Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Ďalší zo série článkov o revenue yield manažmente (RYM) je o predpovední očakávanej výšky tržieb podniku na základe existujúcich údajov. Forecasting je vynikajúca metóda, ktorej používanie sa často nedoceňuje. Umožní vám pružnejšie riadiť podnik a vyhnúť sa nepríjemným prekvapeniam v oblasti výpadku tržieb.

- Inzercia-
Ad image

Forecasting je ako predpovedanie počasia

Hlavným cieľom nášho seriálu o RYM je oboznámiť prevádzkovateľov nezávislých, malých a stredných ubytovacích podnikov či penziónov so základmi revenue yield manažmentu. Chceme tiež zviditeľniť túto novú disciplínu a jej nástroje v praxi s cieľom ozrejmiť možnosť maximalizácie tržieb podniku.

Nadnárodné hotelové skupiny využívajú zákonitosti RYM a narábajú s nástrojmi viac-menej dokonale. Neustále zdokonaľujú RYM s cieľom dosiahnuť efektívne tržby z predajov izieb a ďalšej synergie.

Keďže je situácia na trhu hotelového priemyslu aj odrazom vývoja ekonomiky vo svete a jeho nástrah, sú „malí“ podnikatelia najviac senzitívni k výkyvom okolitého prostredia. Sú citliví na útlm – zmenu dopytu po službách ich podniku. Niektorí môžu mať s prepadom ekonomiky svojho penziónu aj existenčné problémy, ak sa dostatočne nevenujú analýzam, vytváraniu rezerv na horšie obdobie, zdokonaľovaniu sa a v neposlednom rade v kvalite ponúkaných služieb. 

- Inzercia -
Ad image

Nápad v hlave nestačí

Preto stále zdôrazňujeme význam plánu, nášho jedinečného smerovania. Najmä pre malé podniky v súkromných rukách je základom, aby vedeli, kam smerujú. Stáva sa, že takýto smer je v hlave, nápady sú v rodinnom kruhu, u známych, no neexistujú v písomnej forme. A tak sa po čase sa na ne zabudne. Ak máme písomný dokument, potom možno robiť rozhodnutia lepšie. Ak vieme, čo sme plánovali, čo sme dosiahli a vieme, prečo sú naše výsledky v tržbách vyššie/nižšie a čo k tomu prispelo. Základom je analýza. Nestačí iba povedať, že sme dosiahli zisk/stratu za isté obdobie.

Čo a ako plánovať

Plánovanie je pre malý podnik jednoduchšia činnosť ako pre veľký podnik, ktorý môže byť súčasťou ešte väčšieho celku. Plánujeme predovšetkým výnosy z predaja služieb, tovaru a k tomu náklady.

Pravidelne po skončení mesiaca, napríklad do piatich dní, potrebujeme hospodárenie podniku za mesiac porovnať s plánom a analyzovať odchýlky. Môže medzi ne patriť vyššia faktúra za spotrebu energií či dodávku tepla v zimnom období a v období mrazov, s ktorými sme nepočítali pri zostavení plánu. Rovnako sem môže patriť vyšší predaj vstupov a balíčkov do nášho útulného malého wellness centra – lebo práve zimné obdobie je na predaj týchto služieb ako stvorené. Len pri niektorých položkách príde pri porovnávaní k zhode. Je to vtedy, ak poznáme výšku pravidelného mesačného alebo kvartálneho nákladu, a pritom dodávateľ neplánuje cenovú úpravu tohto typu nákladu v sledovanom období. Takýmto typom nákladu môže byť napríklad externá služba technika BOZP, ktorý je náš známy, a neplánuje cenu meniť. 

Pri mesačnej analýze hospodárenia sa zameriavame tak na výnosy, ako aj na náklady.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Hotelieri žiadajú kompenzáciu cien energií za celú vykurovaciu sezónu
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Jesenný kurz revenue manažmentu II.
Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Tajuplné bytosti na Horehroní
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastro

Gastronomy Slovakia 2025

Lea Lisá
Lea Lisá
17. mája 2025
COFFEE CUP 2025: Mladí baristi predviedli symfóniu vôní.
Executive chef Róbert Hudák: „Keď sa chcem ´vyblázniť´, idem variť na Zelenu Puntu“
Transformácia, ktorá rozhodne o budúcnosti HoReCa sektora
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska vyhlásila HORECA HVIEZDY 2024
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta