Na čo sú dobré?
Je jasné, že štandardy sú práca navyše a život hotela sa nezastaví len preto, že vy teraz pracujete na štandardoch. Ale práve vtedy, keď si manažér nastaví presné pravidlá, bude mať oveľa viac času na riadenie ľudí. Nemôže sa vyhovárať, že „my to tak pocitovo robíme“. Keď sa potom štandardy neplnia, môže oprávnene a preukázateľne dať postih. Tak, ako to funguje v sieťových zariadeniach, alebo napríklad aj v McDonalde. Tam pracujú takisto mladí ľudia a dokážu fungovať podľa presne daných pravidiel a s úsmevom.
Štandardy sú dobré aj na to, aby majiteľ alebo konateľ firmy, ktorý nie je od fachu, chápal jednotlivé súvislosti. Vtedy si riaditeľ obháji veci, s ktorými by inak s majiteľom bojoval. Potom sa nestane, že majiteľ si vyžaduje pozornosť recepčnej vtedy, keď ona robí check-out.
Štandardy nie sú ďalšia povinnosť, ale skvelá pomoc.
Štandardy zväčša nezahŕňajú všetky odborné náležitosti, ako má presne servírovať čašník, ako má vyzerať stôl pri raute, tieto informácie patria do špeciálnych postupov pre jednotlivé strediská. Ide v nich však o všeobecné pravidlá, na ktoré ľudia zabúdajú. Jasné pokyny, ktoré sú dané, a o nich sa nediskutuje.
A napokon, keď nemáte jasne vypracované štandardy, nemôžete chcieť trénovať ľudí. Tento krok sa nedá preskočiť. Je to ako keby ste si po celodennej drine v záhrade dali luxusné večerné šaty od Gucciho bez toho, aby ste sa osprchovali.
Ako na to?
Ak sa nám podarilo vás presvedčiť o užitočnosti fungovania podľa štandárd, určite ste sa od pochybností posunuli k otázke? Kde ich vezmeme? Kde k ním prídeme? Vytvoríte si ich sami! Najlepšie totiž slúžia štandardy, ktoré si zamestnanci každého strediska osobne vypracujú spolu so svojím manažérom. Krok po kroku ako na to vám priblížime už čoskoro v druhej časti Hotelových štandardov II. Sledujte nás na www.hotelier.sk