, môžu tak v prípade problémov zasiahnuť okamžite.

    Organizujte brífingy. Denná rutina, ako krátka 5–15 minútová porada k nadchádzajúcemu eventu zlepší náladu v tíme aj zainteresovanosť personálu.

    Podporte svojich ľudí v ťažkom období. Ak viete, čím váš tím žije, budete vedieť, ako ľudí podporiť v ťažkých časoch.

    Zisťujte reálne potreby zamestnancov. Na základe anonymných, ale aj neformálnych individuálnych rozhovorov môžete cielene upraviť stratégiu motivácie tak, aby vyhovovala reálnym potrebám zamestnancov.

    Všetko však je individuálne podľa veľkosti a štruktúre podniku. 

    Aké opatrenia na motiváciu personálu najlepšie fungujú vo vašom hoteli? Podeľte sa s nami o svoje skúsenosti!

    Foto: Pexels

    Mohlo by sa vám páčiť

    Už nikdy viac „v našom hotely…“
    Vzťahy na pracovisku sú vizitkou manažéra
    Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
    Efektívne vyjednávanie
    Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!
    OZNAČENÉ:motivácia
    Zdieľajte tento článok
    Facebook Twitter E-mail Tlačiť
    Autor:Iveta Pupišová
    Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
    Predchádzajúci článok Festival cestovného ruchu 2025
    Nekomentované

    Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

    Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

    Najčítanejšie za posledných 7 dní

    Personál/Osobný rozvoj

    Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov

    Iveta Pupišová
    Iveta Pupišová
    1. júla 2025
    Festival cestovného ruchu 2025
    Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
    Matej Matejka, APLEND: Hotelov na predaj/prenájom je veľa
    Zážitkové golfové ihriská ako súčasť moderného hotelového konceptu
    - Inzercia-
    Ad image

    Sledujte nás

    Nájdete nás na sociálnych sieťach
    2.3k Páči sa mi to
    2.1k Pin
    1.3k Sledovať
    454 Odoberať

    Kategórie článkov

    • Aktuality
    • Téma
    • Rozhovory
    • Hotely
    • Gastro
    • Zo sveta

    Odber newslettra

    Prihláste a na odber noviniek
    a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

    Nájdete nás na

    • O nás
    • Kontaktujte nás24/7
    • Inzerujte u násAKCIA
    • Media kitAKCIA
    • Zásady ochrany osobných údajov
    © Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
    Vitaj späť

    Prihlásiť sa do svojho konta