Odvetvie hospitality je na prahu transformačných zmien, ktoré nanovo definujú očakávania hosťa a zmenia podobu hotelov, ako ich poznáme. Od revolučných technológií až po ultrapersonalizované služby – a to sú tri očakávania, ktoré ukazujú prognózu vývoja hotelového odvetvia do roku 2030.
1. Personalizácia zameraná na pohodlie
Do roku 2030 sa očakáva eliminácia tradičných kritických bodov hotelových služieb. Vďaka AI a moderným technológiám ich totiž čoraz častejšie nahradia maximálne personalizované služby. Preferencie hostí – od konfigurácie izieb, osvetlenia, teploty až po vybavenie izby – bude hotel vedieť predvídať a zariadiť ich ešte pred príchodom hosťa.
K bezproblémovému a sofistikovanému cestovaniu prispeje aj posilnenie viacjazyčnej podpory pre zahraničných hostí. Hotely budú čoraz viac ponúkať unikátne časovo obmedzené zážitky, odrážajúce miestnu kultúru a prostredie. Vyjdú tým v ústrety mladším ročníkom cestovateľov, túžiacim po originalite a autenticite, a to aj v oblasti cateringu. Lokálnosť a autentickosť tak posilní prepojenie hotela s miestom a vytvára nové štandardy pohostinnosti.
2. Rozšírená virtuálna realita
Digitalizácia zásadne zlepší a nanovo definuje zážitok z pobytu. Rozšírená virtuálna realita umožní hosťovi vopred preskúmať jeho izbu, hotel, dokonca aj atrakcie v okolí.
Technológie v izbách umožnia prispôsobiť atmosféru či funkciu izby rôznym druhom klientely. Automatizácia vytvorí univerzálne priestory vyhovujúce potrebám každého hosťa, či už ide o dovolenkára, biznis klienta alebo MICE klientelu. Izby sa stanú variabilné v závislosti od potrieb hostí v rozličnom čase dňa. Tento komplexný digitálny ekosystém prehĺbi spojenie hosťa s hotelom a zabezpečí mu nezabudnuteľný pobyt.
3. Hybridné priestory, ktoré nanovo definujú cestovanie
Odpoveďou na rozmáhajúci sa trend „bleasure“ (business+leasure) cestovania sú hybridné priestory, vhodné ako na prácu, tak aj na relax. Do roku 2030 sa mnohé hotely prispôsobia potrebám digitálnych nomádov a „remote“ práci. Výsledkom bude príjemná kombinácia butikovej atmosféry hotela a funkčnosť co-workingového priestoru.
V praxi to znamená technické vybavenie, opäť flexibilitu priestorov – či už spoločných, alebo hotelových izieb. Tie budú zariadené multifunkčne. Ich účelnosť bude plynulo prechádzať medzi pracovným priestorom, spoločenským miestom a oddychovým miestom. Dizajnovo smerujú priestory k lokálnym prvkom, zdôrazňujúc autenticitu a jedinečnosť konkrétnej lokality.
Viac sa o týchto trendoch dozviete, ak sa rozhodnete zúčastniť konferencie HOTCO 2025 s témou Ako zarobiť v hotelovom biznise?
HOTCO je medzinárodná konferencia o hotelových investíciách, zameraná na trh regiónov strednej a východnej Európy a mimo neho.
Už 8. ročník konferencie HOTCO sa uskutoční vo Viedni v dňoch 20. – 21. januára 2025, v hoteli Andaz Vienna am Belvedere. O hotelových transakciách a inovatívnych nápadoch s cieľom uspieť v hotelovej branži povedú diskusie investori, developeri, hotelové spoločnosti, realitné fondy, private equity a bankári. Konferencia štartuje 3-hodinovou prehliadkou vybraných viedenských hotelov. Viac informácií a registrácia TU