Rekordných 450 návštevníkov prešlo bránami jarnej HORECA konferencie a sprievodných podujatí Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska. Okrem bohatej účasti umocnilo prestíž eventu viacero faktorov – inovovaný koncept, odovzdávanie HORECA HVIEZD či miesto konania – novootvorený Swissôtel Damian Jasna.
Nový koncept tohtoročnej konferencie postavil do centra programu zdieľanie skúseností priamo medzi hoteliermi. „Každý z nás zápasí s podobnými výzvami – prečo teda nevyužiť know-how tých, ktorým sa ich darí zvládať, najmä ak sa oň vedia podeliť jazykom, ktorému rozumie každý v sále,“ uviedla členka prezídia a programová riaditeľka konferencie Lucia Arbetová. Novinkou májového podujatia boli aj sprievodné workshopy, na ktoré sa mohli účastníci prihlásiť už pri kúpe vstupeniek.
Transformácia, digitalizácia, ale aj moderný housekeeping

Aké témy rezonovali počas dvoch konferenčných dní? Jedným z hlavných motívov, ktorý sa niesol celým programom HORECA Konferencie, boli inovácie. Do akej miery ich možno zladiť s tak tradičným odvetvím, akým je hotelierstvo? Ako ich preniesť do každodennej praxe tak, aby zjednodušili prevádzku a uľahčili každodenný chod zariadení.
Veľkú tému priniesol VIP panel so steakholdermi cestovného ruchu na Slovensku. Diskutovalo o víziách HORECA sektoru na najbližšie desaťročie a potrebe transformácie. „Sme presvedčení, že len pravidelným dialógom a spoluprácou medzi štátom, odbornými inštitúciami a podnikateľmi dokážeme vytvárať stabilné a predvídateľné prostredie pre rozvoj cestovného ruchu. Potrebujeme spoločnú konzistentnú víziu a konkrétne kroky, ktoré zabezpečia, že Slovensko bude modernou, udržateľnou a konkurencieschopnou destináciou,“ povedal Marek Harbuľák. Po ukončení pôsobenia na pozícii štátneho tajomníka MCRaŠ pre cestovný ruch bol na Valnom zhromaždení jarnej HORECA Konferencie jednohlasne zvolený za prezidenta Asociácie.

Ďalšími témami konferencie boli otázka kvality a kvantity, využitie ľudského potenciálu v čase AI, revenue manažment, digitálny marketing, kybernetická bezpečnosť, možnostiach využitia LinkedInu v praxi, ale napríklad aj moderný houskeeping.
Jarná HORECA Konferencia priniesla HOTELOVÉ HVIEZDY

Vyvrcholením prvého dňa bol spoločenský večer s očakávaným vyhlásením favoritov novej súťaže Asociácie HOTELOVÉ HVIEZDY. Do prvého ročníka súťaže sa zapojilo takmer 10 tisíc ľudí, ktorí spolu s odbornou porotou rozhodli o víťazoch. Odborná porota vybrala víťazov k troch kategóriách a jarná HORECA Konferencia priniesla vyhodnotenie. V kategórii Direct Booking zvíťazil Hotel Akvamarín Bešeňová. Kategórii Customer Service kraľoval Grand Hotel Kempinski High Tatras a v kategórii kategória Social Media zvíťazil Hotel Divná Pani. Verejnosť rozhodla o víťazoch v ďalších troch kategóriách, a to Family Friendly, Gastronomy, Wellness. Víťazmi sa stali Grand Hotel Bachledka Strachan **** – kategória Family Friendly a zároveň aj víťaz v kategórii Gastronomy. Wellness Hotel Kaskády **** zvíťazil v kategórii Wellness.

Dobré hotelierstvo stojí na rovnováhe
Jar priniesla do Jasnej nový prílev energie pre profesionálov z HORECA sektora. Konferencia potvrdila, že tak ako dobré hotelierstvo stojí na rovnováhe medzi odbornosťou a ľudským prístupom, aj odborné podujatia sú najprínosnejšie vtedy, keď kombinujú kvalitný obsah s príjemnou, otvorenou atmosférou. Program priniesol užitočné podnety pre prax, rozhovory mimo sály zas prehĺbili vzťahy v komunite. Práve toto spojenie robí z konferencie platformu, ktorá má zmysel – odborne aj ľudsky.

Ďalšia, jesenná HORECA Konferencia Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska sa uskutoční 10. – 12. novembra 2025 V X-BIONIC hoteli v Šamoríne.