Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Mentoring v segmente hospitality
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Mentoring v segmente hospitality
Manažment

Mentoring v segmente hospitality

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 24. júla 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Hospitality je špecifické odvetvie, náročné na výkon v neštandardnom prostredí. Na Slovensku v ňom podniká väčšina podnikateľov, ktorí nemajú v tejto oblasti vzdelanie, ani prax. Nielen im môže vo veľkej miere pomôcť odborný mentor.

Obsah
Načo mi je mentor?Osobnosť mentora a jeho vlastnostiMentoring v hospitality pre podnikateľa  Mentoring pre manažéra

Oblasť hospitality, alebo po slovensky pohostinnosť zahŕňa prevádzkovanie podnikateľskej činnosti, kde podnikateľ poskytuje ubytovacie, stravovacie, wellness služby a tzv. vedľajšie (extras). Tieto všetky mu zabezpečujú príjem.

- Inzercia-
Ad image

Je to odvetvie náročné na výkon v neštandardnom prostredí a vyžaduje si kvalitných manažérov. Špecifikom je, že najdôležitejšiu úlohu v tomto odvetví zohráva ľudský faktor, t. j. zamestnanec.

Ak porovnáme oblasť hospitality s ostatnými odvetviami, je známa najväčšou fluktuáciou zamestnancov a najväčším nedostatkom zamestnancov. Ďalšie neslávne prvenstvo tvoria jedny z najnižších miezd v porovnaní s ostatnými odvetviami. Z toho dôvodu veľké percento kvalitných odborníkov odchádza za prácou do zahraničia. Spolupráca s mentorom vás môže nasmerovať tak, aby ste tomuto javu predišli. Mentor môže manažéra v tejto oblasti viesť a naučiť ho pracovať s touto skupinou zamestnancov.

Načo mi je mentor?

V súčasnosti je na trhu cestovného ruchu veľmi široká ponuka a vyhráva ten, kto ponúkne hosťovi okrem kvalitných služieb aj zážitok. Ten mu sprostredkuje len fundovaný zamestnanec.

- Inzercia -
Ad image

Kvalita poskytovaných služieb v hospitality je pre hosťa dôvod, prečo sa rozhodne pre rezerváciu. Čo ju ovplyvňuje? Je to ľudský faktor, odborné, ale aj praktické zručnosti. V každej z týchto oblastí rozhoduje práca manažéra. Ovplyvniť kvalitu jeho práce môže zasa mentor.

Nestačia len zručnosti a vedomosti zo škôl. Manažér potrebuje celoživotné vzdelávanie, sledovanie trendov a práce na sebarozvoji. Pre rýchlejšie, promptnejšie a operatívne riešenie je vhodne angažovať mentora. 

Môžeme to teda zhrnúť do dvoch rovín. Mentor je dôležitý a môže zohrať veľkú úlohu pre rovinu podnikateľa, ale aj manažérov a následne obslužný personál.

Pre úspešnosť businessu v hospitality má nenahraditeľný význam prvotné nastavenie podniku. Toto môže podnikateľ, ktorý nie je vzdelaný a bez praxe v odvetví, nastaviť len za pomoci mentora, ktorý má skúsenosti z praxe a ovláda problematiku.  

Osobnosť mentora a jeho vlastnosti

Aký má byť dobrý mentor?

  • vzdelaný v odbore
  • s rokmi praxe
  • trpezlivý
  • empatický
  • etický
  • inšpiratívny
  • s ľudským prístupom
  • ideálne nezaťažený prostredím

Mentoring v hospitality pre podnikateľa  

Podnikateľ v oblasti hospitality je na Slovensku väčšinou podnikateľ finančník, developer, alebo človek úspešne podnikajúci v inom odvetví. V nich zisk z podnikania prichádza z oblastí, kde je jeho získavanie ľahšie.

V hospitality je to beh na dlhé trate, ktorý môžete lepšie ubehnúť s mentorom. Vďaka jeho skúsenostiam a odborným nasmerovaním, vplyvom na rozvoj schopnosti jednotlivých mentee môže podnikateľ výrazne ovplyvniť rentabilitu podniku.

Mentoring pre manažéra

V prípade, že hotel riadi manažér je dôležité, aby pracoval nielen sám na sebe ale aj na svojom tíme a zamestnancoch, ktorí mu hierarchicky podliehajú.

Mentor mu pomôže tým, že nie je zaťažený prostredím. Nie je vzťahovo prepojený so zamestnancami a tak má na vec čistý pohľad. To je aj jednou z jeho výhod a dôvodom, prečo môže podať objektívne riešenia a posunúť mentorovaného dopredu.

V ďalšom článku o mentoringu si pripomenieme základné piliere úspešného konceptu v oblasti hotelierstva a úlohu mentora v nich. Sledujte nás na www.hotelier.sk

Ilustračné foto: Unsplash

Mohlo by sa vám páčiť

Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
Efektívne vyjednávanie
Lovebrand
Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Čo sa deje „za oponou“
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Osrblie ako skvelý tip na výlet
Nasledujúci článok Tienenie alebo keď svieti až príliš…
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Téma

Leto s deťmi aj bez. Ponuka nielen pre rodiny

Lea Lisá
Lea Lisá
18. júna 2025
Zážitkové golfové ihriská ako súčasť moderného hotelového konceptu
Mário Bajs: Som VYJEDNÁVAČ
KNIHY, ktoré umocnia zážitok z pobytu
Využite sociálne siete na zvýšenie počtu rezervácií 
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta