Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 5. júna 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Na čo sú dobré?

Je jasné, že štandardy sú práca navyše a život hotela sa nezastaví len preto, že vy teraz pracujete na štandardoch. Ale práve vtedy, keď si manažér nastaví presné pravidlá, bude mať oveľa viac času na riadenie ľudí. Nemôže sa vyhovárať, že „my to tak pocitovo robíme“. Keď sa potom štandardy neplnia, môže oprávnene a preukázateľne dať postih. Tak, ako to funguje v sieťových zariadeniach, alebo napríklad aj v McDonalde. Tam pracujú takisto mladí ľudia a dokážu fungovať podľa presne daných pravidiel a s úsmevom.

Štandardy sú dobré aj na to, aby majiteľ alebo konateľ firmy, ktorý nie je od fachu, chápal jednotlivé súvislosti. Vtedy si riaditeľ obháji veci, s ktorými by inak s majiteľom bojoval. Potom sa nestane, že majiteľ si vyžaduje pozornosť recepčnej vtedy, keď ona robí check-out.

Štandardy nie sú ďalšia povinnosť, ale skvelá pomoc.

Štandardy zväčša nezahŕňajú všetky odborné náležitosti, ako má presne servírovať čašník, ako má vyzerať stôl pri raute, tieto informácie patria do špeciálnych postupov pre jednotlivé strediská. Ide v nich však o všeobecné pravidlá, na ktoré ľudia zabúdajú. Jasné pokyny, ktoré sú dané, a o nich sa nediskutuje.

A napokon, keď nemáte jasne vypracované štandardy, nemôžete chcieť trénovať ľudí. Tento krok sa nedá preskočiť. Je to ako keby ste si po celodennej drine v záhrade dali luxusné večerné šaty od Gucciho bez toho, aby ste sa osprchovali.

Ako na to?

Ak sa nám podarilo vás presvedčiť o užitočnosti fungovania podľa štandárd, určite ste sa od pochybností posunuli k otázke? Kde ich vezmeme? Kde k ním prídeme? Vytvoríte si ich sami! Najlepšie totiž slúžia štandardy, ktoré si zamestnanci každého strediska osobne vypracujú spolu so svojím manažérom. Krok po kroku ako na to vám priblížime už čoskoro v druhej časti Hotelových štandardov II. Sledujte nás na www.hotelier.sk

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Mentoring v segmente hospitality
Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Nasledujúci článok Čo bude na raňajky?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštauráciaWellness

Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Advertoriál
Advertoriál
11. novembra 2025
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek
Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta