Slovensko láka zahraničných turistov z okolitých krajín i vzdialenejších európskych štátov, čoraz častejšie sa však dostáva aj do hľadáčika návštevníkov z ďalekého zahraničia. Prezentácia našej krajiny na týchto trhoch je mimoriadne dôležitou súčasťou celkovej podpory príjazdového cestovného ruchu. Môže na Slovensko prilákať novú klientelu. Preto SLOVAKIA TRAVEL predstavila Slovensko v uplynulých dňoch v rámci série podujatí v ďalekej Kanade.
Slovensko predstavili severoamerickým touroperátorom
Národná organizácia pre propagáciu cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL sa podpore severoamerického trhu venuje dlhodobo. Začiatkom septembra na Slovensku zrealizovala FAM trip určený pre touroperátorov z USA a Kanady. Aktuálna cesta zástupcov národnej organizácie pre propagáciu cestovného ruchu a ďalších partnerov do Kanady mala dve, na seba nadväzujúce časti.
Mária Schvarczová, špecialistka na medzinárodné vzťahy SLOVAKIA TRAVEL a Silvia Renácsová, vedúca Odboru regionálneho cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL Slovensko odprezentovali Slovensko formou osobných stretnutí touroperátorom z USA a Kanady na B2B podujatí Travel Exchange. Následne našu krajinu ako dovolenkovú destináciu odpromovali severoamerickým kolegom aj na pôde Zahraničného úradu SR v Ottawe.

„Takéto aktivity považujeme za nesmierne dôležité a prínosné. V rámci nich totiž predstavujeme Slovensko priamo jednotlivým touroperátorom. Tí ho následne môžu zaradiť do svojich ponúk. A priblížiť tak našu krajinu ako dovolenkovú destináciu aj na vzdialených trhoch. Slovensko rozhodne má čo ponúknuť i severoamerickým turistom. Nádherná príroda, UNESCO pamiatky, autentické zážitky, termálne a minerálne pramene, ale aj pokojné, často nepoznané lokality. Verím, že tento potenciál sa nám podarí využiť a podporiť cestovný ruch na Slovensku,“ uviedol generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Matej Fekete.

Spoznávanie Slovenska formou 8-dňového itineráru
Slovensko sme v Ottawe prezentovali v spolupráci so zástupcami letiska Košice, KOCR Košice región turizmus, Visit Košice a predstaviteľmi incomingovej cestovnej kancelárie Discover Slovakia. Prítomným sme predstavili zaujímavý 8-dňový itinerár cesty po Slovensku. Vyzdvihli sme v ňom atrakcie a služby cestovného ruchu Košíc, ako i celého regiónu v okolí metropoly východu. Súčasťou pripraveného programu je aj návšteva Vysokých Tatier a miest Banská Bystrica a Banská Štiavnica. Itinerár obsahuje i spoznávanie Bratislavy, blízkych vinárskych miest Modry a Pezinku či historickej Trnavy s okolím.
„Prezentácia destinácie s pomocou itinerára je pre touroperátorov zrozumiteľná a vidia za ňou konkrétne produkty cestovného ruchu, ktoré vedia predať svojim klientom a priniesť tak na Slovensko zahraničných turistov,“ priblížila význam prezentácie špecialistka na medzinárodné vzťahy v cestovnom ruchu SLOVAKIA TRAVEL Mária Schvarczová.
