Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 5. júna 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Na čo sú dobré?

Je jasné, že štandardy sú práca navyše a život hotela sa nezastaví len preto, že vy teraz pracujete na štandardoch. Ale práve vtedy, keď si manažér nastaví presné pravidlá, bude mať oveľa viac času na riadenie ľudí. Nemôže sa vyhovárať, že „my to tak pocitovo robíme“. Keď sa potom štandardy neplnia, môže oprávnene a preukázateľne dať postih. Tak, ako to funguje v sieťových zariadeniach, alebo napríklad aj v McDonalde. Tam pracujú takisto mladí ľudia a dokážu fungovať podľa presne daných pravidiel a s úsmevom.

Štandardy sú dobré aj na to, aby majiteľ alebo konateľ firmy, ktorý nie je od fachu, chápal jednotlivé súvislosti. Vtedy si riaditeľ obháji veci, s ktorými by inak s majiteľom bojoval. Potom sa nestane, že majiteľ si vyžaduje pozornosť recepčnej vtedy, keď ona robí check-out.

- Inzercia-
Ad image

Štandardy nie sú ďalšia povinnosť, ale skvelá pomoc.

Štandardy zväčša nezahŕňajú všetky odborné náležitosti, ako má presne servírovať čašník, ako má vyzerať stôl pri raute, tieto informácie patria do špeciálnych postupov pre jednotlivé strediská. Ide v nich však o všeobecné pravidlá, na ktoré ľudia zabúdajú. Jasné pokyny, ktoré sú dané, a o nich sa nediskutuje.

A napokon, keď nemáte jasne vypracované štandardy, nemôžete chcieť trénovať ľudí. Tento krok sa nedá preskočiť. Je to ako keby ste si po celodennej drine v záhrade dali luxusné večerné šaty od Gucciho bez toho, aby ste sa osprchovali.

Ako na to?

Ak sa nám podarilo vás presvedčiť o užitočnosti fungovania podľa štandárd, určite ste sa od pochybností posunuli k otázke? Kde ich vezmeme? Kde k ním prídeme? Vytvoríte si ich sami! Najlepšie totiž slúžia štandardy, ktoré si zamestnanci každého strediska osobne vypracujú spolu so svojím manažérom. Krok po kroku ako na to vám priblížime už čoskoro v druhej časti Hotelových štandardov II. Sledujte nás na www.hotelier.sk

- Inzercia -
Ad image
Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Medzinárodný kongres rodinných firiem
Lovebrand
Aby vám hosť aj zamestnanec dôverovali
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
Hotelová sexuálna výchova
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Nasledujúci článok Čo bude na raňajky?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

HotelyRozhovory

TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 

PR
PR
2. júna 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta